Práce zkoumá zásadní rozdíly mezi veřejnoprávním a soukromým rozhlasem z hlediska podílu reklamního vysílání. Představuje rozhlasové vysílání z pohledu regionálního a celoplošného pokrytí. Ozřejmuje postavení rozhlasového média jako významného komunikačního a reklamního nosiče a současně objasňuje základní pojmy z rozhlasového prostředí. Prezentuje společnosti, které zastupují jednotlivá rádia na českém trhu. Práce dále pojednává o metodice měření rozhlasového trhu, popisuje její formy a analyzuje základní rozdíly v zadávání národních a regionálních reklamních kampaní. Upozorňuje na některé nedostatky a doporučuje určité změny v oblasti komunikace nejen s klienty, ale do budoucna i s posluchači Rádia Zlín.
Annotation in English
The objective of the thesis is to research underlying defferences between public and private broadcasting in light of the share of the advertising broadcast. It presents broadcasting in the view of regional and nationwide coverage. It manifests the position of the broadcasting medium as the significant communication and advertising carrier and simultaneously explains fundamental terms of the broadcasting world. It presents companies that represent individual radio stations in the Czech market. The thesis further disserts upon the measurement methodology of the broadcasting market, describes its forms and analyzes basic differences in the contracting of the national and regional advertising campaigns. It draws attention to some deficiencies and recommends certain adjustments not only in the area of the communication with the customers but also with the listeners of the Radio Zlin in the future.
Keywords
Média, rozhlas, reklamní vysílání, posluchač, rozhlasový trh, zadavatelé reklamy, mediální plánování, Národní rozhlasový trh, regionální rozhlasový trh, Media Marketing Services, Regie Radio Music, ARBO Media, Media Projekt, RadioProjekt, veřejnoprávní rozhlas, soukromý rozhlas, celoplošné rádio, regionální rádio, Rádio Zlín
Keywords in English
Media,broadcasting - radio, advertising broadcast, listener, radio market, promotion submitter, media planning, National radio market, regional radio market, Media Marketing Services, Regie Radio Music, ARBO Media, Media Project, RadioProject, public entity broadcasting, private broadcasting, full-area broadcasting, regional broadcasting, Radio Zlin
Length of the covering note
93 s., 13 s. obr. příloh.
Language
CZ
Annotation
Práce zkoumá zásadní rozdíly mezi veřejnoprávním a soukromým rozhlasem z hlediska podílu reklamního vysílání. Představuje rozhlasové vysílání z pohledu regionálního a celoplošného pokrytí. Ozřejmuje postavení rozhlasového média jako významného komunikačního a reklamního nosiče a současně objasňuje základní pojmy z rozhlasového prostředí. Prezentuje společnosti, které zastupují jednotlivá rádia na českém trhu. Práce dále pojednává o metodice měření rozhlasového trhu, popisuje její formy a analyzuje základní rozdíly v zadávání národních a regionálních reklamních kampaní. Upozorňuje na některé nedostatky a doporučuje určité změny v oblasti komunikace nejen s klienty, ale do budoucna i s posluchači Rádia Zlín.
Annotation in English
The objective of the thesis is to research underlying defferences between public and private broadcasting in light of the share of the advertising broadcast. It presents broadcasting in the view of regional and nationwide coverage. It manifests the position of the broadcasting medium as the significant communication and advertising carrier and simultaneously explains fundamental terms of the broadcasting world. It presents companies that represent individual radio stations in the Czech market. The thesis further disserts upon the measurement methodology of the broadcasting market, describes its forms and analyzes basic differences in the contracting of the national and regional advertising campaigns. It draws attention to some deficiencies and recommends certain adjustments not only in the area of the communication with the customers but also with the listeners of the Radio Zlin in the future.
Keywords
Média, rozhlas, reklamní vysílání, posluchač, rozhlasový trh, zadavatelé reklamy, mediální plánování, Národní rozhlasový trh, regionální rozhlasový trh, Media Marketing Services, Regie Radio Music, ARBO Media, Media Projekt, RadioProjekt, veřejnoprávní rozhlas, soukromý rozhlas, celoplošné rádio, regionální rádio, Rádio Zlín
Keywords in English
Media,broadcasting - radio, advertising broadcast, listener, radio market, promotion submitter, media planning, National radio market, regional radio market, Media Marketing Services, Regie Radio Music, ARBO Media, Media Project, RadioProject, public entity broadcasting, private broadcasting, full-area broadcasting, regional broadcasting, Radio Zlin
Research Plan
1. Zpracujte literární prameny z oblasti propagace médií (rozhlasu) v systému marketingových komunikací.
2. Formulujte cíle a hypotézy dipolomové práce.
3. Proveďte analýzu reklamního vysílání ve veřejnoprávním rozhlase a analýzu reklamního vysílání v soukromém rozhlase.
4. S využitím výsledků dílčích analýz formulujte závěry včetně srovnání.
5. Na základě analýzy podílu reklamního vysílání navrhněte optimální model komunikace pro rozhlasovou stanici "Rádio Zlín", definujte přednosti navrženého řešení i případná rizika.
Research Plan
1. Zpracujte literární prameny z oblasti propagace médií (rozhlasu) v systému marketingových komunikací.
2. Formulujte cíle a hypotézy dipolomové práce.
3. Proveďte analýzu reklamního vysílání ve veřejnoprávním rozhlase a analýzu reklamního vysílání v soukromém rozhlase.
4. S využitím výsledků dílčích analýz formulujte závěry včetně srovnání.
5. Na základě analýzy podílu reklamního vysílání navrhněte optimální model komunikace pro rozhlasovou stanici "Rádio Zlín", definujte přednosti navrženého řešení i případná rizika.
Recommended resources
Schellmann, B., Gaida, P., Glaser, M., Kegel, T.: Media-základní pojmy,návrhy,výroby. Europa-Sobotáles, 2004, ISBN 80-86706-06-0
Zelenka, M., Manuál mediálního konzultanta pro marketing a prodej rozhlasové reklamy, APSV ČR 1999
www.radiotv.cz
Recommended resources
Schellmann, B., Gaida, P., Glaser, M., Kegel, T.: Media-základní pojmy,návrhy,výroby. Europa-Sobotáles, 2004, ISBN 80-86706-06-0
Zelenka, M., Manuál mediálního konzultanta pro marketing a prodej rozhlasové reklamy, APSV ČR 1999
www.radiotv.cz