Corporate Identity (firemní identita) je komplexní obraz společnosti utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i perspektivním výhledem firmy. Corporate Design je, ve vztahu k Corporate Identity, její nejvíce a nejdříve viditelnou složkou. Corporate Design jedinečným a okamžitě srozumitelným způsobem profiluje společnost vůči jejím konkurentům a stává se tak mocným nástrojem zvyšování konkurenceschopnosti a konkurenčního boje.
V České republice došlo po roce 1989 k rapidnímu zvýšení potřeby používat ve společnostech profesionální Corporate Design. Čím dál tím více vedoucích pracovníků a managerů vnímá CD jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti podniku.
Vytvoření konkurenceschopné identity a Corporate Designu je vázáno na profesionální postupy ve všech fázích vývoje Corporate Designu, jeho zavádění, ale i každodenním užívání. V každé fázi mohou nastat specifické problémy, které mohou u výsledného Corporate Designu ohrozit kvalitu, zkomplikovat zavádění do praxe, ztížit intuitivní používání, zvýšit náklady nebo časově prodloužit jednotlivé fáze. Tyto problémy je třeba analyzovat a navrhnout taková řešení, která možná rizika zcela odstraní nebo alespoň sníží pravděpodob-nost jejich výskytu.
Anotace v angličtině
Corporate Identity is a global image of a company that is being built by philosophy, history, managing principles, present and perspective company view. Corporate Design is, in relation to Corporate Idnetity, its first sight and most visible part. Corporate Design by unique and immediate way profiles a company against its competitors and becomes a mighty tool of increasing competitive advantage and competitive fight.
There has rised a need for using professional Corporate Design in companies in Czech Republic since the year 1989. Since that time more and more directors and managers feel Corporate Design like a tool for increasing competitive advantage of a company.
Creating of competitive identity and Corporate Design needs the professional approaches to all phases of creating Corporate Design, its implementing but also everyday using. There can appear specific promblems in each phase that can at the final Corporate Design threaten quality, complicate implementing, sadden intuitive using, increase costs or extend time periods. There is need to analyse these problems and propose such solutions that totally remove possible risks or at least decrease risk possibilities.
Corporate Identity (firemní identita) je komplexní obraz společnosti utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i perspektivním výhledem firmy. Corporate Design je, ve vztahu k Corporate Identity, její nejvíce a nejdříve viditelnou složkou. Corporate Design jedinečným a okamžitě srozumitelným způsobem profiluje společnost vůči jejím konkurentům a stává se tak mocným nástrojem zvyšování konkurenceschopnosti a konkurenčního boje.
V České republice došlo po roce 1989 k rapidnímu zvýšení potřeby používat ve společnostech profesionální Corporate Design. Čím dál tím více vedoucích pracovníků a managerů vnímá CD jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti podniku.
Vytvoření konkurenceschopné identity a Corporate Designu je vázáno na profesionální postupy ve všech fázích vývoje Corporate Designu, jeho zavádění, ale i každodenním užívání. V každé fázi mohou nastat specifické problémy, které mohou u výsledného Corporate Designu ohrozit kvalitu, zkomplikovat zavádění do praxe, ztížit intuitivní používání, zvýšit náklady nebo časově prodloužit jednotlivé fáze. Tyto problémy je třeba analyzovat a navrhnout taková řešení, která možná rizika zcela odstraní nebo alespoň sníží pravděpodob-nost jejich výskytu.
Anotace v angličtině
Corporate Identity is a global image of a company that is being built by philosophy, history, managing principles, present and perspective company view. Corporate Design is, in relation to Corporate Idnetity, its first sight and most visible part. Corporate Design by unique and immediate way profiles a company against its competitors and becomes a mighty tool of increasing competitive advantage and competitive fight.
There has rised a need for using professional Corporate Design in companies in Czech Republic since the year 1989. Since that time more and more directors and managers feel Corporate Design like a tool for increasing competitive advantage of a company.
