Cílem této práce je zkvalitnění služeb nově vybudovaného ubytovacího zařízení ve vybraném regionu. V rámci řešení byly použity ananlytické metody finanční analýzy podniku a analýzy nabídky a poptávky po službách ve vybraném regionu na základě zkoumaného potenciálu destinace, monitoringu konkurence, vlastního výzkumu formou dotazníkového šetření vytvořeného pro poskytovatele ubytovacích služeb ve vybraném regionu a následná komparace s konkurenčními zařízeními. V práci bylo navrženo několik řešení, které umožnuje postupné zvyšování kvality stávající služby. Na základě provedených analýz byly vytvořené balíčky, které se stali východiskem pro proces zkvalitňování služeb. Balíčky byly vytvořeny na základě konkrétních potřeb potenciálních zákazníků, spolupráce s ostatními subjekty a zatraktivnění a rozšíření stávající nabídky. Řešení bylo podrobeno nákladové, časové a rizikové analýze, na základě které bylo navrženo reinvestování stávajících nákladů do těchto opatření. Na základě zjištěných skutečností o aktuálním stavu podnikání je možné navrhnout řešení na zkvalitnění služeb, které budou východiskem pro zvýšení obsazenosti a zlepšení hospodářského výsledku podniku.
Anotace v angličtině
The aim of this work is an improvement of the quality of services of a newly built ac-commodation facilities in the selected region. Methods used for the achieving the goals include a financial analysis of a company, analysis of supply and demand of the services in the region based on investigated potential of the destination, monitoring of a competition as well as the practical research, which was based on a survey for the accommodation pro-vider in the region and subsequent comparison with a competition. Several solutions were suggested within the work for a gradual improvement of the offered services. Based on the analysis outcomes, improvement packages were created, which were a starting point for the service improvement process. The packages were created based on a specific demands of potential customers, co-operation with other subjects, as well as enhancing and broadening of the current supply. The solutions were subjected to a financial, time and risk analysis and based on the obtained data, re-structuralization of the current expenditure was suggested. The analysis of the current economical state of the company led to a possibility of proposal of solutions, which will result in a higher occupancy of the facility and overall improvement of an economic situation of the company.
Klíčová slova
cestovní ruch, služby, produkt cestovního ruchu, marketing ubytovacích služeb, tvorba balíčků, konkurence, finanční analýza podniku
Klíčová slova v angličtině
tourism, services, products of tourism, marketing of accommodation services, solution packages, competition, financial analysis of a company
Rozsah průvodní práce
110
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je zkvalitnění služeb nově vybudovaného ubytovacího zařízení ve vybraném regionu. V rámci řešení byly použity ananlytické metody finanční analýzy podniku a analýzy nabídky a poptávky po službách ve vybraném regionu na základě zkoumaného potenciálu destinace, monitoringu konkurence, vlastního výzkumu formou dotazníkového šetření vytvořeného pro poskytovatele ubytovacích služeb ve vybraném regionu a následná komparace s konkurenčními zařízeními. V práci bylo navrženo několik řešení, které umožnuje postupné zvyšování kvality stávající služby. Na základě provedených analýz byly vytvořené balíčky, které se stali východiskem pro proces zkvalitňování služeb. Balíčky byly vytvořeny na základě konkrétních potřeb potenciálních zákazníků, spolupráce s ostatními subjekty a zatraktivnění a rozšíření stávající nabídky. Řešení bylo podrobeno nákladové, časové a rizikové analýze, na základě které bylo navrženo reinvestování stávajících nákladů do těchto opatření. Na základě zjištěných skutečností o aktuálním stavu podnikání je možné navrhnout řešení na zkvalitnění služeb, které budou východiskem pro zvýšení obsazenosti a zlepšení hospodářského výsledku podniku.
