Cílem této práce bylo vytvořit konečně prvkový model elastomerního výrobku. Jedná se o trubkový dopravní pás, který se používá pro uzavřenou dopravu materiálů.
Teoretická část se zabývá základní terminologií dopravních pásů, vysvětlením hyperelasti-city a materiálovou podstatou elastomerů.
Praktická část řeší analýzu dopravního pásu. Konstrukce dopravního pásu byla navržena tak, aby docházelo k optimálnímu sbalení do tvaru trubky. Byla zkoumána optimální poloha vý-ztuží a optimální poloha úhlu výztuží.
Numerická analýza probíhala v softwarech od firmy MSC, byl použit software MSC. Patran 2017 a MSC. Marc Mentat 2017.
Anotace v angličtině
The aim of this study was to create finite element model of an elastomeric model. It is a tubular conveyor belt, which is used for the closed transport of materials.
The theoretical part deals with basic terminology of conveyor belts, explanation of hypere-lastics and material essence of elastomers.
The practical part solves the analysis of the conveyor belt. The construction of the conveyor belt was designed to optimally shaped the pipe. The optimal position of the reinforcement and the optimal position of the reinforcement angle were investigated.
Numerical analysis was carried out in MSC software, MSC software was used. Patran 2017 and MSC. Marc Mentat 2017.
Klíčová slova
numerická analýza, hyperelasticita, MSC, Marc Mentat, Patran, trubkový dopravní pás
Klíčová slova v angličtině
Numerical Analysis, Hyperelasticity, MSC, Marc Mentat, Patran, Tubular Con-
veyor Belt
Rozsah průvodní práce
84 s
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce bylo vytvořit konečně prvkový model elastomerního výrobku. Jedná se o trubkový dopravní pás, který se používá pro uzavřenou dopravu materiálů.
Teoretická část se zabývá základní terminologií dopravních pásů, vysvětlením hyperelasti-city a materiálovou podstatou elastomerů.
Praktická část řeší analýzu dopravního pásu. Konstrukce dopravního pásu byla navržena tak, aby docházelo k optimálnímu sbalení do tvaru trubky. Byla zkoumána optimální poloha vý-ztuží a optimální poloha úhlu výztuží.
Numerická analýza probíhala v softwarech od firmy MSC, byl použit software MSC. Patran 2017 a MSC. Marc Mentat 2017.
Anotace v angličtině
The aim of this study was to create finite element model of an elastomeric model. It is a tubular conveyor belt, which is used for the closed transport of materials.
The theoretical part deals with basic terminology of conveyor belts, explanation of hypere-lastics and material essence of elastomers.
The practical part solves the analysis of the conveyor belt. The construction of the conveyor belt was designed to optimally shaped the pipe. The optimal position of the reinforcement and the optimal position of the reinforcement angle were investigated.
Numerical analysis was carried out in MSC software, MSC software was used. Patran 2017 and MSC. Marc Mentat 2017.
Klíčová slova
numerická analýza, hyperelasticita, MSC, Marc Mentat, Patran, trubkový dopravní pás
Klíčová slova v angličtině
Numerical Analysis, Hyperelasticity, MSC, Marc Mentat, Patran, Tubular Con-
veyor Belt
Zásady pro vypracování
\begin {arab}
Literární přehled
Návrh numerického modelu
Řešení modelu
Vyhodnocení modelu
\end {arab}
Zásady pro vypracování
\begin {arab}
Literární přehled
Návrh numerického modelu
Řešení modelu
Vyhodnocení modelu
\end {arab}
Seznam doporučené literatury
Dle doporučení vedoucího diplomové práce
Seznam doporučené literatury
Dle doporučení vedoucího diplomové práce
Přílohy volně vložené
DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
prof. Ing. Ivan Hudec, CSc. - Uvažujete i o jiných výztužných vrstvách v řešeném návrhu? Jaká vlastnost, kterou jsme schopni u pásů naměřit, je dle Vás důležitá?\par