Diplomová práce se zabývá krizovou komunikací ve státní správě. Jejím cílem je připravit manuál krizové komunikace České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ). Teoretická část vychází z odborné literatury a definuje krizovou komunikaci v soukromém sektoru a ve státní správě. Identifikuje možné konflikty, krize a katastrofy. Stanovuje zásady a strategii komunikace, přístup médií a poučení z krizových situací. V praktické části stanovuje hypo-tézy, které ověřuje mediální analýzou, situační SWOT analýzou. Dále určuje cílové skupiny komunikace ČSSZ a popisuje možná rizika. Na základě výsledků je v projektové části popsána příprava projektu krizové komunikace, stanoven obsah manuálu krizové komunikace ČSSZ a uveden praktický příklad komunikace úřadu v krizové situaci.
Anotace v angličtině
The thesis deals with crisis communication in the public sector. It aims to prepare a crisis communication manual for the Czech Social Security Administration (CSSA). The theoret cal part is based on specialized literature and defines crisis communication in the private and public sectors. It identifies possible conflicts, crises and catastrophes. It specifies the rules and strategy of communication, the approach of the media and the lessons to be learned from crisis situations. In the practical part, it gives hypotheses and verifies them by means of media analysis and situational SWOT analysis. It also defines target groups of CSSA´s communication and describes possible risks. Based on the results, the project part describes the preparation of a crisis communication project, defines the content of the CSSA crisis communication manual and gives a practical example of CSSA´s communication in a crisis situation.
Klíčová slova
krizová komunikace, Česká správa sociálního zabezpečení, projekt, manuál krizové komunikace
Klíčová slova v angličtině
crisis communication, Czech Social Security Administration, project, crisis communication manual
Rozsah průvodní práce
86 s., 3 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá krizovou komunikací ve státní správě. Jejím cílem je připravit manuál krizové komunikace České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ). Teoretická část vychází z odborné literatury a definuje krizovou komunikaci v soukromém sektoru a ve státní správě. Identifikuje možné konflikty, krize a katastrofy. Stanovuje zásady a strategii komunikace, přístup médií a poučení z krizových situací. V praktické části stanovuje hypo-tézy, které ověřuje mediální analýzou, situační SWOT analýzou. Dále určuje cílové skupiny komunikace ČSSZ a popisuje možná rizika. Na základě výsledků je v projektové části popsána příprava projektu krizové komunikace, stanoven obsah manuálu krizové komunikace ČSSZ a uveden praktický příklad komunikace úřadu v krizové situaci.
Anotace v angličtině
The thesis deals with crisis communication in the public sector. It aims to prepare a crisis communication manual for the Czech Social Security Administration (CSSA). The theoret cal part is based on specialized literature and defines crisis communication in the private and public sectors. It identifies possible conflicts, crises and catastrophes. It specifies the rules and strategy of communication, the approach of the media and the lessons to be learned from crisis situations. In the practical part, it gives hypotheses and verifies them by means of media analysis and situational SWOT analysis. It also defines target groups of CSSA´s communication and describes possible risks. Based on the results, the project part describes the preparation of a crisis communication project, defines the content of the CSSA crisis communication manual and gives a practical example of CSSA´s communication in a crisis situation.
Klíčová slova
krizová komunikace, Česká správa sociálního zabezpečení, projekt, manuál krizové komunikace
Klíčová slova v angličtině
crisis communication, Czech Social Security Administration, project, crisis communication manual
Zásady pro vypracování
1. Definujte problém a stanovte cíle diplomové práce.
2. Analyzujte a vyhodnoťte možnosti krizové komunikace ve státní správě:
- specifikujte případné odlišnosti krizové komunikace ve státní správě a soukromém sektoru a uveďte případové studie,
- definujte problematické oblasti krizové komunikace ve státní správě na příkladu jednoho vybraného subjektu.
3. Vytvořte manuál krizové komunikace vybraného subjektu státní správy a rozpracujte jeden praktický příklad komunikace v krizi.
4. Navrhněte případné další tématické pokračování práce.
Zásady pro vypracování
1. Definujte problém a stanovte cíle diplomové práce.
2. Analyzujte a vyhodnoťte možnosti krizové komunikace ve státní správě:
- specifikujte případné odlišnosti krizové komunikace ve státní správě a soukromém sektoru a uveďte případové studie,
- definujte problematické oblasti krizové komunikace ve státní správě na příkladu jednoho vybraného subjektu.
3. Vytvořte manuál krizové komunikace vybraného subjektu státní správy a rozpracujte jeden praktický příklad komunikace v krizi.
4. Navrhněte případné další tématické pokračování práce.
Seznam doporučené literatury
Antušák, E., Kopecký, Z.: Krizový management. Krizová komunikace, VŠE, 2005
Bajčan, R.: Techniky Public relations aneb jak pracovat s médii, Praha, Management Press, 2003
Caywood, L. Clarke,: Public relations-řízená komunikace podniku s veřejností, Computer Press, 2003
Girgašová, J., Liškařová, R.: Věrčák, V.: Media Relations není manipulace, Ekopress, 2004
Horáková, I., Stejskalová, D., Škapková, H.: Strategie firemní komunikace, Management Press, 2000
Kapferer, J: Fáma-nejstarší médium světa, Praha, Práce 1992
Kohout, J.: Veřejné mínění, image a metody public relations, Management press, 1999
Němec, P.: Public relations: Komunikace v konfliktních a krizových situacích, Praha, Management Press, 1999
Němec, P: integrovaná komunikace korporací, VŠE, 2006
Svoboda, V.: Public relations-moderně a účinně, Grada, 2006
www.mam.cz
www.istrategie.cz
Časopisy: Trend marketing, Marketing & media, Marketing magazín, Strategie, Euro, Ekonom a Moderní řízení
Seznam doporučené literatury
Antušák, E., Kopecký, Z.: Krizový management. Krizová komunikace, VŠE, 2005
Bajčan, R.: Techniky Public relations aneb jak pracovat s médii, Praha, Management Press, 2003
Caywood, L. Clarke,: Public relations-řízená komunikace podniku s veřejností, Computer Press, 2003
Girgašová, J., Liškařová, R.: Věrčák, V.: Media Relations není manipulace, Ekopress, 2004
Horáková, I., Stejskalová, D., Škapková, H.: Strategie firemní komunikace, Management Press, 2000
Kapferer, J: Fáma-nejstarší médium světa, Praha, Práce 1992
Kohout, J.: Veřejné mínění, image a metody public relations, Management press, 1999
Němec, P.: Public relations: Komunikace v konfliktních a krizových situacích, Praha, Management Press, 1999
Němec, P: integrovaná komunikace korporací, VŠE, 2006
Svoboda, V.: Public relations-moderně a účinně, Grada, 2006
www.mam.cz
www.istrategie.cz
Časopisy: Trend marketing, Marketing & media, Marketing magazín, Strategie, Euro, Ekonom a Moderní řízení