Bakalářská práce se zabývá tématem výchovy dětí ve školním věku. Cílem práce je zjistit výchovné metody rodičů dětí v mladším školním věku. V teoretické části jsou vymezeny pojmy výchova, rodina, a dítě v mladším školním věku. Teoretická část dále popisuje funkce rodiny, role rodičů, socializaci v rodině, výchovné styly, hranice ve výchově, od-měny a tresty ve výchově, změny v období mladšího školního věku a efektivní komunikaci mezi rodičem a dítětem v mladším školním věku. V empirické části je prezentován a vy-hodnocen kvantitativní výzkum, realizován dotazníkovým šetřením u rodičů dětí v mladším školním věku Zlínského kraje.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the theme of education of school age kids. The target is to find out parents pedagogical methods for kinds in younger school age. The theoretical part defines ideas of the bringing up, the family and younger school age kid. The theoretical part further describes family fiction, parents positions, socialization in family, bringing up methods and limits, treats and punishment in bringing up , transformation in younger scho-ol age and effective comunication between the parent and younger school age kids. The empirical part presents an evaluation of quantitative surfy, realized by questionary research on parents of younger scchool age children in Zlins district.
Keywords
mladší školní věk, rodina, výchova, tresty, odměny, komunikace
Keywords in English
younger school age, family, education, treats, punishment, communication
Length of the covering note
60 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá tématem výchovy dětí ve školním věku. Cílem práce je zjistit výchovné metody rodičů dětí v mladším školním věku. V teoretické části jsou vymezeny pojmy výchova, rodina, a dítě v mladším školním věku. Teoretická část dále popisuje funkce rodiny, role rodičů, socializaci v rodině, výchovné styly, hranice ve výchově, od-měny a tresty ve výchově, změny v období mladšího školního věku a efektivní komunikaci mezi rodičem a dítětem v mladším školním věku. V empirické části je prezentován a vy-hodnocen kvantitativní výzkum, realizován dotazníkovým šetřením u rodičů dětí v mladším školním věku Zlínského kraje.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the theme of education of school age kids. The target is to find out parents pedagogical methods for kinds in younger school age. The theoretical part defines ideas of the bringing up, the family and younger school age kid. The theoretical part further describes family fiction, parents positions, socialization in family, bringing up methods and limits, treats and punishment in bringing up , transformation in younger scho-ol age and effective comunication between the parent and younger school age kids. The empirical part presents an evaluation of quantitative surfy, realized by questionary research on parents of younger scchool age children in Zlins district.
Keywords
mladší školní věk, rodina, výchova, tresty, odměny, komunikace
Keywords in English
younger school age, family, education, treats, punishment, communication
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodiny, rodinné výchovy a výchovných stylů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitavního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodiny, rodinné výchovy a výchovných stylů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitavního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
ČÁP, Jan. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV, 1996. ISBN 80-858-6615-3.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.
MATOUŠEK, Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. ISBN 80-86429-19-9.
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002. ISBN 80-864-2905-9.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-085-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Zásady kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Recommended resources
ČÁP, Jan. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV, 1996. ISBN 80-858-6615-3.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.
MATOUŠEK, Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. ISBN 80-86429-19-9.
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002. ISBN 80-864-2905-9.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-085-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Zásady kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka stručně představila teoretická východiska práce, dále se zaměřila na prezentaci praktické části bakalářské práce. Uvedla výzkumné otázky, výzkumné cíle, apod. Následně prezentovala výsledky výzkumného šetření. Členové komise se doptávali na závěry a přínos práce. Dále na výzkumný nástroj, který je spíše jednodušší. Studentka uvedla také doporučení pro praxi a odpovídala na otázky z posudků.