Tato diplomová práce se zabývá problematikou počátků reklamních forem v antickém Řecku a Římě. Cílem této práce je zjistit, zda je možné rozšířit teorii 4V. Dalším cílem je formulovat doporučení pro změnu současné reklamní praxe za využití metod využívaných ve zkoumaném období. V praktické a projektové části práce jsou použity, historická analý-za, komparativní analýza a sekundární analýza odborných dokumentů. Na základě analý-zami získaných dat, je formulován závěr práce. Tato diplomová práce doporučuje současné reklamní praxi, podle vzoru antické reklamy, užívat minimalističtější reklamní sdělení ori-entované přímo na výrobek či službu. V práci bylo dále zjištěno, že je možné rozšířit stáva-jící teorii 4V o jeden další element, reklamu pomocí word of mouth, a formulovat tak teorii 5V
Anotace v angličtině
This diploma thesis is concerned with the origin of forms of advertising in the ancient Gre-ece and Rome. The aim of this thesis is to find out if there is a possibility of broadening the existing 4V theory. Another aim of this thesis is to propose a change to the current adverti-sing practice, that originates in the concerned time period. There are historical analysis, comparatice analysis and secondary anylysis of the source texts used in the practical and project part of this thesis. Conclusion of the thehis is formed based on the data created by the use of the analyses. Thesis proposes to use more minimalistic advertisement aimed primarily on the product or service offered. This proposal to the current advertising practice is based on the advertising practice of ancient Greece and Rome. It was also found out that the broadening of 4V theory is possible by inclusion of word of mouth advertising. This way a new 5V theory can be created.
Klíčová slova
Plakáty, Novinová reklama, Billboardy, Word of mouth reklama, Teorie 4V, Vyvolávači, Výrobní značky, Vystavování, Vývěsní štíty
Klíčová slova v angličtině
Poster, Newspaper advertisement, Billboards, Word of mouth advertisement, 4V theory, Barkers, Brands, Display, Shop signs
Rozsah průvodní práce
74
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá problematikou počátků reklamních forem v antickém Řecku a Římě. Cílem této práce je zjistit, zda je možné rozšířit teorii 4V. Dalším cílem je formulovat doporučení pro změnu současné reklamní praxe za využití metod využívaných ve zkoumaném období. V praktické a projektové části práce jsou použity, historická analý-za, komparativní analýza a sekundární analýza odborných dokumentů. Na základě analý-zami získaných dat, je formulován závěr práce. Tato diplomová práce doporučuje současné reklamní praxi, podle vzoru antické reklamy, užívat minimalističtější reklamní sdělení ori-entované přímo na výrobek či službu. V práci bylo dále zjištěno, že je možné rozšířit stáva-jící teorii 4V o jeden další element, reklamu pomocí word of mouth, a formulovat tak teorii 5V
Anotace v angličtině
This diploma thesis is concerned with the origin of forms of advertising in the ancient Gre-ece and Rome. The aim of this thesis is to find out if there is a possibility of broadening the existing 4V theory. Another aim of this thesis is to propose a change to the current adverti-sing practice, that originates in the concerned time period. There are historical analysis, comparatice analysis and secondary anylysis of the source texts used in the practical and project part of this thesis. Conclusion of the thehis is formed based on the data created by the use of the analyses. Thesis proposes to use more minimalistic advertisement aimed primarily on the product or service offered. This proposal to the current advertising practice is based on the advertising practice of ancient Greece and Rome. It was also found out that the broadening of 4V theory is possible by inclusion of word of mouth advertising. This way a new 5V theory can be created.
Klíčová slova
Plakáty, Novinová reklama, Billboardy, Word of mouth reklama, Teorie 4V, Vyvolávači, Výrobní značky, Vystavování, Vývěsní štíty
Klíčová slova v angličtině
Poster, Newspaper advertisement, Billboards, Word of mouth advertisement, 4V theory, Barkers, Brands, Display, Shop signs
Zásady pro vypracování
1. Provedení rešerše primárních a sekundárních zdrojů a vymezení teoretického východiska diplomové práce.
2. Stanovení cíle práce, výzkumných metod a výzkumných otázek.
3. Vyhodnocení informací získaných komparativní analýzou odborných zdrojů.
4. Vymezení závěru výzkumu a zodpovězení výzkumných otázek.
5. Formulace doporučení změn v současné reklamní praxi.
Zásady pro vypracování
1. Provedení rešerše primárních a sekundárních zdrojů a vymezení teoretického východiska diplomové práce.
2. Stanovení cíle práce, výzkumných metod a výzkumných otázek.
3. Vyhodnocení informací získaných komparativní analýzou odborných zdrojů.
4. Vymezení závěru výzkumu a zodpovězení výzkumných otázek.
5. Formulace doporučení změn v současné reklamní praxi.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, c2018. ISBN 978-80-87500-94-1.
MOORE,Karl; Susan Reid. The birth of a brand:4000 years of branding; Business History, Routledge, vol. 50, No. 4, July 2008, p. 419-432
SAMPSON, Henry, 1841-1891. A History of Advertising from the Earliest Times : Illustrated by Anecdotes, Curious Specimens, and Biographical Notes. By Henry Sampson. With Illustrations and Facsimiles. London :Chatto and Windus, Piccadilly, 1874.
HARRIS, Edward Monroe, David Martin LEWIS a Mark WOOLMER. The ancient Greek economy: markets, households and city-states. ISBN 978-1-107-03588-1.
POMEROY, Sarah B. A brief history of ancient Greece: politics, society, and culture. Oxford: Oxford University Press, 2004. ISBN 0-19-515680-3.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, c2018. ISBN 978-80-87500-94-1.
MOORE,Karl; Susan Reid. The birth of a brand:4000 years of branding; Business History, Routledge, vol. 50, No. 4, July 2008, p. 419-432
SAMPSON, Henry, 1841-1891. A History of Advertising from the Earliest Times : Illustrated by Anecdotes, Curious Specimens, and Biographical Notes. By Henry Sampson. With Illustrations and Facsimiles. London :Chatto and Windus, Piccadilly, 1874.
HARRIS, Edward Monroe, David Martin LEWIS a Mark WOOLMER. The ancient Greek economy: markets, households and city-states. ISBN 978-1-107-03588-1.
POMEROY, Sarah B. A brief history of ancient Greece: politics, society, and culture. Oxford: Oxford University Press, 2004. ISBN 0-19-515680-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Která komunikační média v antickém Řecku a Římě nesla reklamní poselství?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Jakou podobu měly v antickém Řecku a Římě komunikační média, která nesla literární reklamní sdělení?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Uveďte doklady o existenci word of mouth v starořecké a starořímské komunitě.
Student plně odpověděl na položenou otázku.
4. Se kterými archeologickými nálezy jste jako objekty výzkumu pracoval? A jak tyto nálezy ovlivnily Váš výklad prvotních prvků reklamy, užívaných v antickém Řecku a Římě?
Student plně odpověděl na položenou otázku.