Diplomový projekt ''Marketingová stratégia slovenskej atletiky‘‘ sa zaoberá marketingovými činnosťami atletiky, predovšetkým efektívnou komunikáciou vo vzťahu k mládeži, verejnosti, médiám a sponzorom. Bokom neostáva ani práca so samotným produktom, teda prispôsobenie jednotlivých podujatí či tréningových cyklov požiadavkám trhu. Podkladom pre odporúčania boli kvantitatívne výskumy na vzorke žiakov druhého stupňa základných škôl i všeobecnej populácie. Správanie sa médií a sponzorov zasa mapujú kvalitatívne výskumy. Súčasťou práce je aj projekt navrhujúci konkrétne riešenia problému nízkeho záujmu o atletiku. Ide o činnosti posilňujúce korporátny imidž atletiky u mládeže, verejnosti, médií a sponzorov.
Anotace v angličtině
The Master thesis ‘‘Marketing Strategy of Slovak Athletics‘‘ deals with marketing strategies of athletics, especially with effective communication in relation to the young, to public, to media and to sponsors. Work with the product itself is also involved, namely adaptation of the specific events or training series to market demands. Quantitative surveys conducted on sample junior primary schools pupils and the public, served as a basis for the sugges-tions. Behavior of media and sponsors has been monitored by means of qualitative re-searches. The thesis also involves a project suggesting specific solutions to the problem of low interest in athletics. Specifically, it suggests activities reinforcing the corporate image of athletics as viewed by the young, the public, media and sponsors.
marketing, marketing communications, sport, athletics, research, media, sponsoring, youth, the public
Rozsah průvodní práce
94 s., 47 s. príloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomový projekt ''Marketingová stratégia slovenskej atletiky‘‘ sa zaoberá marketingovými činnosťami atletiky, predovšetkým efektívnou komunikáciou vo vzťahu k mládeži, verejnosti, médiám a sponzorom. Bokom neostáva ani práca so samotným produktom, teda prispôsobenie jednotlivých podujatí či tréningových cyklov požiadavkám trhu. Podkladom pre odporúčania boli kvantitatívne výskumy na vzorke žiakov druhého stupňa základných škôl i všeobecnej populácie. Správanie sa médií a sponzorov zasa mapujú kvalitatívne výskumy. Súčasťou práce je aj projekt navrhujúci konkrétne riešenia problému nízkeho záujmu o atletiku. Ide o činnosti posilňujúce korporátny imidž atletiky u mládeže, verejnosti, médií a sponzorov.
Anotace v angličtině
The Master thesis ‘‘Marketing Strategy of Slovak Athletics‘‘ deals with marketing strategies of athletics, especially with effective communication in relation to the young, to public, to media and to sponsors. Work with the product itself is also involved, namely adaptation of the specific events or training series to market demands. Quantitative surveys conducted on sample junior primary schools pupils and the public, served as a basis for the sugges-tions. Behavior of media and sponsors has been monitored by means of qualitative re-searches. The thesis also involves a project suggesting specific solutions to the problem of low interest in athletics. Specifically, it suggests activities reinforcing the corporate image of athletics as viewed by the young, the public, media and sponsors.
marketing, marketing communications, sport, athletics, research, media, sponsoring, youth, the public
Zásady pro vypracování
1. Najděte a aplikujte odbornou literaturu pro konkrétní oblast vašeho výzkumu. V případě absence literatury z oblasti sportovního marketingu využijte všeobecnou literaturu a literaturu z příbuzných oblastí (marketing neziskového sektoru-školství, kultura, marketing služeb) a poznatky adaptujte pro oblast vašeho zkoumání.
2. Vypracujte analýzu současného stavu marketingových činností atletiky na Slovensku a formulujte hypotézu diplomové práce.
3. Formou kvantitativních výzkumů zjistěte postoje slovenské veřejnosti k atletice a hledejte možnosti, jak renomé tohoto sportu zlepšit.
4. Formou kvalitativních výzkumů zjistěte postoje sponzorů a médií k atletice a zjistěte, jak je možné dosáhnout zvýšení finanční podpory do sportu a vyšší medializace.
5. Pomocí odborné literatury a uskutečněných výzkumů vypracujte návrh marketingové strategie pro celoslovenský svaz a jednotlivé kluby.
Zásady pro vypracování
1. Najděte a aplikujte odbornou literaturu pro konkrétní oblast vašeho výzkumu. V případě absence literatury z oblasti sportovního marketingu využijte všeobecnou literaturu a literaturu z příbuzných oblastí (marketing neziskového sektoru-školství, kultura, marketing služeb) a poznatky adaptujte pro oblast vašeho zkoumání.
2. Vypracujte analýzu současného stavu marketingových činností atletiky na Slovensku a formulujte hypotézu diplomové práce.
3. Formou kvantitativních výzkumů zjistěte postoje slovenské veřejnosti k atletice a hledejte možnosti, jak renomé tohoto sportu zlepšit.
4. Formou kvalitativních výzkumů zjistěte postoje sponzorů a médií k atletice a zjistěte, jak je možné dosáhnout zvýšení finanční podpory do sportu a vyšší medializace.
5. Pomocí odborné literatury a uskutečněných výzkumů vypracujte návrh marketingové strategie pro celoslovenský svaz a jednotlivé kluby.
Seznam doporučené literatury
Foret, Miroslav, Stávková, Jana. Marketingový výzkum-jak poznávat své zákazníky. Grada: Praha, 2003
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum-základní metody a aplikace. Portál: Praha, 2005
Kotler, Philip. Marketing managment. Grada: Praha, 2001
McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Portál: Praha, 2002
Payne, Adrian. Marketing služeb. Grada: Praha, 1996
Svoboda, Václav. Public relations: moderně a účinně. Grada: Praha, 2006
Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele-jak zákazníci nakupují. Grada: Praha
Seznam doporučené literatury
Foret, Miroslav, Stávková, Jana. Marketingový výzkum-jak poznávat své zákazníky. Grada: Praha, 2003
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum-základní metody a aplikace. Portál: Praha, 2005
Kotler, Philip. Marketing managment. Grada: Praha, 2001
McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Portál: Praha, 2002
Payne, Adrian. Marketing služeb. Grada: Praha, 1996
Svoboda, Václav. Public relations: moderně a účinně. Grada: Praha, 2006
Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele-jak zákazníci nakupují. Grada: Praha