Řízení rozhlasové stanice z hlediska marketingových komunikací považuji za jeden z nejúčinnějších (a upřímně řečeno za skutečně nejúčinnější) způsobů dosahování plánovaných cílů. Přestože se má dosavadní praxe se týkala jen komerčních stanic, kde cílem je především dosažení tržního podílu a obchodního výsledku, platí tyto principy řízení jistě i pro nekomerční stanice. Řízení z pohledu marketingových komunikací je jen nástrojem k dosažení cíle a způsob jeho užití závisí na tom, jak je tento cíl definován.
Transformace Frekvence 1 jsem se účastnil jako šéfdramaturg stanice. Zároveň jsem spolupracoval na transformaci rádia Bonton a na rozjezdu Rádia Info. V této práci shrnuji své poznatky o řízení rozhlasové stanice. Nehledejte ''Moudra‘‘ s velkým ''M‘‘. Řešení každé situace nakonec stejně závisí na kreativitě jednotlivce. Proto je část práce souborem jednotlivých praktických příkladů ilustrujících celý proces.
Anotace v angličtině
In my opinion, directing radio station from the point of marketing communication is one of the most effective (and honestly said one of the most effective indeed) method of achieving planned goals. Although my job history is related only to commercial radio stations, where the goal is mainly to achieve market shares and business results, these directing principles are surely applied to non-commercial stations too. Directing from the point of marketing communication is only an instrument to achieve goals and the way of his usage is depended on the definition of the goal.
I attended transformation of Frekvence 1 as a head of dramaturgy. Along with that I cooperated on the transformation radio Bonton and starting Radio Info. In this work I summarize my pieces of knowledge about directing radio stations. Do not look for ‘‘Wisdom‘‘ with capital ‘‘W‘‘. Solution of each situation is always depended on the creativity of each person. Therefore part of my work is a collection of particular practical examples showing the whole process.
Klíčová slova
řízení rozhlasové stanice, marketingové komunikace, CATI, metodika výzkumu, poslechovost,
Klíčová slova v angličtině
directing radio station, marketing communication, CATI, research methodology, audience rating,
Rozsah průvodní práce
71 s., 4 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Řízení rozhlasové stanice z hlediska marketingových komunikací považuji za jeden z nejúčinnějších (a upřímně řečeno za skutečně nejúčinnější) způsobů dosahování plánovaných cílů. Přestože se má dosavadní praxe se týkala jen komerčních stanic, kde cílem je především dosažení tržního podílu a obchodního výsledku, platí tyto principy řízení jistě i pro nekomerční stanice. Řízení z pohledu marketingových komunikací je jen nástrojem k dosažení cíle a způsob jeho užití závisí na tom, jak je tento cíl definován.
Transformace Frekvence 1 jsem se účastnil jako šéfdramaturg stanice. Zároveň jsem spolupracoval na transformaci rádia Bonton a na rozjezdu Rádia Info. V této práci shrnuji své poznatky o řízení rozhlasové stanice. Nehledejte ''Moudra‘‘ s velkým ''M‘‘. Řešení každé situace nakonec stejně závisí na kreativitě jednotlivce. Proto je část práce souborem jednotlivých praktických příkladů ilustrujících celý proces.
Anotace v angličtině
In my opinion, directing radio station from the point of marketing communication is one of the most effective (and honestly said one of the most effective indeed) method of achieving planned goals. Although my job history is related only to commercial radio stations, where the goal is mainly to achieve market shares and business results, these directing principles are surely applied to non-commercial stations too. Directing from the point of marketing communication is only an instrument to achieve goals and the way of his usage is depended on the definition of the goal.
I attended transformation of Frekvence 1 as a head of dramaturgy. Along with that I cooperated on the transformation radio Bonton and starting Radio Info. In this work I summarize my pieces of knowledge about directing radio stations. Do not look for ‘‘Wisdom‘‘ with capital ‘‘W‘‘. Solution of each situation is always depended on the creativity of each person. Therefore part of my work is a collection of particular practical examples showing the whole process.
Klíčová slova
řízení rozhlasové stanice, marketingové komunikace, CATI, metodika výzkumu, poslechovost,
Klíčová slova v angličtině
directing radio station, marketing communication, CATI, research methodology, audience rating,
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací s důrazem na média, mediální plánování, výběr médií, popište metody výzkumu médií, zvláštní pozornost věnujte výzkumu poslechovosti rozhlasu. Definujte problematiku, kterou se diplomová práce zabývá a formulujte pracovní hypotézy.
2. Analyzujte důsledky změny metodiky výzkumu poslechovosti na transformaci rádia Frekvence 1 a na prodej reklamního času.
3. Zhodnoťte poznatky z analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz.
4. Navrhněte pro Frekvenci 1 opatření, která by reflektovala změnu metodiky výzkumu a do budoucna eliminovala negativní dopady případné další změny v souvislosti s prodejem reklamního času.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací s důrazem na média, mediální plánování, výběr médií, popište metody výzkumu médií, zvláštní pozornost věnujte výzkumu poslechovosti rozhlasu. Definujte problematiku, kterou se diplomová práce zabývá a formulujte pracovní hypotézy.
2. Analyzujte důsledky změny metodiky výzkumu poslechovosti na transformaci rádia Frekvence 1 a na prodej reklamního času.
3. Zhodnoťte poznatky z analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz.
4. Navrhněte pro Frekvenci 1 opatření, která by reflektovala změnu metodiky výzkumu a do budoucna eliminovala negativní dopady případné další změny v souvislosti s prodejem reklamního času.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, P. GEUENS, M. VAN DEN BERG, J. Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1
FORET, M. STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha, Grada Publishing a.s., 2003. ISBN 80-247-0385-8
JEŘÁBEK, H. Paul Lazarsfeld a počátky komunikačního výzkumu. Praha, Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-342-3
KLEINOVÁ, N. Bez loga. Praha, Argo 2005. ISBN 80-7203-671-8
VYSEKALOVÁ, J. KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. Praha, Grada Publishing. 2002. ISBN 80-247-0402-1
McDERMOTT, I. O´CONNOR, J. Neurolingvistické programování v manažerské praxi-Efektivní komunikace-motivování-vedení týmů. Praha: Management press, Ringier ČR, a.s.,1999. ISBN 80-85943-82-4
KOTLER, P. Marketing management. 10. rozšířené vyd. Praha, Grada Publishing a.s., 2001. ISBN 80-247-0016-6
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, P. GEUENS, M. VAN DEN BERG, J. Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1
FORET, M. STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha, Grada Publishing a.s., 2003. ISBN 80-247-0385-8
JEŘÁBEK, H. Paul Lazarsfeld a počátky komunikačního výzkumu. Praha, Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-342-3
KLEINOVÁ, N. Bez loga. Praha, Argo 2005. ISBN 80-7203-671-8
VYSEKALOVÁ, J. KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. Praha, Grada Publishing. 2002. ISBN 80-247-0402-1
McDERMOTT, I. O´CONNOR, J. Neurolingvistické programování v manažerské praxi-Efektivní komunikace-motivování-vedení týmů. Praha: Management press, Ringier ČR, a.s.,1999. ISBN 80-85943-82-4
KOTLER, P. Marketing management. 10. rozšířené vyd. Praha, Grada Publishing a.s., 2001. ISBN 80-247-0016-6