Creating of competitive identity and Corporate Design needs the professional approaches to all phases of creating Corporate Design, its implementing but also everyday using. There can appear specific promblems in each phase that can at the final Corporate Design threaten quality, complicate implementing, sadden intuitive using, increase costs or extend time periods. There is need to analyse these problems and propose such solutions that totally remove possible risks or at least decrease risk possibilities.
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Definujte pojem Corporate Design v rámci Corporate Identity.
4. Charakterizujte podnik jako aktivního nositele Corporate Designu.
5. Realizujte výzkum o současném uplatňování Corporate Designu na vzorku nejméně 50 subjektů a vyhodnoťte získaná data.
6. Zhodnoťte získané poznatky a potvrďte či vyvraťte stanovené hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Definujte pojem Corporate Design v rámci Corporate Identity.
4. Charakterizujte podnik jako aktivního nositele Corporate Designu.
5. Realizujte výzkum o současném uplatňování Corporate Designu na vzorku nejméně 50 subjektů a vyhodnoťte získaná data.
6. Zhodnoťte získané poznatky a potvrďte či vyvraťte stanovené hypotézy.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management. Olomouc: Rubico, 2001. ISBN 80-85839-45-8
CAYWOOD, C.L. Public Relations. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4
CRAINER S. Moderní management. Praha : Management Press, 2000. ISBN 80-7261-019-8
DAŇOVÁ, D. Public Relations. Univerzita Palackého v Olomouci. Olomouc : VUP Olomouc, 2001. 59 s.
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha : Karolinum, 1993. 374 s. ISBN 80-7066-822-9
HAMMER M., CHAMPY J. Reengineering. Praha : Management Press, 1995. ISBN 80-85603-73-X
HRON, J. Kybernetika v řízení. Praha : CREDIT, 1998. ISBN 80-213-0451-0
KOTLER, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6
LONDON SCHOOL OF PUBLIC RELATIONS. Krizová komunikace. APRA, 2001
NAVRÁTIL M. Konkurence a zákazník. In Sborník prací z mezinárodní konference Firma a konkurenční prostředí. Brno : MZLU, 1998
NĚMEC, P. Public relations: komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha : Management Press, 1999. ISBN 80-85943-66-2
PORTER M. Konkurenční výhoda. Praha : Victoria publishing, 1995. ISBN 80-85605-12-0
POSPÍŠIL, P. Efektivní Public Relations a media relations. Praha : Computer Press, 2002. 153 s. ISBN 80-7226-823-6
ROWDEN, M. Identity: Transforming Performance Through Integrated Identity Management. Hampshire : Gower Publishing Limited, 2004. ISBN 0-566-08618-2
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management. Olomouc: Rubico, 2001. ISBN 80-85839-45-8
CAYWOOD, C.L. Public Relations. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4
CRAINER S. Moderní management. Praha : Management Press, 2000. ISBN 80-7261-019-8
DAŇOVÁ, D. Public Relations. Univerzita Palackého v Olomouci. Olomouc : VUP Olomouc, 2001. 59 s.
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha : Karolinum, 1993. 374 s. ISBN 80-7066-822-9
HAMMER M., CHAMPY J. Reengineering. Praha : Management Press, 1995. ISBN 80-85603-73-X
HRON, J. Kybernetika v řízení. Praha : CREDIT, 1998. ISBN 80-213-0451-0
KOTLER, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6
LONDON SCHOOL OF PUBLIC RELATIONS. Krizová komunikace. APRA, 2001
NAVRÁTIL M. Konkurence a zákazník. In Sborník prací z mezinárodní konference Firma a konkurenční prostředí. Brno : MZLU, 1998
NĚMEC, P. Public relations: komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha : Management Press, 1999. ISBN 80-85943-66-2
PORTER M. Konkurenční výhoda. Praha : Victoria publishing, 1995. ISBN 80-85605-12-0
POSPÍŠIL, P. Efektivní Public Relations a media relations. Praha : Computer Press, 2002. 153 s. ISBN 80-7226-823-6
ROWDEN, M. Identity: Transforming Performance Through Integrated Identity Management. Hampshire : Gower Publishing Limited, 2004. ISBN 0-566-08618-2