Diplomová práce charakterizuje hypermarket jako specifický distribuční kanál, stručně popisuje historii hypermarketů v České republice, jejich vývoj a postavení v rámci dalších typů maloobchodních prodejen. Charakterizuje produkt nahraných nosičů domácí zábavy DVD. Analyzuje současné distribuční a marketingové strategie DVD, ukazuje chyby, kterých se v minulosti dopustily videodistribuční společnosti. Diplomová práce rovněž navrhuje optimální distribuční a marketingovou strategii DVD pro hypermarkety a ukazuje, jak by se dala použít i v jiných distribučních kanálech. V závěru se práce pokouší pojmenovat budoucí trendy v distribuci filmů konečnému zákazníkovi.
Anotace v angličtině
The dissertation characterizes hypermarket as a specific distribution channel. It gives us brief history of hypermarkets in Czech Republic, their evolution and position within other types of retail channels. It also characterizes DVD as the unique product of home entertainment. The dissertation analyzes current distribution and marketing DVD strategies and shows mistakes of local home video distributors in recent past. At the same time, dissertation offers optimal distribution and marketing strategy for DVDs in hypermarkets and proves how it can be applicable in other types of distribution channels. Last but not least, there is also brief prediction of future trends in film distribution that we may expect in near future.
Diplomová práce charakterizuje hypermarket jako specifický distribuční kanál, stručně popisuje historii hypermarketů v České republice, jejich vývoj a postavení v rámci dalších typů maloobchodních prodejen. Charakterizuje produkt nahraných nosičů domácí zábavy DVD. Analyzuje současné distribuční a marketingové strategie DVD, ukazuje chyby, kterých se v minulosti dopustily videodistribuční společnosti. Diplomová práce rovněž navrhuje optimální distribuční a marketingovou strategii DVD pro hypermarkety a ukazuje, jak by se dala použít i v jiných distribučních kanálech. V závěru se práce pokouší pojmenovat budoucí trendy v distribuci filmů konečnému zákazníkovi.
Anotace v angličtině
The dissertation characterizes hypermarket as a specific distribution channel. It gives us brief history of hypermarkets in Czech Republic, their evolution and position within other types of retail channels. It also characterizes DVD as the unique product of home entertainment. The dissertation analyzes current distribution and marketing DVD strategies and shows mistakes of local home video distributors in recent past. At the same time, dissertation offers optimal distribution and marketing strategy for DVDs in hypermarkets and proves how it can be applicable in other types of distribution channels. Last but not least, there is also brief prediction of future trends in film distribution that we may expect in near future.
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Definujte pojem hypermarket, jeho základní charakteristiku, stručnou historii na českém trhu a marketingové techniky, které se v rámci propagace produktů v tomto prodejním kanále využívají.
4. Zasaďte hypermarket do širšího kontextu maloobchodního prostředí. Srovnejte jeho funkci, přednosti a slabiny s dalšími typy prodejen maloobchodu, kde se nabízejí nahrané filmové nosiče domácí zábavy.
5. Popište základní charakteristiky produktů nahraných filmových nosičů domácí zábavy. Ukažte vývojové trendy a definujte jejich současnou pozici v rámci distribučních kanálů maloobchodního prostředí.
6. Navrhněte současně aplikovatelnou prezentační strategii nahraných filmových nosičů domácí zábavy v hypermarketech a zhodnoťte, do jaké míry ji lze využít i v dalších typech distribučních kanálů maloobchodního prostředí.
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Definujte pojem hypermarket, jeho základní charakteristiku, stručnou historii na českém trhu a marketingové techniky, které se v rámci propagace produktů v tomto prodejním kanále využívají.
4. Zasaďte hypermarket do širšího kontextu maloobchodního prostředí. Srovnejte jeho funkci, přednosti a slabiny s dalšími typy prodejen maloobchodu, kde se nabízejí nahrané filmové nosiče domácí zábavy.
5. Popište základní charakteristiky produktů nahraných filmových nosičů domácí zábavy. Ukažte vývojové trendy a definujte jejich současnou pozici v rámci distribučních kanálů maloobchodního prostředí.
