Tato diplomová práce se zabývá tématem komunikační strategie pro vstup na americký dentální trh. Cílem práce je poskytnout návrh a taktické kroky k dosažení efektivní komunikační strategie pro českou firmu ADM a.s. věnující se vývoji dentálních vláknových kompozitů. Návrh je založen na výsledcích kvantitativního a kvalitativního výzkumu provedených mezi americkými zubaři. Součástí práce je zjistit jejich povědomí o vláknových kompozitech, nákupní chování a komunikační kanály, které využívají k vyhledávání informací. Z výsledků vyplývá nízké povědomí o vláknových kompozitech. Potenciál pro navržení komunikační strategie lze spatřit v online marketingových aktivitách. Návrh komunikační strategie zahrnuje prakticky aplikovatelné taktické kroky doplněné o konkrétní příklady. Navržená komunikační strategie pomůže firmě ADM a.s. s budováním povědomí o značce a k dosažení cílů stanovených pro americký trh.
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with the topic of communication strategy for entering US dental market. The aim of the thesis is to provide suggestions of tactical steps for efficiently working communication strategy for Czech based company ADM a.s. developing dental fiber reinforced composites (FRCs). Proposal is based on results from quantitative and qualitative research conducted among US dental professionals. The research examines their awareness of FRCs, buying behavior and communication channels they consume. The results show low awareness of FRC products. Potential for communication strategy has been found in online marketing activities. Proposal of communication strategy contains practically applicable tactics with particular examples. It should help ADM a.s. to build brand awareness and achieve desired goals on the US dental market.
Klíčová slova
komunikační strategie, vláknové kompozity, minimálně invazivní stomatologie, online marketing, americký dentální trh, key opinion leader, content marketing
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, fiber reinforced composites (FRCs), minimally invasive industry, online marketing, US dental market, key opinion leader, content marketing
Rozsah průvodní práce
131 s. (33 487 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá tématem komunikační strategie pro vstup na americký dentální trh. Cílem práce je poskytnout návrh a taktické kroky k dosažení efektivní komunikační strategie pro českou firmu ADM a.s. věnující se vývoji dentálních vláknových kompozitů. Návrh je založen na výsledcích kvantitativního a kvalitativního výzkumu provedených mezi americkými zubaři. Součástí práce je zjistit jejich povědomí o vláknových kompozitech, nákupní chování a komunikační kanály, které využívají k vyhledávání informací. Z výsledků vyplývá nízké povědomí o vláknových kompozitech. Potenciál pro navržení komunikační strategie lze spatřit v online marketingových aktivitách. Návrh komunikační strategie zahrnuje prakticky aplikovatelné taktické kroky doplněné o konkrétní příklady. Navržená komunikační strategie pomůže firmě ADM a.s. s budováním povědomí o značce a k dosažení cílů stanovených pro americký trh.
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with the topic of communication strategy for entering US dental market. The aim of the thesis is to provide suggestions of tactical steps for efficiently working communication strategy for Czech based company ADM a.s. developing dental fiber reinforced composites (FRCs). Proposal is based on results from quantitative and qualitative research conducted among US dental professionals. The research examines their awareness of FRCs, buying behavior and communication channels they consume. The results show low awareness of FRC products. Potential for communication strategy has been found in online marketing activities. Proposal of communication strategy contains practically applicable tactics with particular examples. It should help ADM a.s. to build brand awareness and achieve desired goals on the US dental market.
Klíčová slova
komunikační strategie, vláknové kompozity, minimálně invazivní stomatologie, online marketing, americký dentální trh, key opinion leader, content marketing
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, fiber reinforced composites (FRCs), minimally invasive industry, online marketing, US dental market, key opinion leader, content marketing
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literaturních zdrojů pojednávajících o marketingu ve stomatologii, segmentaci trhů, rozdělení cílových skupin a online marketingu. Zpracujte rešerši hlavních bodů potřebných pro návrh komunikační strategie.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Zrealizujte marketingový výzkum a zjistěte hlavní charakteristické rysy cílové skupiny a její nákupní chování.
4. Analyzujte zjištěné údaje a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě zjištěných informací vyvoďte stěžejní závěry a navrhněte komunikační strategii vzhledem k cílové skupině.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literaturních zdrojů pojednávajících o marketingu ve stomatologii, segmentaci trhů, rozdělení cílových skupin a online marketingu. Zpracujte rešerši hlavních bodů potřebných pro návrh komunikační strategie.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Zrealizujte marketingový výzkum a zjistěte hlavní charakteristické rysy cílové skupiny a její nákupní chování.
4. Analyzujte zjištěné údaje a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě zjištěných informací vyvoďte stěžejní závěry a navrhněte komunikační strategii vzhledem k cílové skupině.
Seznam doporučené literatury
BOYCHUK, Cody. Essential Internet Marketing Strategies For Online Success: "The Book EVERY Internet Marketer Should Own.". 2016.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnosti webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 165 s. ISBN 978-80-251- 2923-4
LEE, Lynne a Jerry GRAHAM. Internet advertising: free or almost free strategies for small, local businesses. Lexington, KY: [Createspace], 2011. ISBN 14-663-2845-2
Seznam doporučené literatury
BOYCHUK, Cody. Essential Internet Marketing Strategies For Online Success: "The Book EVERY Internet Marketer Should Own.". 2016.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnosti webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 165 s. ISBN 978-80-251- 2923-4
LEE, Lynne a Jerry GRAHAM. Internet advertising: free or almost free strategies for small, local businesses. Lexington, KY: [Createspace], 2011. ISBN 14-663-2845-2
Přílohy volně vložené
1 CD ROM, 2 brožury
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Briefly describe the main decisions concerning the international marketing strategy with some practical implications oriented on ADM's communication.
Explain COO effect within the solved topic.
Discuss the barriers that ADM might face in internationalising and the feasibility of the strategic alliances for this company in this way.
Studentka odpověděla plně a připraveně na všechny dotazy.