Diplomová práce se zabývá efektivitou komunikace mezi studenty grafických oborů a marketingové komunikace, kteří jsou zapojeni do předmětu Komunikační agentura, zkráceně KOMAG, na univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Práce popisuje parametry interní komunikace v komunikačních agenturách. Zkoumá vliv teoretické znalosti na efektivitu praxe, rozdělení zodpovědnosti nebo znalost terminologie a její následné použití. Důležitým faktorem je pohled na komunikaci obou zainteresovaných stran, studentů grafických oborů a marketingových komunikací. Na jejich pocit komfortu, vnímání komunikace a znalost terminologie se soustředí provedený výzkum pomocí hloubkových rozhovorů.
V projektové části je na základě závěrů z analýzy výzkumu navržena příručka pro marketingově orientované studenty předmětu Komunikační agentura, která rozebírá pravidla v komunikaci při tvorbě vizuálních výstupů projektu. Zaměření projektu je podpořeno dodatečným rozhovorem s vedoucím Komunikační agentury.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the efficiency of communication between students of graphic arts and marketing communication, who are involved in the subject of Communication Agency at Tomas Bata University in Zlin. The thesis describes parameters of internal communicati-on in communication agencies. It determines the influence of the theoretical knowledge on the effectiveness of the practice, the division of responsibility, the terminology know-ledge and the related understanding. An important factor for thesis is the view of communication between both parts, students of graphic arts and marketing communications. Conducted research based on in-depth interviews focuses on their sense of comfort, perception of communication and terminology knowledge.
In the project part is proposed a manual for marketing oriented students of the subject of Communication Agency, which analyzes the rules in communication in the process of creating visual outputs of the project. The focus of the project is supported by interview with the leader of the Communication Agency.
Klíčová slova
komunikační agentura, komunikace, grafický design, marketing, efektivita práce
Klíčová slova v angličtině
communication agency, communication, graphic design, marketing, work efficiency
Rozsah průvodní práce
103 s. (129 917 znaků), 26 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá efektivitou komunikace mezi studenty grafických oborů a marketingové komunikace, kteří jsou zapojeni do předmětu Komunikační agentura, zkráceně KOMAG, na univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Práce popisuje parametry interní komunikace v komunikačních agenturách. Zkoumá vliv teoretické znalosti na efektivitu praxe, rozdělení zodpovědnosti nebo znalost terminologie a její následné použití. Důležitým faktorem je pohled na komunikaci obou zainteresovaných stran, studentů grafických oborů a marketingových komunikací. Na jejich pocit komfortu, vnímání komunikace a znalost terminologie se soustředí provedený výzkum pomocí hloubkových rozhovorů.
V projektové části je na základě závěrů z analýzy výzkumu navržena příručka pro marketingově orientované studenty předmětu Komunikační agentura, která rozebírá pravidla v komunikaci při tvorbě vizuálních výstupů projektu. Zaměření projektu je podpořeno dodatečným rozhovorem s vedoucím Komunikační agentury.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the efficiency of communication between students of graphic arts and marketing communication, who are involved in the subject of Communication Agency at Tomas Bata University in Zlin. The thesis describes parameters of internal communicati-on in communication agencies. It determines the influence of the theoretical knowledge on the effectiveness of the practice, the division of responsibility, the terminology know-ledge and the related understanding. An important factor for thesis is the view of communication between both parts, students of graphic arts and marketing communications. Conducted research based on in-depth interviews focuses on their sense of comfort, perception of communication and terminology knowledge.
In the project part is proposed a manual for marketing oriented students of the subject of Communication Agency, which analyzes the rules in communication in the process of creating visual outputs of the project. The focus of the project is supported by interview with the leader of the Communication Agency.
Klíčová slova
komunikační agentura, komunikace, grafický design, marketing, efektivita práce
Klíčová slova v angličtině
communication agency, communication, graphic design, marketing, work efficiency
Zásady pro vypracování
1. Na základě odborné literatury vytvořte teoretický podklad pro řešení analyzovaného problému, komunikace mezi marketingovými pracovníky a grafickými designéry v Komunikační agentuře na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodologii diplomové práce.
3. Zpracujte analýzu efektivity komunikace studentů předmětu Komunikační agentura (KOMAG) na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Na základě výzkumu zhodnoťte, které kroky komunikace mají vliv na efektivitu komunikace a o jaký charakter vlivu se jedná.
4. Na základě zjištěných teoretických a praktických podkladů vytvořte doporučení pro zvýšení efektivity komunikace mezi marketingovými pracovníky a grafiky Komunikační agentury (KOMAG) na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.
Zásady pro vypracování
1. Na základě odborné literatury vytvořte teoretický podklad pro řešení analyzovaného problému, komunikace mezi marketingovými pracovníky a grafickými designéry v Komunikační agentuře na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodologii diplomové práce.
3. Zpracujte analýzu efektivity komunikace studentů předmětu Komunikační agentura (KOMAG) na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Na základě výzkumu zhodnoťte, které kroky komunikace mají vliv na efektivitu komunikace a o jaký charakter vlivu se jedná.
4. Na základě zjištěných teoretických a praktických podkladů vytvořte doporučení pro zvýšení efektivity komunikace mezi marketingovými pracovníky a grafiky Komunikační agentury (KOMAG) na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, 190 s. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
SAMARA, Timothy. Základy grafického designu: vizuální elementy, techniky a strategie pro grafiky. V Praze: Slovart, 2013, 247 s. ISBN 978-80-7391-698-5.
DABNER, David, 2004. Grafický design v praxi. 1. vyd. Praha: Slovart. ISBN: 80-7209-597-8.
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu: ilustrovaná příručka vysvětlující hlavní principy designu. V Praze: Slovart, 2012. ISBN 978-80-7391-552-0.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, 190 s. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
SAMARA, Timothy. Základy grafického designu: vizuální elementy, techniky a strategie pro grafiky. V Praze: Slovart, 2013, 247 s. ISBN 978-80-7391-698-5.
DABNER, David, 2004. Grafický design v praxi. 1. vyd. Praha: Slovart. ISBN: 80-7209-597-8.
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu: ilustrovaná příručka vysvětlující hlavní principy designu. V Praze: Slovart, 2012. ISBN 978-80-7391-552-0.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Nechcete začít pracovat v našich řadách jako součást týmu, který vede KOMAG?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.