Umění jako hlavní zdroj inspirace při tvorbě oděvu, nacházení souvislostí mezi ním
a řemeslem a celkové propojení těchto dvou oblastí je hlavním tématem diplomové práce. Teoretická část obsahuje historický pohled na danou problematiku, a zabývá se
i současným propojením oděvu a umění. Praktická část je inspirována orfistickými
obrazy Soniy Delaunay. Cílem práce je využít tvarosloví, které umělkyně používá se svých malbách, při vytváření střihového řešení oděvů.
Anotace v angličtině
Art as main source of inspiration for creating clothes, finding connections between art and trade and general link those two fields is main topic of my dissertation. Theoretical part content historical view on given issues and occupy with contemporary connection between clothes and art. Practical part is inspired by orphistic paintings by Sonia Delaunay. Goal
of my dissertation is apply morphology, which is used on Sonia´s paintings, for creating patterns.
Klíčová slova
oděv, umění, barva, obraz, obraz v módě, móda, orfismus, sonia delaunay
Umění jako hlavní zdroj inspirace při tvorbě oděvu, nacházení souvislostí mezi ním
a řemeslem a celkové propojení těchto dvou oblastí je hlavním tématem diplomové práce. Teoretická část obsahuje historický pohled na danou problematiku, a zabývá se
i současným propojením oděvu a umění. Praktická část je inspirována orfistickými
obrazy Soniy Delaunay. Cílem práce je využít tvarosloví, které umělkyně používá se svých malbách, při vytváření střihového řešení oděvů.
Anotace v angličtině
Art as main source of inspiration for creating clothes, finding connections between art and trade and general link those two fields is main topic of my dissertation. Theoretical part content historical view on given issues and occupy with contemporary connection between clothes and art. Practical part is inspired by orphistic paintings by Sonia Delaunay. Goal
of my dissertation is apply morphology, which is used on Sonia´s paintings, for creating patterns.
Klíčová slova
oděv, umění, barva, obraz, obraz v módě, móda, orfismus, sonia delaunay
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 30 - 35 normostran. Řešení doplňte kresebnými návrhy v minimálním rozsahu 15 normostran. Propojení módy a umění od počátku 20. století až po současnost s důrazem na tvorbu Soniy Delaunay.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 9 - 12 modelů. Kolekce inspirovaná uměleckou tvorbou Soniy Delaunay. Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací. Dokumentace realizace dle zadaných parametrů: moodboard, storyboard, skici s naznačením siluety, celkový náhled kolekce, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy, střihové řešení, módní doplňky a styling kolekce, popis vybraného modelu určeného na komerční účely. Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promovideem.
Rozsah práce: minimálně 45 normostran. Formát A4. Odevzdejte v 2 stejnopisech v pevné vazbě (jedna může být kroužková). Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory:AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 30 - 35 normostran. Řešení doplňte kresebnými návrhy v minimálním rozsahu 15 normostran. Propojení módy a umění od počátku 20. století až po současnost s důrazem na tvorbu Soniy Delaunay.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 9 - 12 modelů. Kolekce inspirovaná uměleckou tvorbou Soniy Delaunay. Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací. Dokumentace realizace dle zadaných parametrů: moodboard, storyboard, skici s naznačením siluety, celkový náhled kolekce, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy, střihové řešení, módní doplňky a styling kolekce, popis vybraného modelu určeného na komerční účely. Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promovideem.
Rozsah práce: minimálně 45 normostran. Formát A4. Odevzdejte v 2 stejnopisech v pevné vazbě (jedna může být kroužková). Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory:AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
FOGG, Marnie. Móda: úžasný příběh fenoménu: historický vývoj, detailní vyobrazení i příběhy slavných návrhářů. V Praze: Slovart, 2015, 756 s. ISBN 978-80-7391-224-6.
MÁCHALOVÁ, Jana. Budiž móda: průvodce dějinami módy 20. století. Praha: Brána, 2012, 276 s. ISBN 978-80-7243-608-8.
OAKLEY SMITH, Mitchell a Alison KUBLER. Art/Fashion in the 21st century. London: Thames & Hudson, 2013, 319 s. ISBN 978-0-500-23909-4.
STEELE, Valerie. The Berg companion to fashion. Oxford: Berg, 2010, xviii, 782, [32] s. ISBN 978-1-84788-592-0.
Seznam doporučené literatury
FOGG, Marnie. Móda: úžasný příběh fenoménu: historický vývoj, detailní vyobrazení i příběhy slavných návrhářů. V Praze: Slovart, 2015, 756 s. ISBN 978-80-7391-224-6.
MÁCHALOVÁ, Jana. Budiž móda: průvodce dějinami módy 20. století. Praha: Brána, 2012, 276 s. ISBN 978-80-7243-608-8.
OAKLEY SMITH, Mitchell a Alison KUBLER. Art/Fashion in the 21st century. London: Thames & Hudson, 2013, 319 s. ISBN 978-0-500-23909-4.
STEELE, Valerie. The Berg companion to fashion. Oxford: Berg, 2010, xviii, 782, [32] s. ISBN 978-1-84788-592-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Komise kladně hodnotila teoretickou část, která čerpala z širokého zdroje informací. Přestože výsledná práce přesvědčivě odráží výchozí inspiraci, komise vytýká nedomyšlenou aplikovatelnost v praxi.