Masová média jsou neodmyslitelnou součástí současného světa. Vybudovala si neotřesitelné postavení, které jim dává rozsáhlé pole možností. Jsou lidskými společníky, baví je, poučují, informují, stimulují nebo pacifikují, rozšiřují jim obzory, přinášejí kulturu, poskytují intelektuální podněty a tak by se dalo pokračovat. Aby dosáhly těchto cílů, vybudovaly si své vlastní, specifické a nezaměnitelné komunikační strategie. Ty se zásadně liší v závislosti na povaze média, způsobu jeho existence, zaměření nabízeních obsahů a zamýšlených cílových skupinách. Práce se věnuje především České televizi, pojmu veřejná služba a způsobům jeho naplňování.
Anotace v angličtině
Mass media are an inseparable part of the modern world. They have made themselves an important power that allows them to dispose of a large scale of functions. They are humans’ companions, amuse them, enlighten them, provide them with information, stimulate them or calm them down, widen their horizons, bring them culture, offer them an intellectual stimulation and so on. To reach these goals, mass media have created their own specific and incommutable communication strategies. They differ according to the nature of mass media, strategic policy of theirs, televised contents offered to the public, and their target audience. This project is mainly devoted to the conception of the public service and to the ways of achieving the aim in practice.
Masová média jsou neodmyslitelnou součástí současného světa. Vybudovala si neotřesitelné postavení, které jim dává rozsáhlé pole možností. Jsou lidskými společníky, baví je, poučují, informují, stimulují nebo pacifikují, rozšiřují jim obzory, přinášejí kulturu, poskytují intelektuální podněty a tak by se dalo pokračovat. Aby dosáhly těchto cílů, vybudovaly si své vlastní, specifické a nezaměnitelné komunikační strategie. Ty se zásadně liší v závislosti na povaze média, způsobu jeho existence, zaměření nabízeních obsahů a zamýšlených cílových skupinách. Práce se věnuje především České televizi, pojmu veřejná služba a způsobům jeho naplňování.
Anotace v angličtině
Mass media are an inseparable part of the modern world. They have made themselves an important power that allows them to dispose of a large scale of functions. They are humans’ companions, amuse them, enlighten them, provide them with information, stimulate them or calm them down, widen their horizons, bring them culture, offer them an intellectual stimulation and so on. To reach these goals, mass media have created their own specific and incommutable communication strategies. They differ according to the nature of mass media, strategic policy of theirs, televised contents offered to the public, and their target audience. This project is mainly devoted to the conception of the public service and to the ways of achieving the aim in practice.
1. Uveďte základní etapy rozvoje obsahu a filozofie vysílání ČT.
2. Uveďte souhrnné informace o komunikačních strategiích veřejnoprávních a komerčních TV stanic v USA a v Evropě.
3. Popište principy komunikační strategie ČT v současné době v systému duálního vysílání.
4. Zhodnoťte klady a nedostatky současné komunikační strategie ČT.
5. Navrhněte možnosti, jak zlepšit komunikaci ČT s diváckou veřejností a s Radou pro RTV vysílání. Vezměte v úvahu i možnou budoucí digitalizaci vysílání.
Zásady pro vypracování
1. Uveďte základní etapy rozvoje obsahu a filozofie vysílání ČT.
2. Uveďte souhrnné informace o komunikačních strategiích veřejnoprávních a komerčních TV stanic v USA a v Evropě.
3. Popište principy komunikační strategie ČT v současné době v systému duálního vysílání.
4. Zhodnoťte klady a nedostatky současné komunikační strategie ČT.
5. Navrhněte možnosti, jak zlepšit komunikaci ČT s diváckou veřejností a s Radou pro RTV vysílání. Vezměte v úvahu i možnou budoucí digitalizaci vysílání.
Seznam doporučené literatury
Zákonné normy o vysílání veřejnoprávní ČT
Kodex ČT. Praha 2003
Normy EU a doporučení MFN o TV vysílání - Proměny. SN ČR 2000
Mander, J.: Čtyři důvody pro zrušení televize. Brno, Doplněk 2000
Postman, N. Ubavit se k smrti. Mladá fronta 1999
Quail, D., Úvod do masové komunikace. Praha, Portál 1999
Seznam doporučené literatury
Zákonné normy o vysílání veřejnoprávní ČT
Kodex ČT. Praha 2003
Normy EU a doporučení MFN o TV vysílání - Proměny. SN ČR 2000
Mander, J.: Čtyři důvody pro zrušení televize. Brno, Doplněk 2000
Postman, N. Ubavit se k smrti. Mladá fronta 1999
Quail, D., Úvod do masové komunikace. Praha, Portál 1999