Cílem této diplomové práce je prozkoumání životnosti kompozitních sendvičových kon-strukcí při únavovém cyklickém zatížení.
Teoretická část diplomové práce popisuje kompozitní materiály, jejich bližší využití u au-tomobilových závodních speciálů a v dalších průmyslech. Dále jsou rozvedeny požadavky na kompozitní sendvičové konstrukce, druhy jejich poruch odvíjejících se od únavového cyklického zatížení. V závěru teoretické části jsou vysvětleny pravidla pro používání inser-tových vložek a téma ke statistickému zpracování malých souborů pomocí Hornova postu-pu.
V praktické části je popsán návrh a výroba zkušebních tělísek, následné testování a statis-tické zpracování naměřených hodnot, ze kterých se následně vytvořily výsledné křivky s popisem vad kompozitních sendvičových vzorků.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to examine the Viability of Composite Sandwich Con-struction. The theoretical part of the diploma thesis describes composite materials, their use in automotive racing specialties and other industries. Further, requirements for composite sandwich structures, types of their fatigue-related failures are explained. At the end of the theoretical part, the rules for using inserts and the topic of statistical processing of small parts using Horn's method are explained The practical part describes the design and manu-facture of test parts, subsequent testing and statistical processing of the measured values, from which the resulting Wöhler curves with the description of the defects of the compo-site sandwich samples were created.
Klíčová slova
Životnost, sendvičová konstrukce, voštinová struktura, prepreg, insert, S N křivka
Cílem této diplomové práce je prozkoumání životnosti kompozitních sendvičových kon-strukcí při únavovém cyklickém zatížení.
Teoretická část diplomové práce popisuje kompozitní materiály, jejich bližší využití u au-tomobilových závodních speciálů a v dalších průmyslech. Dále jsou rozvedeny požadavky na kompozitní sendvičové konstrukce, druhy jejich poruch odvíjejících se od únavového cyklického zatížení. V závěru teoretické části jsou vysvětleny pravidla pro používání inser-tových vložek a téma ke statistickému zpracování malých souborů pomocí Hornova postu-pu.
V praktické části je popsán návrh a výroba zkušebních tělísek, následné testování a statis-tické zpracování naměřených hodnot, ze kterých se následně vytvořily výsledné křivky s popisem vad kompozitních sendvičových vzorků.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to examine the Viability of Composite Sandwich Con-struction. The theoretical part of the diploma thesis describes composite materials, their use in automotive racing specialties and other industries. Further, requirements for composite sandwich structures, types of their fatigue-related failures are explained. At the end of the theoretical part, the rules for using inserts and the topic of statistical processing of small parts using Horn's method are explained The practical part describes the design and manu-facture of test parts, subsequent testing and statistical processing of the measured values, from which the resulting Wöhler curves with the description of the defects of the compo-site sandwich samples were created.
Klíčová slova
Životnost, sendvičová konstrukce, voštinová struktura, prepreg, insert, S N křivka
\begin {arab}
vypracování literární rešerše k danému tématu
návrh a výroba zkušebních těles
provedení experimentálních zkoušek při dynamickém zatížení v ohybu
vyhodnocení výsledků a statistické zpracování dat
\end {arab}
Zásady pro vypracování
\begin {arab}
vypracování literární rešerše k danému tématu
návrh a výroba zkušebních těles
provedení experimentálních zkoušek při dynamickém zatížení v ohybu
vyhodnocení výsledků a statistické zpracování dat
\end {arab}
Seznam doporučené literatury
Literatura dle doporučení vedoucího DP.
Seznam doporučené literatury
Literatura dle doporučení vedoucího DP.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Dr. Ing. Vladimír Pata Nemohlo dojít k poškození indentorem při zkoušení? Proč byl použit Hornův postup?\par prof. ing. Karel Kocman, DrSc.Jak by se lišil výpočet při souměrném zatížení? Jde kvantifikovat naměřené body? Kde lze výsledky aplikovat?\par\par prof. Ing. Ivan Letko, CSc. Proč je uvádíte že je hladina zatížení nevýznamná?\par\par\par prof. Ing. Ivan Hudec, CSc. Z které strany byly vzorky měřeny? Proč byla použita hliníková voština?\par\par\par\par