Tématem diplomové práce je kvalifikace pracovníků v sociálních službách ve vybraných zařízeních. Hlavním cílem práce je zjistit jakým stupněm vzdělání disponují a jak ovlivňuje vzdělání pracovníků v sociálních službách schopnost s klientem individuálně plánovat. Práce je dělena na teoretickou a empirickou část. První část se věnuje teoretickým poznatkům týkajících se legislativy v sociální oblasti, profesi pracovníka v sociálních službách, problémovému chování seniorů a individuálnímu plánování. Obsahem empirické části jsou výsledky výzkumného šetření, tedy zjištění, jakou formou vzdělání disponují pracovníci v sociálních službách. Pro zjištění daných skutečností je volena metoda kvantitativního výzkumu s využitím techniky dotazníku vyplněných pracovníky v sociálních službách z vybraných zařízení.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is the qualification of workers in social services in selected facilities. The main objective of this work is to determine what degree of education they have and how it affects education workers in social services the ability to with the client individually to plan. The work is divided into theoretical and empirical part. The first part is devoted to theoretical knowledge concerning legislation in the social field, the profession of the worker in the social services, problem-oriented behavior of seniors and individual planning. The content of the empirical section there are results of the research investigation, therefore, the findings of which form of education they have workers in social services.
Klíčová slova
sociální služby, vzdělání, kvalifikační kurz, pracovník v sociálních službách, individuální plánování, problémové chování.
Klíčová slova v angličtině
social services, education, the course, worker in the social services, individual planning, problem behavior
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je kvalifikace pracovníků v sociálních službách ve vybraných zařízeních. Hlavním cílem práce je zjistit jakým stupněm vzdělání disponují a jak ovlivňuje vzdělání pracovníků v sociálních službách schopnost s klientem individuálně plánovat. Práce je dělena na teoretickou a empirickou část. První část se věnuje teoretickým poznatkům týkajících se legislativy v sociální oblasti, profesi pracovníka v sociálních službách, problémovému chování seniorů a individuálnímu plánování. Obsahem empirické části jsou výsledky výzkumného šetření, tedy zjištění, jakou formou vzdělání disponují pracovníci v sociálních službách. Pro zjištění daných skutečností je volena metoda kvantitativního výzkumu s využitím techniky dotazníku vyplněných pracovníky v sociálních službách z vybraných zařízení.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is the qualification of workers in social services in selected facilities. The main objective of this work is to determine what degree of education they have and how it affects education workers in social services the ability to with the client individually to plan. The work is divided into theoretical and empirical part. The first part is devoted to theoretical knowledge concerning legislation in the social field, the profession of the worker in the social services, problem-oriented behavior of seniors and individual planning. The content of the empirical section there are results of the research investigation, therefore, the findings of which form of education they have workers in social services.
Klíčová slova
sociální služby, vzdělání, kvalifikační kurz, pracovník v sociálních službách, individuální plánování, problémové chování.
Klíčová slova v angličtině
social services, education, the course, worker in the social services, individual planning, problem behavior
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kvalifikace pracovníků v sociálních službách, standardů a individuálního plánování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kvalifikace pracovníků v sociálních službách, standardů a individuálního plánování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČKOVÁ, D. Kvalita života seniorů v domovech pro seniory. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4138-3.
HAICL, A. HAICLOVÁ, B. Metody individuálního plánování služby. In KOLEKTIV AUTORŮ. Individuální plánování a role klíčového pracovníka v sociálních službách. 1. vyd. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2011. ISBN 978-80-904668-1-4.
HROZENSKÁ, M. DVOŘÁČKOVÁ, D. Sociální péče o seniory. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4139-0.
MALÍKOVÁ, E. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3148-3.
MATOUŠEK, O. Ústavní péče. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999. ISBN 80-85850-76-1.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČKOVÁ, D. Kvalita života seniorů v domovech pro seniory. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4138-3.
HAICL, A. HAICLOVÁ, B. Metody individuálního plánování služby. In KOLEKTIV AUTORŮ. Individuální plánování a role klíčového pracovníka v sociálních službách. 1. vyd. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2011. ISBN 978-80-904668-1-4.
HROZENSKÁ, M. DVOŘÁČKOVÁ, D. Sociální péče o seniory. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4139-0.
MALÍKOVÁ, E. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3148-3.
MATOUŠEK, O. Ústavní péče. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999. ISBN 80-85850-76-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala teoretická východiska práce, dále se soustředila na výzkumný problém, kde se podrobně zabývala metodologickým přístupem. Seznamila komisi s hypotézami výzkumu a základními zjištění vyplývající z výzkumného šetření. V závěru prezentovala praktický přínos práce. Studentka dále zodpověděla na otázky vedoucího a oponenta uvedených v posudcích práce. \par \par\par