Anotace v angličtině
The aim of this work is an improvement of the quality of services of a newly built ac-commodation facilities in the selected region. Methods used for the achieving the goals include a financial analysis of a company, analysis of supply and demand of the services in the region based on investigated potential of the destination, monitoring of a competition as well as the practical research, which was based on a survey for the accommodation pro-vider in the region and subsequent comparison with a competition. Several solutions were suggested within the work for a gradual improvement of the offered services. Based on the analysis outcomes, improvement packages were created, which were a starting point for the service improvement process. The packages were created based on a specific demands of potential customers, co-operation with other subjects, as well as enhancing and broadening of the current supply. The solutions were subjected to a financial, time and risk analysis and based on the obtained data, re-structuralization of the current expenditure was suggested. The analysis of the current economical state of the company led to a possibility of proposal of solutions, which will result in a higher occupancy of the facility and overall improvement of an economic situation of the company.
Klíčová slova
cestovní ruch, služby, produkt cestovního ruchu, marketing ubytovacích služeb, tvorba balíčků, konkurence, finanční analýza podniku
Klíčová slova v angličtině
tourism, services, products of tourism, marketing of accommodation services, solution packages, competition, financial analysis of a company
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární poznatky týkající se cestovního ruchu a ubytovacích zařízení.
Praktická část
Analyzujte současný stav poptávky a nabídky služeb cestovního ruchu v okolí vybraného podniku.
Na základě provedených analýz navrhněte nové balíčky služeb, které povedou ke zkvalitnění stávajících služeb vybraného podniku.
Navrhované řešení podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární poznatky týkající se cestovního ruchu a ubytovacích zařízení.
Praktická část
Analyzujte současný stav poptávky a nabídky služeb cestovního ruchu v okolí vybraného podniku.
Na základě provedených analýz navrhněte nové balíčky služeb, které povedou ke zkvalitnění stávajících služeb vybraného podniku.
Navrhované řešení podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DALE, B. G., Anthony van der WIELE a Jos van IWAARDEN. Managing quality. 5th ed. Malden, MA: Blackwell Pub., 2007, 610 s. ISBN 978-1-4051-4279-3.
LAWS, Eric. Improving tourism and hospitality services. Cambridge, MA: CABI Pub., 2004, 224 s. ISBN 0851999956.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 262 s. ISBN 978-80-247-3643-3.
POPESKO, Boris a Šárka PAPADAKI. Moderní metody řízení nákladů: jak dosáhnout efektivního vynakládání nákladů a jejich snížení. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 263 stran. Prosperita firmy. ISBN 978-80-247-5773-5.
SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 471 s. Expert. ISBN 978-80-247-3494-1.
Seznam doporučené literatury
DALE, B. G., Anthony van der WIELE a Jos van IWAARDEN. Managing quality. 5th ed. Malden, MA: Blackwell Pub., 2007, 610 s. ISBN 978-1-4051-4279-3.
LAWS, Eric. Improving tourism and hospitality services. Cambridge, MA: CABI Pub., 2004, 224 s. ISBN 0851999956.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 262 s. ISBN 978-80-247-3643-3.
POPESKO, Boris a Šárka PAPADAKI. Moderní metody řízení nákladů: jak dosáhnout efektivního vynakládání nákladů a jejich snížení. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 263 stran. Prosperita firmy. ISBN 978-80-247-5773-5.
SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 471 s. Expert. ISBN 978-80-247-3494-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Zuzana Vaculčíková, Ph.D. 20 bodů. Na str. 71 píšete: "na základě procesu zkvalitňování služeb je doporučeno, aby došlo k zatraktivnění stávajících ubytovacích služeb", "balíčky jsou navrženy tak, aby zatraktivnily pobyt v daném ročním období, využily potenciálu destinace a spolupráce s okolními subjekty". Na základe čoho ste konkrétne balíčky navrhovali, keď ste nezisťovali konkrétne potreby a priania potenc.zákazníkov? Konzutlovali ste tieto návrhy balíčkov s niekým pred ich samotným návrhom? Zodpovězeno částečně. Oponent práce: Ing. Šárka Papadaki, Ph.D. 19 bodů. Jaké baličky poskytují nejvýznamnější konkurenti? Budou se realizovat Vaše doporučení? Zodpovězeno částečně.