Ústredným pojmom tejto diplomovej práce je módna forma. Teoretická časť diplomovej práce sa zaoberá vzťahom módnej formy, módnej signatúry a módneho prostredia. Práca mapuje vývoj a transformáciu týchto troch základných kameňov módneho systému od začiatku 20.storočia až po súčasnosť.
Praktická časť diplomovej práce predstavuje autorskú kolekciu, v ktorej hľadám vlastnú módnu signatúru ako dizajnér. Kolekcia predstavuje hľadanie nových módnych foriem v oblasti obuvi a galantérnych doplnkov. Základ kolekcie je založený na funkčnosti, transformácií a vzájomne variabilných produktov.
Anotace v angličtině
The key concept of this thesis is the fashion form. The theoretical part of this thesis deals with the relationship of fashion form, fashion signature and fashion background. The work maps the development and transformation of these three fundamental stones of the fashion system from beginning of the 20th century to the present. The practical part of the thesis is the author's collection in which I am looking for my own fashion signature as a designer. The collection is a search for new fashion forms in the field of footwear and bags. The collection is based on functionality, transformations and mutually variable products.
Klíčová slova
módna forma, módna signatúra, módne prostredie, variabilita, transformácia
Ústredným pojmom tejto diplomovej práce je módna forma. Teoretická časť diplomovej práce sa zaoberá vzťahom módnej formy, módnej signatúry a módneho prostredia. Práca mapuje vývoj a transformáciu týchto troch základných kameňov módneho systému od začiatku 20.storočia až po súčasnosť.
Praktická časť diplomovej práce predstavuje autorskú kolekciu, v ktorej hľadám vlastnú módnu signatúru ako dizajnér. Kolekcia predstavuje hľadanie nových módnych foriem v oblasti obuvi a galantérnych doplnkov. Základ kolekcie je založený na funkčnosti, transformácií a vzájomne variabilných produktov.
Anotace v angličtině
The key concept of this thesis is the fashion form. The theoretical part of this thesis deals with the relationship of fashion form, fashion signature and fashion background. The work maps the development and transformation of these three fundamental stones of the fashion system from beginning of the 20th century to the present. The practical part of the thesis is the author's collection in which I am looking for my own fashion signature as a designer. The collection is a search for new fashion forms in the field of footwear and bags. The collection is based on functionality, transformations and mutually variable products.
Klíčová slova
módna forma, módna signatúra, módne prostredie, variabilita, transformácia
1. Teoretická část:
Vypracujte studii současné rychlé transformace forem módy ve vzájemných kontra intencích. Dále se zabývejte současným zrodem módní signatury a prostředí, ve kterém vzniká. Definujte pojmy: módní forma, módní signatura. Pokuste se popsat prostředí, jenž dnes hraje stěžejní úlohu pro komunikaci v módě. Rozsah min. 10 normostran
2. Praktická část:
Vytvořte autorskou kolekci obuvi a doplňků, kde plně využijete získané znalosti z teoretické části práce. Navrhněte osobitou kolekci, esteticky kultivovaného řešení. Kolekci tří párů obuvi a min. čtyř doplňků předložte spolu s kresebným vývojovým řešením návrhů v počtu min. 15 kusů. Řešení doplňte písemnou zprávou o rozsahu 25 normostran, obrazovou přílohou a doložte střihové řešení i technický popis.
Součástí odevzdané práce je plakát o rozměrech 100x70 cm v tištěné podobě. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon.
Přiložte svou fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Vypracujte studii současné rychlé transformace forem módy ve vzájemných kontra intencích. Dále se zabývejte současným zrodem módní signatury a prostředí, ve kterém vzniká. Definujte pojmy: módní forma, módní signatura. Pokuste se popsat prostředí, jenž dnes hraje stěžejní úlohu pro komunikaci v módě. Rozsah min. 10 normostran
2. Praktická část:
Vytvořte autorskou kolekci obuvi a doplňků, kde plně využijete získané znalosti z teoretické části práce. Navrhněte osobitou kolekci, esteticky kultivovaného řešení. Kolekci tří párů obuvi a min. čtyř doplňků předložte spolu s kresebným vývojovým řešením návrhů v počtu min. 15 kusů. Řešení doplňte písemnou zprávou o rozsahu 25 normostran, obrazovou přílohou a doložte střihové řešení i technický popis.
Součástí odevzdané práce je plakát o rozměrech 100x70 cm v tištěné podobě. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon.
Přiložte svou fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
LIPOVETSKY, G. Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních společnostech. V českém jazyce vyd.1. Praha 2002, Prostor, ISBN 80-7260-063-x.
LAPŠANSKÁ. D. Kapitoly z módneho marketingu a stylingu, Univerzita tomáše Bati ve Zlíne, 2014.
PURKISS, J; ROYSTON-LEE, D. Vytvořte si vlastní značku, Synergie Publishing SE, 2014, ISBN 978-80-7370-295-3.
MARK, M; PEARSON,C. Hrdina nebo psanec, Bizbooks, 2012, ISBN 978- 80-2650-027-8.
ŠTÝBROVÁ, M. Boty, botky, Botičky. Vyd.1. Praha: NAkladatelství Lidové noviny, 2009. ISBN 978-80-7106-986-7.
Seznam doporučené literatury
LIPOVETSKY, G. Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních společnostech. V českém jazyce vyd.1. Praha 2002, Prostor, ISBN 80-7260-063-x.
LAPŠANSKÁ. D. Kapitoly z módneho marketingu a stylingu, Univerzita tomáše Bati ve Zlíne, 2014.
PURKISS, J; ROYSTON-LEE, D. Vytvořte si vlastní značku, Synergie Publishing SE, 2014, ISBN 978-80-7370-295-3.
MARK, M; PEARSON,C. Hrdina nebo psanec, Bizbooks, 2012, ISBN 978- 80-2650-027-8.
ŠTÝBROVÁ, M. Boty, botky, Botičky. Vyd.1. Praha: NAkladatelství Lidové noviny, 2009. ISBN 978-80-7106-986-7.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Kristína Vontszemuová, BcA., dokázala předložit rozsáhlou a výtvarně hodnotnou kolekci, nápaditou, originální a řemeslně precizní. Rovněž její verbální projev byl profesionální. Kolekci je navíc možné chránit průmyslovým vzorem. Perfektní profesionální projev, přesvědčivá prezentace, grafický výborné.