V diplomové práci autorka shromáždila přehled nejdůležitějších témat, která by měli znát všichni mladí lidé pro úspěšné putování po své životní cestě. Jedná se o témata z pěti ob-lastí: (1) osobnost člověka (včetně sebevýchovy a hledání zaměření svého života), (2) mezilidské vztahy, (3) partnerské a manželské vztahy, (4) rodičovství a výchova dětí (včetně znalostí o regulaci početí), (5) prevence rizikového chování. Základem teoretické části jsou podklady a argumentace pro každé téma; v další kapitole následuje přehled organizací pracujících s dětmi a mládeží a popis autorčina cyklu preventivních programů pro děti, mládež a rodiče Etické otázky každého dne. V praktické části práce autorka zkoumá, která témata respondenti skutečně znali před vstupem do manželství a založením rodiny a jak to ovlivnilo jejich životy a vztahy.
Anotace v angličtině
The author of this diploma thesis has collected the survey of the most important subjects, indispensable for all young people, especially for their successful way of life. It deals with five fields: (1) personality, including self-education, focused on their way of life; (2) human relations; (3) partners' and married couples' relations; (4) parenthood and children's education, including the knowledge of family planning; (5) the prevention of risk behaviour. Basis and reasoning for each of these subjects form the foundation of the theoretical part; next chapter deals with survey of organizations working with young people. The last part is the description of the cycle of precautionary programmes for children, the youth and parents Ethical questions of every day. As for the practical part the author inquires the knowledge of respondents concerning their the meanlioned subjects and the influence on their way of life.
Klíčová slova
sociální pedagogika, životní cesta, preventivní programy, osobnost, mezilidské vztahy, známost, manželství, sexualita, rodičovství, regulace početí, výchova, rizikové chování
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, life way, precautionary programme, personality, human relations, steady girlfriend/boyfriend, marriage, sexuality, parenthood, family planning, education of children, risk behaviour
Rozsah průvodní práce
222
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci autorka shromáždila přehled nejdůležitějších témat, která by měli znát všichni mladí lidé pro úspěšné putování po své životní cestě. Jedná se o témata z pěti ob-lastí: (1) osobnost člověka (včetně sebevýchovy a hledání zaměření svého života), (2) mezilidské vztahy, (3) partnerské a manželské vztahy, (4) rodičovství a výchova dětí (včetně znalostí o regulaci početí), (5) prevence rizikového chování. Základem teoretické části jsou podklady a argumentace pro každé téma; v další kapitole následuje přehled organizací pracujících s dětmi a mládeží a popis autorčina cyklu preventivních programů pro děti, mládež a rodiče Etické otázky každého dne. V praktické části práce autorka zkoumá, která témata respondenti skutečně znali před vstupem do manželství a založením rodiny a jak to ovlivnilo jejich životy a vztahy.
Anotace v angličtině
The author of this diploma thesis has collected the survey of the most important subjects, indispensable for all young people, especially for their successful way of life. It deals with five fields: (1) personality, including self-education, focused on their way of life; (2) human relations; (3) partners' and married couples' relations; (4) parenthood and children's education, including the knowledge of family planning; (5) the prevention of risk behaviour. Basis and reasoning for each of these subjects form the foundation of the theoretical part; next chapter deals with survey of organizations working with young people. The last part is the description of the cycle of precautionary programmes for children, the youth and parents Ethical questions of every day. As for the practical part the author inquires the knowledge of respondents concerning their the meanlioned subjects and the influence on their way of life.
Klíčová slova
sociální pedagogika, životní cesta, preventivní programy, osobnost, mezilidské vztahy, známost, manželství, sexualita, rodičovství, regulace početí, výchova, rizikové chování
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, life way, precautionary programme, personality, human relations, steady girlfriend/boyfriend, marriage, sexuality, parenthood, family planning, education of children, risk behaviour
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti psychologie, etiky, prevence rizikového chování a sociální pedagogiky jako životní pomoci.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti psychologie, etiky, prevence rizikového chování a sociální pedagogiky jako životní pomoci.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Univerzita Komenského, 2011. ISBN 9788096994403.
KREEFT, Peter. Návrat ke ctnostem: co říká tradiční mravní moudrost o moderních mravních zmatcích. Praha: Krystal OP, 2013. ISBN 978-80-87183-56-4.
PERETTI, Frank E. Poraněné srdce: příběh šikany, který naneštěstí není vymyšlený. Praha: Nakladatelství KMS, 2010. ISBN 978-80-86449-74-6.
ŠIMEČKOVÁ, Andrea. Etické otázky každého dne (příručka pro lektory + metodika). Zlín: Centrum pro rodinu Zlín, 2017.
TRAPKOVÁ, Ludmila a CHVÁLA, Vladislav. Rodinná terapie psychosomatických poruch (Rodina jako sociální děloha). Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-0523-4.
ZELINA, Miron. Teórie výchovy alebo hľadanie dobra. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo Mladé letá, 2010. ISBN 978-80-10-01884-0.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Univerzita Komenského, 2011. ISBN 9788096994403.
KREEFT, Peter. Návrat ke ctnostem: co říká tradiční mravní moudrost o moderních mravních zmatcích. Praha: Krystal OP, 2013. ISBN 978-80-87183-56-4.
PERETTI, Frank E. Poraněné srdce: příběh šikany, který naneštěstí není vymyšlený. Praha: Nakladatelství KMS, 2010. ISBN 978-80-86449-74-6.
ŠIMEČKOVÁ, Andrea. Etické otázky každého dne (příručka pro lektory + metodika). Zlín: Centrum pro rodinu Zlín, 2017.
TRAPKOVÁ, Ludmila a CHVÁLA, Vladislav. Rodinná terapie psychosomatických poruch (Rodina jako sociální děloha). Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-0523-4.
ZELINA, Miron. Teórie výchovy alebo hľadanie dobra. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo Mladé letá, 2010. ISBN 978-80-10-01884-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zahajila prezentaci diplomové práce úvodem do její teoretické části. Dále uvedla praktickou část práce, prezentovala téma a cíl výzkumu, výzkumný soubor. Dále podrobněji interpretovala zjištění vyplývající z výzkumného šetření. Byla vyzvána komisi ke shrnutí výsledků. Odpovídala na otázky oponenta diplomové práce. Dotazy komise: V práci chybí dotaznik? Máte ho přílohou? Studentka částečně odpověděla na dotaz komise. Jakou formou jste hypotézy ověřovala? Studentka dotaz zodpověděla. Máte hypotézy, které nejsou statistické uchopitelné. Komise neměla doplňující dotazy.\par\par