Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat cestovní ruch v Malenovicích u Zlína. Práce je rozdělena do dvou částí. Část teoretická je věnována zejména základním pojmům z oblasti cestovního ruchu, typologii cestovního ruchu a marketingovému mixu. Praktická část je zaměřena na charakteristiku Malenovic a na popis turistických památek i dalších charakteristik dané lokality, které jsou významné pro její rozvoj. Praktická část obsahuje také dotazníkové šetření a SWOT analýzu. Na základě zjištěných výsledků jsou navržena opatření, která by měla přispět k rozvoji cestovního ruchu i ke zlepšení propagace a návštěvnosti dané oblasti.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis is to analyze tourism in Malenovice near Zlín. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is devoted mainly to the basic concepts of tourism, tourism typology and marketing mix. The practical part is focused on the characteristics of Malenovice and on the description of the tourist monuments and other characteristics of the locality that are important for its development. The practical part also includes questionnaire survey and SWOT analysis. On the basis of the findings, measures are proposed to contribute to the development of tourism as well as to the promotion and visibility of the area.
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat cestovní ruch v Malenovicích u Zlína. Práce je rozdělena do dvou částí. Část teoretická je věnována zejména základním pojmům z oblasti cestovního ruchu, typologii cestovního ruchu a marketingovému mixu. Praktická část je zaměřena na charakteristiku Malenovic a na popis turistických památek i dalších charakteristik dané lokality, které jsou významné pro její rozvoj. Praktická část obsahuje také dotazníkové šetření a SWOT analýzu. Na základě zjištěných výsledků jsou navržena opatření, která by měla přispět k rozvoji cestovního ruchu i ke zlepšení propagace a návštěvnosti dané oblasti.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis is to analyze tourism in Malenovice near Zlín. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is devoted mainly to the basic concepts of tourism, tourism typology and marketing mix. The practical part is focused on the characteristics of Malenovice and on the description of the tourist monuments and other characteristics of the locality that are important for its development. The practical part also includes questionnaire survey and SWOT analysis. On the basis of the findings, measures are proposed to contribute to the development of tourism as well as to the promotion and visibility of the area.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Prostudujte a zpracujte teoretické poznatky týkající se oblasti cestovního ruchu.
Praktická část
Charakterizujte Malenovice u Zlína.
Analyzujte současnou úroveň cestovního ruchu v Malenovicích u Zlína.
Na základě zjištěných poznatků navrhněte doporučení ke zlepšení cestovního ruchu v Malenovicích u Zlína.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Prostudujte a zpracujte teoretické poznatky týkající se oblasti cestovního ruchu.
Praktická část
Charakterizujte Malenovice u Zlína.
Analyzujte současnou úroveň cestovního ruchu v Malenovicích u Zlína.
Na základě zjištěných poznatků navrhněte doporučení ke zlepšení cestovního ruchu v Malenovicích u Zlína.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent. RITCHIE. Tourism: principles, practices, philosophies. Eleventh ed. Hoboken, N.J.: John Wiley, c2009, 624 s. ISBN 978-0-470-08459-5.
LOCHMANNOVÁ, Alena. Cestovní ruch. Prostějov: Computer Media, 2015, 112 s. ISBN 978-80-7402-216-6.
RYGLOVÁ, Kateřina. Cestovní ruch: soubor studijních materiálů. Vyd. 3., rozš. Ostrava: Key Publishing, 2009, 187 s. ISBN 978-80-7418-028-6.
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent. RITCHIE. Tourism: principles, practices, philosophies. Eleventh ed. Hoboken, N.J.: John Wiley, c2009, 624 s. ISBN 978-0-470-08459-5.
LOCHMANNOVÁ, Alena. Cestovní ruch. Prostějov: Computer Media, 2015, 112 s. ISBN 978-80-7402-216-6.
RYGLOVÁ, Kateřina. Cestovní ruch: soubor studijních materiálů. Vyd. 3., rozš. Ostrava: Key Publishing, 2009, 187 s. ISBN 978-80-7418-028-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: Ing. Němcová, 22 b.
U návrhu Reklamní spot v rádiu (str. 76) uvádíte, že by nahrávku spotu vyrobilo Studio Fresh Media. Na základě čeho jste si vybrala právě tuto společnost? ZODPOVĚZENO ZCELA
V rámci návrhu Hrad Malenovice (str. 81) navrhujete zvýšení vstupného o 2 Kč. Není nová cena po tak malém navýšení stále příliš nízká např. v porovnání s cenami vstupného u jiných hradů? Konzultovala jste tento návrh např. s ředitelem Muzea jihovýchodní Moravy ve Zlíně, pod které hrad Malenovice spadá? Jaké byly případné reakce? ZODPOVĚZENO ZCELA
Které z Vámi navržených doporučení považujete z hlediska rozvoje cestovního ruchu v dané lokalitě za nejúčinnější? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: doc. Kubík, 22 b.
Váš návrh na zvýšení vstupného o 2 Kč na hrad Malenovice se mi jeví jako zanedbatelný. Proč nenavrhujete zvýšit vstupné alespoň o 5 Kč? ZODPOVĚZENO ZCELA
Slyšela jste o navrhovaném projektu modernizace železnice Otrokovice - Zlín - Vizovice, který počítá se zdvoukolejněním železnice mezi Zlínem a Otrokovicemi? Co může tento projekt přinést Malenovicím? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Zámečník: U svých 2 návrhů uvádíte nákladovou analýzu. Proč jste ji neuvedla i u cyklistické stezky? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Kozák: Jaká je základní jednotka času? Proč máte ve své práci jednou uvedeno 6-15 let a jinde 3-15 let? Který hrad ve Zlínském kraji je nejvýznamnější? ZODPOVĚZENO ZCELA
dr. Mikeska: Jak fungují informační centra? Jak funguji turistické stezky? ZODPOVĚZENO ZCELA