Ve své diplomové práci se zaměřuji na aktuální témata současné společnosti ve vztahu k výchově dětí. Odkazuji na tradice kultury z doby minulé a navazuji na současné trendy ve výchově, na proměnu rodiny a vliv mediální kultury a její dopad na trávení volného času také vztah člověka ke svému okolí a k národu a akceptaci odlišných kultur na našem území. V praktické části diplomové práce formou rozhovoru s dětmi zjišťuji jejich způsob využití volného času, mediální gramotnost, vytvořené kulturní vzorce, ale také vztahy dětí s dětmi jiné národnosti a jejich sympatie či antipatie v rozrůstajícím se multikulturním prostředím.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis, I focus on current topics of contemporary society in relation to children´s education. I refer to the traditions of culture from the past and I follow the current trends in education, the transformation of the family and the impact of media culture and its impact on the leisure time also the relation of man to his surroundings and the nation and acceptance of different cultures on our territory. In the practical part of the diploma thesis, in the form of an interview with children, I find out their way of using free time, media literacy, created cultural patterns, but also the relations of children with children of other nationalities and their sympathy and antipathy in the growing multicultural enviromenment.
Klíčová slova
tradiční a moderní rodina, výchova, média, prostředí, volný čas, kultura, společnost, virtuální realita, kyberprostor, identita, kulturní identita, rámcový vzdělávací program, životní styl
Klíčová slova v angličtině
traditional and modern family, unbringing, media, environment, leisure time, culture, society, virtual reality, cyberspace, identity, cultural identity, framework educational programme, life style
Rozsah průvodní práce
97 s. (182 061 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci se zaměřuji na aktuální témata současné společnosti ve vztahu k výchově dětí. Odkazuji na tradice kultury z doby minulé a navazuji na současné trendy ve výchově, na proměnu rodiny a vliv mediální kultury a její dopad na trávení volného času také vztah člověka ke svému okolí a k národu a akceptaci odlišných kultur na našem území. V praktické části diplomové práce formou rozhovoru s dětmi zjišťuji jejich způsob využití volného času, mediální gramotnost, vytvořené kulturní vzorce, ale také vztahy dětí s dětmi jiné národnosti a jejich sympatie či antipatie v rozrůstajícím se multikulturním prostředím.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis, I focus on current topics of contemporary society in relation to children´s education. I refer to the traditions of culture from the past and I follow the current trends in education, the transformation of the family and the impact of media culture and its impact on the leisure time also the relation of man to his surroundings and the nation and acceptance of different cultures on our territory. In the practical part of the diploma thesis, in the form of an interview with children, I find out their way of using free time, media literacy, created cultural patterns, but also the relations of children with children of other nationalities and their sympathy and antipathy in the growing multicultural enviromenment.
Klíčová slova
tradiční a moderní rodina, výchova, média, prostředí, volný čas, kultura, společnost, virtuální realita, kyberprostor, identita, kulturní identita, rámcový vzdělávací program, životní styl
Klíčová slova v angličtině
traditional and modern family, unbringing, media, environment, leisure time, culture, society, virtual reality, cyberspace, identity, cultural identity, framework educational programme, life style
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti národní, sociální a kulturní identity vztahující se ke kompetencím sociálního pedagoga.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti národní, sociální a kulturní identity vztahující se ke kompetencím sociálního pedagoga.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Cipro, Miroslav. Průvodce dějinami výchovy. Praha: Panorama, 1984. ISBN 505-21-857.
Eyre, Linda. Eyre, Richard. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-275-1.
Horský, Jan., Seligová, Markéta. Rodina našich předků. Praha: Lidové noviny, 1997. ISBN 80-7106-195-6.
Kučerová, Stanislava. Člověk-hodnoty-výchova. Prešov: Grafotlač, 1996. ISBN 80-85668-34-3.
Patočka, Jan. Co jsou Češi? Praha: Panorama, 1992. ISBN 80-7038-278-3.
Seznam doporučené literatury
Cipro, Miroslav. Průvodce dějinami výchovy. Praha: Panorama, 1984. ISBN 505-21-857.
Eyre, Linda. Eyre, Richard. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-275-1.
Horský, Jan., Seligová, Markéta. Rodina našich předků. Praha: Lidové noviny, 1997. ISBN 80-7106-195-6.
Kučerová, Stanislava. Člověk-hodnoty-výchova. Prešov: Grafotlač, 1996. ISBN 80-85668-34-3.
Patočka, Jan. Co jsou Češi? Praha: Panorama, 1992. ISBN 80-7038-278-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zahajila obhajobu diplomové práci prezentaci teoretických východisek práce. Dále se soustředila na vysvětlení jednotlivých aspektů práce pro oponenta diplomové práce. Byla upozorněna, aby sdělila hlavní zjištění práce. Dále pokračovala v prezentaci zjištění. Následně odpovídala na otázky vedoucího a oponenta práce. Komise se vyyjádřila, že téma je přiliš široké pro zpracování. Proč není subkapitola kulturní identita? Diplomová práce působí neuspořádaným dojmem. Výzkum nenávazuje na téma. \par