Informace o kvalifikační práci Skončila doba "podnikových zpravodajů"? Projekt vydávání firemního zpravodaje jako nástroje vnitřního PR ve společnosti Moravské naftové doly
Diplomová práce zpracovává návrh projektu vydávání firemního zpravodaje pro Moravské naftové doly - největší společnost zabývající se průzkumem a těžbou ropy a zemního plynu a provozováním podzemních zásobníků zemního plynu v České republice i zahraničí.
Vzhledem k rozmanitosti její organizační struktury, která sdružuje geology, ložiskové a těžební inženýry, ekonomy i dělníky z různých oborů, je třeba posilovat a rozvíjet vnitrofiremní komunikaci v rámci interního PR. Projekt firemního zpravodaje by se měl stát jedním ze stěžejních vnitřních PR nástrojů ve společnosti a přispět k vyšší informovanosti všech skupin zaměstnanců. Nabídnout jim přehledně informace a novinky ze všech činností firmy tak, aby získali přehled o dění ve společnosti a posílila se jejich loajálnost k firmě.
Anotace v angličtině
Diploma work processes project of company bulletin for Moravské naftové doly - the biggest company engaged in exploration and production of crude oil and natural gas and as well as the construction and operation of underground gas storage facilities in the Czech Republic and also abroad.
Considering her organization chart that associates geologists, mining engineers, economists also workers from different spheres, it is necessary to evolve corporate communication and internal PR. Project of company bulletin would have been contributing to better awareness of all groups employees - to offer them information and news of all comapny activities, get review of events in the company and strengthen their firmness.
Klíčová slova
public relations, firemní zpravodaj, firemní kultura, firemní identita, vnitrofiremní komunikace, interní a externí PR
Klíčová slova v angličtině
public relations, bulletin, corporate culture, corporate identity, corporate communication, human relations
Rozsah průvodní práce
60 s., 6 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce zpracovává návrh projektu vydávání firemního zpravodaje pro Moravské naftové doly - největší společnost zabývající se průzkumem a těžbou ropy a zemního plynu a provozováním podzemních zásobníků zemního plynu v České republice i zahraničí.
Vzhledem k rozmanitosti její organizační struktury, která sdružuje geology, ložiskové a těžební inženýry, ekonomy i dělníky z různých oborů, je třeba posilovat a rozvíjet vnitrofiremní komunikaci v rámci interního PR. Projekt firemního zpravodaje by se měl stát jedním ze stěžejních vnitřních PR nástrojů ve společnosti a přispět k vyšší informovanosti všech skupin zaměstnanců. Nabídnout jim přehledně informace a novinky ze všech činností firmy tak, aby získali přehled o dění ve společnosti a posílila se jejich loajálnost k firmě.
Anotace v angličtině
Diploma work processes project of company bulletin for Moravské naftové doly - the biggest company engaged in exploration and production of crude oil and natural gas and as well as the construction and operation of underground gas storage facilities in the Czech Republic and also abroad.
Considering her organization chart that associates geologists, mining engineers, economists also workers from different spheres, it is necessary to evolve corporate communication and internal PR. Project of company bulletin would have been contributing to better awareness of all groups employees - to offer them information and news of all comapny activities, get review of events in the company and strengthen their firmness.
Klíčová slova
public relations, firemní zpravodaj, firemní kultura, firemní identita, vnitrofiremní komunikace, interní a externí PR
Klíčová slova v angličtině
public relations, bulletin, corporate culture, corporate identity, corporate communication, human relations
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši doporučené literatury a dalších zdrojů, vztahujících se k tématu podnikových časopisů.
2. Stanovte hypotézy a metody práce.
3. V praktické části analyzujte současný stav PR a hlavní způsoby komunikace s vnitřní veřejností ve společnosti Moravské nafotvé doly, a. s.
4. V projektové části zpracujte projekt vydávání firemního zpravodaje a odpovězte zejména na tyto otázky:
- Pro koho bude náš časopis určen a jaký bude mít cíl v rámci P.R. aktivit?
- Jak často bude časopis vycházet?
- Jaký bude rozsah, náklad a kvalita?
- Jaký bude rozpočet na časopis?
- Kdo bude časopis tvořit?
- Jaké informace časopis přinese?
5. Vyhodnoťte analytickou a projektovou část a naznačte další možný vývoj zkoumaného tématu.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši doporučené literatury a dalších zdrojů, vztahujících se k tématu podnikových časopisů.
2. Stanovte hypotézy a metody práce.
3. V praktické části analyzujte současný stav PR a hlavní způsoby komunikace s vnitřní veřejností ve společnosti Moravské nafotvé doly, a. s.
4. V projektové části zpracujte projekt vydávání firemního zpravodaje a odpovězte zejména na tyto otázky:
- Pro koho bude náš časopis určen a jaký bude mít cíl v rámci P.R. aktivit?
- Jak často bude časopis vycházet?
- Jaký bude rozsah, náklad a kvalita?
- Jaký bude rozpočet na časopis?
- Kdo bude časopis tvořit?
- Jaké informace časopis přinese?
5. Vyhodnoťte analytickou a projektovou část a naznačte další možný vývoj zkoumaného tématu.
Seznam doporučené literatury
ŠIGUT, Zdeněk: Firemní kultura a lidské zdroje, Praha: ASPI Publishing, 2004, ISBN 80-7357-046-7
KOHOUT, Jaroslav: Veřejné mínění, image a metody public relations, Praha: Management Press, 1999, ISBN 80-7261-006-6
HLOUŠKOVÁ, Ivana: Vnitrofiremní komunikace, Praha: Grada Publishing, 1998, ISBN 80-7169-550
JIRÁK, Jan: Média a společnost [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace], Barbara Köpplová, Praha: Portál, 2003, ISBN 80-7178-697-7
BLACK SAM: Nejúčinější propagace, Public Relations, Grada Publishing, 1994, Vydání 1., ISBN 80-7169-106-2
POSPÍŠIL Pavel: Efektivní Public Relations a media relations, Praha: Computer Press, 2002, ISBN 80-7226-823-6
NOLLKE Matthias: Praktický management, Praha: Grada Publishing, 2004, ISBN 80-247-0912-0
RUSS-MOHL Stephan, Bakičová Hana: Žurnalistika, Praha: Grada Publishing, ISBN 80-247-0158-8
Seznam doporučené literatury
ŠIGUT, Zdeněk: Firemní kultura a lidské zdroje, Praha: ASPI Publishing, 2004, ISBN 80-7357-046-7
KOHOUT, Jaroslav: Veřejné mínění, image a metody public relations, Praha: Management Press, 1999, ISBN 80-7261-006-6
HLOUŠKOVÁ, Ivana: Vnitrofiremní komunikace, Praha: Grada Publishing, 1998, ISBN 80-7169-550
JIRÁK, Jan: Média a společnost [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace], Barbara Köpplová, Praha: Portál, 2003, ISBN 80-7178-697-7
BLACK SAM: Nejúčinější propagace, Public Relations, Grada Publishing, 1994, Vydání 1., ISBN 80-7169-106-2
POSPÍŠIL Pavel: Efektivní Public Relations a media relations, Praha: Computer Press, 2002, ISBN 80-7226-823-6
NOLLKE Matthias: Praktický management, Praha: Grada Publishing, 2004, ISBN 80-247-0912-0
RUSS-MOHL Stephan, Bakičová Hana: Žurnalistika, Praha: Grada Publishing, ISBN 80-247-0158-8