Informace o kvalifikační práci Psychobiografický model podle Böhma v sociální práci se seniory jako metoda uvědomování si smyslu života
Zadané téma anglicky
Diplomová práce Psychobiografický model podle Böhma v sociální práci se seniory jako metoda uvědomování si smyslu života je zaměřena na prožitky seniora během jeho života. Zkoumáme, které z nich mohou vést k uvědomování si významu smyslu života. V teoretické části diplomové práce se seznámíme s odbornou literaturou, která se tématem zabývá. Cílem práce je prozkoumat zkušenosti a prožitky seniora vedoucí k uvědomování si smyslu života. Zjištění z kvalitativního výzkumu jsou předkládána z pohledů témat a pohledů seniora.
Anotace v angličtině
This master thesis called Bohm's Psychobiographical Model as a Meaning of Life Awer-ness Method in Social Work with Elderly Citizens is concentrating on experiences gained during an elderly citizen's life. It is analyzing which of these experiences can lead to elder-ly citizen's meaning of life awereness. Theoretical part will introduce reference literature from the field of interest. The goal is to study an elderly citizen's life experiences which lead to his or her meaning of life awereness. Findings provided by qualitative reaserch are presented from the topics' and the elderly citizen's point of view.
Klíčová slova
Klíčová slova: senior, smysl života, sociální práce, aktivizace, interpretativní fenomenologická analýza, biografie.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: elderly citizen, menaning of life, social work, activation, interpretative pheno-menological analysis, biography.
Rozsah průvodní práce
60 s. (13 491 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce Psychobiografický model podle Böhma v sociální práci se seniory jako metoda uvědomování si smyslu života je zaměřena na prožitky seniora během jeho života. Zkoumáme, které z nich mohou vést k uvědomování si významu smyslu života. V teoretické části diplomové práce se seznámíme s odbornou literaturou, která se tématem zabývá. Cílem práce je prozkoumat zkušenosti a prožitky seniora vedoucí k uvědomování si smyslu života. Zjištění z kvalitativního výzkumu jsou předkládána z pohledů témat a pohledů seniora.
Anotace v angličtině
This master thesis called Bohm's Psychobiographical Model as a Meaning of Life Awer-ness Method in Social Work with Elderly Citizens is concentrating on experiences gained during an elderly citizen's life. It is analyzing which of these experiences can lead to elder-ly citizen's meaning of life awereness. Theoretical part will introduce reference literature from the field of interest. The goal is to study an elderly citizen's life experiences which lead to his or her meaning of life awereness. Findings provided by qualitative reaserch are presented from the topics' and the elderly citizen's point of view.
Klíčová slova
Klíčová slova: senior, smysl života, sociální práce, aktivizace, interpretativní fenomenologická analýza, biografie.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: elderly citizen, menaning of life, social work, activation, interpretative pheno-menological analysis, biography.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti aktivizace seniorů biografickými metodami podle Böhma a sociální práce se seniory.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti aktivizace seniorů biografickými metodami podle Böhma a sociální práce se seniory.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BÖHM, Erwin. Psychobiografický model péče podle Böhma. Praha: Mladá fronta, 2015. ISBN 978-80-204-3197-4.
DUCCIO, Demetrio. Zabawa na tle zycia. Kraków: Drukarnia, 1999. ISBN 83-88030-27-2.
FROMM, Erich. Umění být. Praha: Naše vojsko, 1994. ISBN 80-206-0225-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN: 978-80-246-1318-5.
Seznam doporučené literatury
BÖHM, Erwin. Psychobiografický model péče podle Böhma. Praha: Mladá fronta, 2015. ISBN 978-80-204-3197-4.
DUCCIO, Demetrio. Zabawa na tle zycia. Kraków: Drukarnia, 1999. ISBN 83-88030-27-2.
FROMM, Erich. Umění být. Praha: Naše vojsko, 1994. ISBN 80-206-0225-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN: 978-80-246-1318-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zahajila obhajobu diplomové práce úvodem do teoretické části. Dále představila empirickou část, hlavní cíle a výzkumnou otázku. Poté představila výsledky výzkumu a závěry. Uvedla také doporučení pro praxi a význam pro společnost. Odpověděla na otázky v posudcích práce. Komise neměla doplňující dotazy.\par\par