Bakalářské práce se věnuje problematice stalkingu ve virtuálním prostředí.
Cílem této práce je zjistit jakou zkušenost mají studenti vysoké školy oboru sociální pedagogika právě s tou problematikou.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je především zaměřena na historii, vznik a vývoj sociální pedagogiky, virtuální prostředí, stalking a jeho formy.
Praktická část se věnuje dotazníkovému šetření, výsledkům tohoto šetření a zhodnocení získaných dat pro závěrečná doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with stalking in the virtual environment.
The goal of this work is to find out what experience the students of the college of social pedagogy have with virtual stalking.
This thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part is primarily focused on the history, the origin and development of social pedagogy, the virtual environment, stalking and its forms.
The practical part is devoted to the questionnaire survey, the results of this survey and the evaluation of the data obtained for the final recommendations.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální pedagog, virtuální prostředí, stalking
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, social pedagogue, virtual environment, stalking
Rozsah průvodní práce
57s
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářské práce se věnuje problematice stalkingu ve virtuálním prostředí.
Cílem této práce je zjistit jakou zkušenost mají studenti vysoké školy oboru sociální pedagogika právě s tou problematikou.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je především zaměřena na historii, vznik a vývoj sociální pedagogiky, virtuální prostředí, stalking a jeho formy.
Praktická část se věnuje dotazníkovému šetření, výsledkům tohoto šetření a zhodnocení získaných dat pro závěrečná doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with stalking in the virtual environment.
The goal of this work is to find out what experience the students of the college of social pedagogy have with virtual stalking.
This thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part is primarily focused on the history, the origin and development of social pedagogy, the virtual environment, stalking and its forms.
The practical part is devoted to the questionnaire survey, the results of this survey and the evaluation of the data obtained for the final recommendations.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální pedagog, virtuální prostředí, stalking
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, social pedagogue, virtual environment, stalking
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti ochrany soukromí ve virtuálním prostředí, psychologických, zdravotních, sociálních a právních aspektů patologického pronásledování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti ochrany soukromí ve virtuálním prostředí, psychologických, zdravotních, sociálních a právních aspektů patologického pronásledování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Policejní psychologie. 2. rozšířené vydání. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2015, 318 s. ISBN 978-80-7380-581-4.
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Moderní psychologie pro právníky: [domácí násilí, stalking, predikce násilí]. Praha: Grada, 2008, 150 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2207-8.
ŘEZÁČ, Jaroslav. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998, 268 s. ISBN 80-85931-48-6.
KAPPL, Miroslav. Konstruktivismus v sociální práci s komunitou: [vybrané kapitoly z teorií a metod sociální práce, sv. 3]. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009, 66 s. Texty k sociální práci. ISBN 978-80-7041-767-6.
ATKINSON, Rita L. Psychologie. Praha: Portál, 2003, xxii, 751 s. ISBN 80-7178-640-3.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Policejní psychologie. 2. rozšířené vydání. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2015, 318 s. ISBN 978-80-7380-581-4.
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Moderní psychologie pro právníky: [domácí násilí, stalking, predikce násilí]. Praha: Grada, 2008, 150 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2207-8.
ŘEZÁČ, Jaroslav. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998, 268 s. ISBN 80-85931-48-6.
KAPPL, Miroslav. Konstruktivismus v sociální práci s komunitou: [vybrané kapitoly z teorií a metod sociální práce, sv. 3]. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009, 66 s. Texty k sociální práci. ISBN 978-80-7041-767-6.
ATKINSON, Rita L. Psychologie. Praha: Portál, 2003, xxii, 751 s. ISBN 80-7178-640-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student nejprve seznamil komisi s teoretickými východisky práce. Dále se zaměřil na prezentaci výzkumné části, kde představil nejdůležitější zjištění z výzkumného šetření. Uvedl také doporučení pro praxi.
Jaký způsob výběru jste vybral u dotazníkového šetření? Student dotaz nezodpověděl vhodně. Ovlivnil výběr respondentů a jejich studjiní zaměření výsledky výzkumu? Jak souvisí vaše doporučení s vašimi výsledky? Dále odpovídal na otázky uvedené v posudcích práce. Na základě čeho jste stanovil výzkumné cíle? Doporučení, aby se student orientoval na výsledky velkých výzkumů. Komise poukázala na povrchní uchopení tématu.