Bakalářská práce s názvem "Vybrané terapeutické metody při práci se seniory" je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které s problematikou souvisí, a to zejména stáří a jeho dopad na člověka, terapie a její přínos pro seniora a využití vybraných terapeutických metod při práci se seniory. Praktická část práce je zpracována za pomocí metody zakotvené teorie, kdy je, za pomocí polostrukturovaných rozhovorů s vybranými respondenty, odpovídáno na stanovené výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
Thebachelor thesis entitled "SelectedTherapeuticMethods in WorkwiththeElderly" isdividedintotwoparts. In thetheoretical part are definedthe basic conceptsrelated to theissue, especiallywithage and itsimpact on humanbeings, therapy and itscontribution to theelderly, and the use ofselectedtherapeuticmethods in workingwiththeelderly. Thepractical part ofthe thesis iselaboratedwiththehelpofmethodologyofgroundedtheory, where, withhelpofsemi-structuredinterviewswithselectedrespondents, itresponds to specifiedresearchquestions.
Klíčová slova
Stáří, péče o seniory, aktivizace a motivace seniora, muzikoterapie, arteterapie, zahradní terapie
Klíčová slova v angličtině
Age, senior care, activation and motivationofseniors, music therapy, artetherapy, garden therapies
Rozsah průvodní práce
69
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem "Vybrané terapeutické metody při práci se seniory" je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které s problematikou souvisí, a to zejména stáří a jeho dopad na člověka, terapie a její přínos pro seniora a využití vybraných terapeutických metod při práci se seniory. Praktická část práce je zpracována za pomocí metody zakotvené teorie, kdy je, za pomocí polostrukturovaných rozhovorů s vybranými respondenty, odpovídáno na stanovené výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
Thebachelor thesis entitled "SelectedTherapeuticMethods in WorkwiththeElderly" isdividedintotwoparts. In thetheoretical part are definedthe basic conceptsrelated to theissue, especiallywithage and itsimpact on humanbeings, therapy and itscontribution to theelderly, and the use ofselectedtherapeuticmethods in workingwiththeelderly. Thepractical part ofthe thesis iselaboratedwiththehelpofmethodologyofgroundedtheory, where, withhelpofsemi-structuredinterviewswithselectedrespondents, itresponds to specifiedresearchquestions.
Klíčová slova
Stáří, péče o seniory, aktivizace a motivace seniora, muzikoterapie, arteterapie, zahradní terapie
Klíčová slova v angličtině
Age, senior care, activation and motivationofseniors, music therapy, artetherapy, garden therapies
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti gerontologie, terapeutických metod a jejich využití při práci se seniory.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti gerontologie, terapeutických metod a jejich využití při práci se seniory.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JELÍNKOVÁ, Jana, Mária KRIVOŠÍKOVÁ a Ludmila ŠAJTAROVÁ. Ergoterapie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7.
KANTOR, Jiří, Matěj LIPSKÝ a Jana WEBER. Základy muzikoterapie. Praha: Grada, 2009. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2846-9.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4172-7.
STRAUSS, Anselm L. a Juliet M. CORBIN. Grounded theory in practice. Thousand Oaks: Sage Publications, c1997. ISBN 0-7619-0747-5.
VÍTKOVÁ, Marie a Jarmila PIPEKOVÁ, ed. Terapie ve speciálně pedagogické péči. 2. rozš. vyd. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-010-7.
Seznam doporučené literatury
JELÍNKOVÁ, Jana, Mária KRIVOŠÍKOVÁ a Ludmila ŠAJTAROVÁ. Ergoterapie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7.
KANTOR, Jiří, Matěj LIPSKÝ a Jana WEBER. Základy muzikoterapie. Praha: Grada, 2009. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2846-9.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4172-7.
STRAUSS, Anselm L. a Juliet M. CORBIN. Grounded theory in practice. Thousand Oaks: Sage Publications, c1997. ISBN 0-7619-0747-5.
VÍTKOVÁ, Marie a Jarmila PIPEKOVÁ, ed. Terapie ve speciálně pedagogické péči. 2. rozš. vyd. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-010-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, dále se zaměřila na teoretická východiska práce. Následně se věnovala popisu praktické části bakalářské práce. Studentka uvedla výzkumnou startegiii - výzkumné otázky, výzkumné cíle, představila výzkumný vzorek. Studentka prezentovala závěry výzkumného šetření a odpovídala na otázky z posudků a na otázky členů komise (v prezentaci chyběl paradigmatický model). Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.