Cílem této práce je vytvořit strategický marketingový plán pro vinařskou společnost Livi Dubňany. Teoretická část práce nastiňuje současnou situaci ve vinařském marketingu v České republice a představuje firmu Livi. Přibližuje její vznik a vývoj, komerční praxi a marketingové a komunikační principy, jimiž je řízena. Analytická část seznamuje s analýzou vnitřního prostředí Livi a vlivu konkurence, dále pak autor zmiňuje možnosti, jak využít silné stránky a příležitosti firmy i regionu. Projektová část přináší návrh řešení situace společnosti na trhu v podobě strategického marketingového plánu, který je zaměřen především na komunikační mix.
Anotace v angličtině
The objective of this work is to create marketing scheme for a vini-company of Livi Dubňany. The teoretical part outlines nowadays set-up in the vine market in the Czech Republic and presents the company of Livi. It outlines the origin of the company, its developement, comercial practise and operating marketing and communication principles. The analytical part acquiants with analysis of internal situation of Livi with an influance of competition. The author refers about possibilities how to profite strong aspects and opportunities of the company and region. The project part brings a proposal how to solve the situation on the market with a view to strategy marketing scheme, which takes aim at communication mix above all.
Cílem této práce je vytvořit strategický marketingový plán pro vinařskou společnost Livi Dubňany. Teoretická část práce nastiňuje současnou situaci ve vinařském marketingu v České republice a představuje firmu Livi. Přibližuje její vznik a vývoj, komerční praxi a marketingové a komunikační principy, jimiž je řízena. Analytická část seznamuje s analýzou vnitřního prostředí Livi a vlivu konkurence, dále pak autor zmiňuje možnosti, jak využít silné stránky a příležitosti firmy i regionu. Projektová část přináší návrh řešení situace společnosti na trhu v podobě strategického marketingového plánu, který je zaměřen především na komunikační mix.
Anotace v angličtině
The objective of this work is to create marketing scheme for a vini-company of Livi Dubňany. The teoretical part outlines nowadays set-up in the vine market in the Czech Republic and presents the company of Livi. It outlines the origin of the company, its developement, comercial practise and operating marketing and communication principles. The analytical part acquiants with analysis of internal situation of Livi with an influance of competition. The author refers about possibilities how to profite strong aspects and opportunities of the company and region. The project part brings a proposal how to solve the situation on the market with a view to strategy marketing scheme, which takes aim at communication mix above all.
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Analyzujte současnou komerční praxi ve firmě Livi Dubňany a marketingové principy, jimiž je řízena.
4. Popište konkurenční prostředí na trhu a doložte formy a metody, jimiž Livi Dubňany na trhu soupeří.
5. Analyzujte detailně systém marketingové komunikace, který Livi Dubňany uplatňuje v konkurenčním soupeření.
6. Zpracujte návrh řešení současné situace a vytvořte marketingový plán společnosti.
7. Zhodnoťte hypotézy a míru dosažení stanoveného cíle.
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Analyzujte současnou komerční praxi ve firmě Livi Dubňany a marketingové principy, jimiž je řízena.
4. Popište konkurenční prostředí na trhu a doložte formy a metody, jimiž Livi Dubňany na trhu soupeří.
5. Analyzujte detailně systém marketingové komunikace, který Livi Dubňany uplatňuje v konkurenčním soupeření.
6. Zpracujte návrh řešení současné situace a vytvořte marketingový plán společnosti.
7. Zhodnoťte hypotézy a míru dosažení stanoveného cíle.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Armstrong, G., Marketing. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2004, 855 s. ISBN 80-247-0513-3
Světlík, J., Marketing a reklama. 1. vyd., Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 172 s. ISBN 80-7318-140-1
Soukalová, R., Strategický marketing. 1. vyd., Zlín: Univerzita Tomáš Bati ve Zlíně, 2004, 120 s. ISBN 80-7318-177-0
Schätzel, O., Doka, F., Mahlendorf-Schäfer, K., Jak úspěšně prodávat víno. 1. vyd., Velké Bílovice: Svaz vinařů České republiky, 2004, 236 s. ISBN 80-903534-1-X
Gosch, F., Vinařský marketing. 1. vyd., Valtice: Národní salon vín, 2005, 125 s. ISBN 80-903201-5-5
www.livi-dubnany.cz
www.svcr.cz
www.vinarskyobzor.cz
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Armstrong, G., Marketing. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2004, 855 s. ISBN 80-247-0513-3
Světlík, J., Marketing a reklama. 1. vyd., Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 172 s. ISBN 80-7318-140-1
Soukalová, R., Strategický marketing. 1. vyd., Zlín: Univerzita Tomáš Bati ve Zlíně, 2004, 120 s. ISBN 80-7318-177-0
Schätzel, O., Doka, F., Mahlendorf-Schäfer, K., Jak úspěšně prodávat víno. 1. vyd., Velké Bílovice: Svaz vinařů České republiky, 2004, 236 s. ISBN 80-903534-1-X
Gosch, F., Vinařský marketing. 1. vyd., Valtice: Národní salon vín, 2005, 125 s. ISBN 80-903201-5-5
www.livi-dubnany.cz
www.svcr.cz
www.vinarskyobzor.cz