Teoretická část této bakalářské práce byla zaměřena na charakterizaci jednotlivých skupin flavonoidních látek a popis jejich významných zástupců. Práce také obsahuje přehled rostlinných surovin a potravin, ve kterých se flavonoidy vyskytují. Vzhledem k velkému množství flavonoidů nebylo možné je v práci všechny obsáhnout. Z tohoto důvodu jsou uvedeny jen ty, které se vyskytují v největší míře nebo ty, které mají nejvyšší přínos pro lidské zdraví. Dále jsou v práci uvedeny možnosti syntéz některých flavonoidních sloučenin. Cílem praktické části bylo připravit některý ze zástupců flavonoidů.
Anotace v angličtině
Theoretic part of this bachelors thesis defines particular groups of flavoloid substances and their important representatives. It contains overwiew of vegetable materials, foodstuff and list of flavonoids contained. There is a big amount of them, so i focused just on the most famous ones or which provides the biggest benefits for human health. Next I mentioned some possibilities of flavonoid synthese. The aim of practical part of this thesis was synthetize some representatives of flavonoids.
Teoretická část této bakalářské práce byla zaměřena na charakterizaci jednotlivých skupin flavonoidních látek a popis jejich významných zástupců. Práce také obsahuje přehled rostlinných surovin a potravin, ve kterých se flavonoidy vyskytují. Vzhledem k velkému množství flavonoidů nebylo možné je v práci všechny obsáhnout. Z tohoto důvodu jsou uvedeny jen ty, které se vyskytují v největší míře nebo ty, které mají nejvyšší přínos pro lidské zdraví. Dále jsou v práci uvedeny možnosti syntéz některých flavonoidních sloučenin. Cílem praktické části bylo připravit některý ze zástupců flavonoidů.
Anotace v angličtině
Theoretic part of this bachelors thesis defines particular groups of flavoloid substances and their important representatives. It contains overwiew of vegetable materials, foodstuff and list of flavonoids contained. There is a big amount of them, so i focused just on the most famous ones or which provides the biggest benefits for human health. Next I mentioned some possibilities of flavonoid synthese. The aim of practical part of this thesis was synthetize some representatives of flavonoids.
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši na témata:
Stručná charakteristika flavonoidů.
Výskyt flavonoidů v potravinách a jejich aplikace v potravinářství.
Možnosti syntéz přírodních flavonoidů a jejich derivátů.
II.Praktická část
Pokuste se o přípravu některého ze zástupců flavonoidů.
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši na témata:
Stručná charakteristika flavonoidů.
Výskyt flavonoidů v potravinách a jejich aplikace v potravinářství.
Možnosti syntéz přírodních flavonoidů a jejich derivátů.
II.Praktická část
Pokuste se o přípravu některého ze zástupců flavonoidů.
Seznam doporučené literatury
[1] ANDERSEN, O., M., MARKHAM, R., M. Flavonoids: Chemistry, Biochemistry and Applications. 2005, CRC Press, Boca Raton. eBook ISBN: 978-1-4200-3944-3.
[2] Mezinárodní elektronické databáze (Scopus, SciFinder, Web of Science...).
Seznam doporučené literatury
[1] ANDERSEN, O., M., MARKHAM, R., M. Flavonoids: Chemistry, Biochemistry and Applications. 2005, CRC Press, Boca Raton. eBook ISBN: 978-1-4200-3944-3.
[2] Mezinárodní elektronické databáze (Scopus, SciFinder, Web of Science...).
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila komisi výsledky své bakalářské práce. Poté byla komise seznámena s posudky a hodnocením vedoucího a oponenta (hodnocení vedoucího: C - dobře, hodnocení oponenta: C - dobře). V rámci posudků byly studentce položeny následující dotazy oponenta: Ing. Michal Kovář - Co představuje zkratka Bn na str. 25 v Obrázku 13? ZODPOVĚZEN ČÁSTEČNĚ; Který název sloučeniny má být na str. 26 a 29 místo chybně uvedeného benzylchloridu? ZODPOVĚZEN ČÁSTEČNĚ; Uveďte systematický název kondenzovaného meziproduktu (*uveden v textu výše) z Obrázku 11 na str. 24 a Obrázku 14 str. 26. ZODPOVĚZEN ČÁSTEČNĚ
Poté byla vedena diskuze o bakalářské práci, během které byly jednotlivými členy komise položeny následující dotazy: doc. RNDr. Iva Burešová, Ph.D. - Měla byste představu, kde jsou Vámi stanovované látky v obilce a bílé mouce? ZODPOVĚZEN ČÁSTEČNĚ doc. Ing. Stanislav Kafka, CSc. - Jak vysvětlíte přeměnu benzoátu na beta diketonu? ZODPOVĚZEN ČÁSTEČNĚ