Diplomová práce se zabývá významem osobnosti Olgy Fierzové v oboru sociální pedagogi-ka. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké výchovné a vzdělávací znaky ve své pedagogické činnosti Olga Fierzová uplatňovala a určit jejich přínos a význam. Práce je složena ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na životní příběh této osobností. V druhé kapitole teoretické části více nahlédneme do života, díla a způsobu výchovy Olgy Fierzové. Praktická část se koncentruje na knižní zdroje a jednotlivé texty jsou podrobeny obsahové analýze. Závěrečná analýza a interpretace nám nabízí odpověď na řešenou pro-blematiku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis addresses the importance of Olga Fierz for the field of social education. The aim is to find which educational and pedagogical features Olga Fierz applied in her pedagogical practice, and define its benefit and meaning. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part focuses on the life story of this personality. The second chapter of the theoretical part provides an insight into the life, work and ways of education Olga Fierz. The practical part is devoted to book resources and individual texts are analyzed by content analysis in this part. Final analysis and interpretation offers the answer the issue solved in the thesis.
Klíčová slova
Olga Fierzová, výchova, sociální pedagogika, Milíčův dům, Přemysl Pitter, humanismus.
Klíčová slova v angličtině
Olga Fierzová, education, social education, Milíčův house, Přemysl Pitter, humanism.
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá významem osobnosti Olgy Fierzové v oboru sociální pedagogi-ka. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké výchovné a vzdělávací znaky ve své pedagogické činnosti Olga Fierzová uplatňovala a určit jejich přínos a význam. Práce je složena ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na životní příběh této osobností. V druhé kapitole teoretické části více nahlédneme do života, díla a způsobu výchovy Olgy Fierzové. Praktická část se koncentruje na knižní zdroje a jednotlivé texty jsou podrobeny obsahové analýze. Závěrečná analýza a interpretace nám nabízí odpověď na řešenou pro-blematiku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis addresses the importance of Olga Fierz for the field of social education. The aim is to find which educational and pedagogical features Olga Fierz applied in her pedagogical practice, and define its benefit and meaning. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part focuses on the life story of this personality. The second chapter of the theoretical part provides an insight into the life, work and ways of education Olga Fierz. The practical part is devoted to book resources and individual texts are analyzed by content analysis in this part. Final analysis and interpretation offers the answer the issue solved in the thesis.
Klíčová slova
Olga Fierzová, výchova, sociální pedagogika, Milíčův dům, Přemysl Pitter, humanismus.
Klíčová slova v angličtině
Olga Fierzová, education, social education, Milíčův house, Přemysl Pitter, humanism.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti života, díla a myšlenek O. Fierzové s vazbou na současnou sociální pedagogiku.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou obsahové analýzy vybraných publikací O. Fierzové i jiných autorů píšících o životě a díle O. Fierzové.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti života, díla a myšlenek O. Fierzové s vazbou na současnou sociální pedagogiku.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou obsahové analýzy vybraných publikací O. Fierzové i jiných autorů píšících o životě a díle O. Fierzové.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0.
HRONCOVÁ, Jolana, Ingrid EMMEROVÁ a Blahoslav KRAUS. K dejinám sociálnej pedagogiky v Európe. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2008. ISBN 978-80-7414-072-3.
KOHN, Pavel. Kolik naděje má smrt. Brno: Nakladatelství L. Marek, 2000. ISBN 80-86263-09-6.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-274-3470-5.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0.
HRONCOVÁ, Jolana, Ingrid EMMEROVÁ a Blahoslav KRAUS. K dejinám sociálnej pedagogiky v Európe. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2008. ISBN 978-80-7414-072-3.
KOHN, Pavel. Kolik naděje má smrt. Brno: Nakladatelství L. Marek, 2000. ISBN 80-86263-09-6.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-274-3470-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zahajila prezentaci teoretické části práce, dále se zaměřila na výzkumnou část, kde blíže představila metodologii výzkumu a postup anaýzy dat. Následně prezentovala výsledky výzkumu. V závěru shrnula výsledky výzkumu. Zodpověděla na otázky k obhajobě od vedoucího práce a oponenta práce. Komise neměla doplňující dotazy. \par\par