Cílem bakalářské práce je nastínit postupy a problematiku zabývající se založením a provo-zováním podniku na sdílení jízdu elektro koloběžek. V první části bakalářské práce je prove-den průzkum literárních pramenů týkajících se podniku, podnikání a problematiku s nimi spojenou. Druhá část bakalářské práce je věnována charakteristice realizovaného podniku a jednotlivými analýzami, (PEST, SWOT, Porterova) které zhodnotí potenciál podniku. Infor-mace využité pro následující analýzy jsou podloženy marketingovým výzkumem, kterým se budu zabývat také.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to outline the procedures and issues dealing with esta-blishment of a company to ride-sharing of the electric scooters. In the first part of the bacha-lor's thesis there is a survey of literaly sources concerning the a company, business and is-sues related to them. In the second part of the thesis is devoted to the characteristic features of the company and analyses (PEST, SWOT, Porter), which will evaluate the potential of the compnay. Information used for following analysis is supported by marketing research that I will deal with as well.
Cílem bakalářské práce je nastínit postupy a problematiku zabývající se založením a provo-zováním podniku na sdílení jízdu elektro koloběžek. V první části bakalářské práce je prove-den průzkum literárních pramenů týkajících se podniku, podnikání a problematiku s nimi spojenou. Druhá část bakalářské práce je věnována charakteristice realizovaného podniku a jednotlivými analýzami, (PEST, SWOT, Porterova) které zhodnotí potenciál podniku. Infor-mace využité pro následující analýzy jsou podloženy marketingovým výzkumem, kterým se budu zabývat také.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to outline the procedures and issues dealing with esta-blishment of a company to ride-sharing of the electric scooters. In the first part of the bacha-lor's thesis there is a survey of literaly sources concerning the a company, business and is-sues related to them. In the second part of the thesis is devoted to the characteristic features of the company and analyses (PEST, SWOT, Porter), which will evaluate the potential of the compnay. Information used for following analysis is supported by marketing research that I will deal with as well.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů týkajících se podnikání, konkurence a marketingu budoucího podniku a vyhodnoťte tyto teoretické poznatky.
Praktická část
Charakterizujte budoucí společnost a analyzujte současný stav její konkurence.
Zhodnoťte výsledky podnikatelského záměru a doporučte řešení pro ustavení společnosti na vybraném trhu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů týkajících se podnikání, konkurence a marketingu budoucího podniku a vyhodnoťte tyto teoretické poznatky.
Praktická část
Charakterizujte budoucí společnost a analyzujte současný stav její konkurence.
Zhodnoťte výsledky podnikatelského záměru a doporučte řešení pro ustavení společnosti na vybraném trhu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
EGAN, John. Marketing communications. Second edition. Los Angeles: Sage, 2015, ix, 420. ISBN 978-1-4462-5902-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
SEDLÁČKOVÁ, Helena. Strategická analýza. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2001, 101 s. ISBN 80-7179-442-8.
Seznam doporučené literatury
EGAN, John. Marketing communications. Second edition. Los Angeles: Sage, 2015, ix, 420. ISBN 978-1-4462-5902-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
SEDLÁČKOVÁ, Helena. Strategická analýza. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2001, 101 s. ISBN 80-7179-442-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Ján Dvorský, Ph.D. 27 bodů. Dôležitou otázkou je tvorba ceny elektrokolobežky vo vzťahu ku konkurencii. Podprobne popíšte postup tvorby ceny eletrokolobežky vo Vašom podnikateľskom zámere. Zodpovězeno částečně. Oponent: doc. Ing. Petr Novák, Ph.D. 20 bodů. Na str. 51 uvádíte, že na realizaci je potřeba 2 105 864 Kč, ovšem na str. 50 je kapitálová potřeba vyčíslena na 2 384 220 Kč? Zodpovězeno částečně. Nesrovnalosti v terminologii… jaký je rozdíl mezi mzdou a platem? Čí plat (nebo mzda) je uvedena v tab. 10? Zodpovězeno částečně. Kde se v nákladech projevují náklady na obnovu poničených, ukradených či jinak provozně znehodnocených koloběžek? Předpokládám, že je budete muset obnovovat… s jak velkou částkou na toto počítáte a jak to ovlivní váš podnikatelský projekt? Zodpovězeno částečně. Kolik kapitálu budete potřebovat k expanzi do Brna a do Vídně? Co navíc bude expanze do Vídně vyžadovat? Zodpovězeno částečně.