6. Navrhněte současně aplikovatelnou prezentační strategii nahraných filmových nosičů domácí zábavy v hypermarketech a zhodnoťte, do jaké míry ji lze využít i v dalších typech distribučních kanálů maloobchodního prostředí.
Seznam doporučené literatury
ZYMAN, S., BROTT, A. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. 1. vyd. Praha, Management Press 2004. Počet stran 253. ISBN 80-7261-107-0
ZYMAN, S. Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali. 1. vyd. Praha, Management Press 2005. Počet stran 214. ISBN 80-7261-134-8
TROJAN, R., MRÁZ, B. Malý slovník výtvarného umění. 2. vyd. Praha , Fortuna 1996. Počet stran 240. ISBN 80-7168-329-9
KOTLER, P. Marketing management. 3. vyd. Praha, Victoria Publishing 1997. Počet stran 789. ISBN 80-85605-08-2
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ R. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha, Grada 2001. Počet stran 228. ISBN 80-247-9067-X
KUPŚĆ, J. Malé dějiny filmu. 1. vyd. Praha, Cinemax 1999. Počet stran 387. ISBN 80-85933-33-0
SYNEK, M a kol. Manažerská ekonomika. 3. vyd. Praha, Grada Publishing a.s. 2003. Počet stran 466. ISBN 80-247-0515-X
ČERNÝ, V. Prodejní techniky. 1. vyd. Brno, Computer Press 2003. Počet stran 470. ISBN 80-251-0032-4
CAPLES, J. Tested advertising methods. 5. vyd. New York, Prentice Hall 1997. Počet stran 278. ISBN 0-13-095701-1
OGILVY, D. O reklamě. 2. vyd. Praha, Management Press 1998. Počet stran 223. ISBN 80-85943-83-2
TELLIS, G.J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha, Grada Publishing a.s. 2000. Počet stran 602. ISBN 80-7169-997-7
AAKER, D.A. Brand building. 1. vyd. Brno, Computer Press 2003. Počet stran 312. ISBN 80-7226-885-6
SCHIFFMAN, L.G., KANUK, L.L. Nákupní chování. 1. vyd. Brno, Compurer Press 2004. Počet stran 633. ISBN 80-251-0094-4
Odborné časopisy Marketing & Media, Strategie. Zboží & Prodej
Seznam doporučené literatury
ZYMAN, S., BROTT, A. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. 1. vyd. Praha, Management Press 2004. Počet stran 253. ISBN 80-7261-107-0
ZYMAN, S. Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali. 1. vyd. Praha, Management Press 2005. Počet stran 214. ISBN 80-7261-134-8
TROJAN, R., MRÁZ, B. Malý slovník výtvarného umění. 2. vyd. Praha , Fortuna 1996. Počet stran 240. ISBN 80-7168-329-9
KOTLER, P. Marketing management. 3. vyd. Praha, Victoria Publishing 1997. Počet stran 789. ISBN 80-85605-08-2
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ R. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha, Grada 2001. Počet stran 228. ISBN 80-247-9067-X
KUPŚĆ, J. Malé dějiny filmu. 1. vyd. Praha, Cinemax 1999. Počet stran 387. ISBN 80-85933-33-0
SYNEK, M a kol. Manažerská ekonomika. 3. vyd. Praha, Grada Publishing a.s. 2003. Počet stran 466. ISBN 80-247-0515-X
ČERNÝ, V. Prodejní techniky. 1. vyd. Brno, Computer Press 2003. Počet stran 470. ISBN 80-251-0032-4
CAPLES, J. Tested advertising methods. 5. vyd. New York, Prentice Hall 1997. Počet stran 278. ISBN 0-13-095701-1
OGILVY, D. O reklamě. 2. vyd. Praha, Management Press 1998. Počet stran 223. ISBN 80-85943-83-2
TELLIS, G.J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha, Grada Publishing a.s. 2000. Počet stran 602. ISBN 80-7169-997-7
AAKER, D.A. Brand building. 1. vyd. Brno, Computer Press 2003. Počet stran 312. ISBN 80-7226-885-6
SCHIFFMAN, L.G., KANUK, L.L. Nákupní chování. 1. vyd. Brno, Compurer Press 2004. Počet stran 633. ISBN 80-251-0094-4
Odborné časopisy Marketing & Media, Strategie. Zboží & Prodej