Cieľom diplomovej práce je preskúmanie propagácie v oblasti ekológie a následné vytvo-renie aplikácie, ktorá by nenásilným spôsobom motivovala deti k zamysleniu sa nad prob-lémami životného prostredia.
V teoretickej časti skúmam využite multimédií vo vzdelávaní a gamifikáciu bežných výu-kových aktivít. Ďalej sa venujem ekológii a využívaniu digitálnych médií v propagácii témy. Väčšiu pozornosť potom venujem využitiu hier ako prostriedku pre vzdelávanie a informovanie detí o problematike životného prostredia.
Praktická časť sa zaoberá prevažne návrhom aplikácie pre deti v rannom školskom veku. Bližšie popisuje účel hry a cieľovú skupinu. Ďalej rozoberá level designom a zmyslom jednotlivých častí hry pre hráča.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to examine the promotion of ecology and the subsequent creation of an application that would non-violently motivate children to think about environmental problems.
In the theoretical part, I first explore the use of multimedia in education and the gamifica-tion of common learning activities. Next, I focus on ecology and the use of digital media to promote this topic. Finally, I pay more attention to the use of games as a means of educat-ing and informing children about the environment.
The practical part deals mainly with the application for children in early school age. It ex-plains in detail the purpose of the game and the target group. It further uncovers the level design and the meaning of the individual parts of the game for the player.
Cieľom diplomovej práce je preskúmanie propagácie v oblasti ekológie a následné vytvo-renie aplikácie, ktorá by nenásilným spôsobom motivovala deti k zamysleniu sa nad prob-lémami životného prostredia.
V teoretickej časti skúmam využite multimédií vo vzdelávaní a gamifikáciu bežných výu-kových aktivít. Ďalej sa venujem ekológii a využívaniu digitálnych médií v propagácii témy. Väčšiu pozornosť potom venujem využitiu hier ako prostriedku pre vzdelávanie a informovanie detí o problematike životného prostredia.
Praktická časť sa zaoberá prevažne návrhom aplikácie pre deti v rannom školskom veku. Bližšie popisuje účel hry a cieľovú skupinu. Ďalej rozoberá level designom a zmyslom jednotlivých častí hry pre hráča.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to examine the promotion of ecology and the subsequent creation of an application that would non-violently motivate children to think about environmental problems.
In the theoretical part, I first explore the use of multimedia in education and the gamifica-tion of common learning activities. Next, I focus on ecology and the use of digital media to promote this topic. Finally, I pay more attention to the use of games as a means of educat-ing and informing children about the environment.
The practical part deals mainly with the application for children in early school age. It ex-plains in detail the purpose of the game and the target group. It further uncovers the level design and the meaning of the individual parts of the game for the player.
1) Rešerše k tématu práce
2) Analýza pro zpracování tématu
3) Variantní návrhy řešení
4) Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1) Rešerše k tématu práce
2) Analýza pro zpracování tématu
3) Variantní návrhy řešení
4) Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1. JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. 2011. Game industry: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O. ISBN 978-809-0438- 712.
2. KOLÁŘ, Vojtěch a kolektiv autorů. 2011. Umeni a nova media: Jsou počítačové hry umění? Stručné shrnutí argumentů vyřčených na téma videohry a umění. Vydani prvni. Brno: Masarykova univerzita, 188 pages. ISBN 80-210-5639-8.
3. JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. 2012. Game industry 2. Praha: D.A.M.O. ISBN 978-809-0438-736.
4. JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. 2013. Game industry 3. Praha: D.A.M.O. ISBN 978-809-0438-743.
Seznam doporučené literatury
1. JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. 2011. Game industry: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O. ISBN 978-809-0438- 712.
2. KOLÁŘ, Vojtěch a kolektiv autorů. 2011. Umeni a nova media: Jsou počítačové hry umění? Stručné shrnutí argumentů vyřčených na téma videohry a umění. Vydani prvni. Brno: Masarykova univerzita, 188 pages. ISBN 80-210-5639-8.
3. JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. 2012. Game industry 2. Praha: D.A.M.O. ISBN 978-809-0438-736.
4. JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. 2013. Game industry 3. Praha: D.A.M.O. ISBN 978-809-0438-743.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila edukační hru MIA s ekologickou tématikou určenou pro děti 1. - 2. ročníku základní školy. Hravou formou se snaží osvětlit dětem, že všechno co člověk vytvoří, může být velkým zásahem do přírody. Zároveň se snaží o vytvoření kontrastu mezi tím, co děláme špatně a tím, co je dobré pro prostředí ve kterém žijeme. Popsala strukturu hry a zodpověděla připomínky komise, od které dostala pochvalu za ilustrace.