Cílem diplomové práce je poukázat na důležitost komunikační strategie v oblasti nezisko-vého sektoru a vytvoření základů pro komunikační strategii příspěvkové organizace Alce-do - středisko volného času Vsetín. Teoretická část popisuje práci příspěvkových organiza-cí, marketing a komunikaci v oblasti služeb neziskového sektoru. Praktická část seznamuje s výsledky analýz z oblasti činnosti a nástrojů komunikace Alceda - střediska volného času Vsetín a jeho zákazníků. Projektová část zahrnuje konkrétní reformu v oblasti komu-nikace a public relations v příspěvkové organizaci Alcedo - středisko volného času Vsetín a strukturu opatření, která povedou k vytvoření nové komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The goal of this diploma work is to point out the importance of communication strategy in non-profit sector. Further goal is to propose a measure resulting in creation of communica-tion strategy of allowance organization Alcedo - leisure time center Vsetín. Theoretical part of this diploma work describes work of allowance organizations, marketing and com-munication in field of non-profit sector services. Practical part of this diploma work ac-quaints with results of analysis of activities and communication tools of Alcedo - leisure time center and their customers. Furthermore the author mentioned ways to make commu-nication and public relations of Alcedo - leisure time center more effective. Project part of this diploma work include concrete reform in field of communication and public relation of allowance organization Alcedo - leisure time center and structure of measures leading to creation of new communication strategy.
Klíčová slova
příspěvková organizace, komunikační strategie, public relations, zákazníci, středisko volného času, analýza SWOT
Klíčová slova v angličtině
allowance organization, communication strategy, public relations, customers, leisure time centre, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
77s., 3s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je poukázat na důležitost komunikační strategie v oblasti nezisko-vého sektoru a vytvoření základů pro komunikační strategii příspěvkové organizace Alce-do - středisko volného času Vsetín. Teoretická část popisuje práci příspěvkových organiza-cí, marketing a komunikaci v oblasti služeb neziskového sektoru. Praktická část seznamuje s výsledky analýz z oblasti činnosti a nástrojů komunikace Alceda - střediska volného času Vsetín a jeho zákazníků. Projektová část zahrnuje konkrétní reformu v oblasti komu-nikace a public relations v příspěvkové organizaci Alcedo - středisko volného času Vsetín a strukturu opatření, která povedou k vytvoření nové komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The goal of this diploma work is to point out the importance of communication strategy in non-profit sector. Further goal is to propose a measure resulting in creation of communica-tion strategy of allowance organization Alcedo - leisure time center Vsetín. Theoretical part of this diploma work describes work of allowance organizations, marketing and com-munication in field of non-profit sector services. Practical part of this diploma work ac-quaints with results of analysis of activities and communication tools of Alcedo - leisure time center and their customers. Furthermore the author mentioned ways to make commu-nication and public relations of Alcedo - leisure time center more effective. Project part of this diploma work include concrete reform in field of communication and public relation of allowance organization Alcedo - leisure time center and structure of measures leading to creation of new communication strategy.
Klíčová slova
příspěvková organizace, komunikační strategie, public relations, zákazníci, středisko volného času, analýza SWOT
Klíčová slova v angličtině
allowance organization, communication strategy, public relations, customers, leisure time centre, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací a marketingu služeb pro nekomerční sektor s důrazem na public relations.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současných forem interní a zejména externí komunikace neziskové organizace ALCEDO-Středisko volného času Vsetín.
3. Stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte cílovou skupinu (zákazníky) organizace a analyzujte činnost neziskové organizace ALCEDO-Středisko volného času Vsetín se zaměřením na její současnou komunikační strategii, propagační materiály. Aplikujte techniku šetření pomocí skupinové práce s využitím metody brainstormingu.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyhodnoťte závěry. Současně srovnejte výsledky s celorepublikovými trendy středisek volného času a srovnejte výsledky s trendy v oblasti neziskového sektoru na území Města Vsetína.
5. Na základě výsledků analýzy vytvořte návrh vlastního projektu řešícího optimální interní a zejména externí komunikaci neziskové organizace ALCEDO-Středisko volného času Vsetín. Zhodnoťte přínosy projektu, jeho efektivitu i případná rizika.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací a marketingu služeb pro nekomerční sektor s důrazem na public relations.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současných forem interní a zejména externí komunikace neziskové organizace ALCEDO-Středisko volného času Vsetín.
3. Stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte cílovou skupinu (zákazníky) organizace a analyzujte činnost neziskové organizace ALCEDO-Středisko volného času Vsetín se zaměřením na její současnou komunikační strategii, propagační materiály. Aplikujte techniku šetření pomocí skupinové práce s využitím metody brainstormingu.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyhodnoťte závěry. Současně srovnejte výsledky s celorepublikovými trendy středisek volného času a srovnejte výsledky s trendy v oblasti neziskového sektoru na území Města Vsetína.
5. Na základě výsledků analýzy vytvořte návrh vlastního projektu řešícího optimální interní a zejména externí komunikaci neziskové organizace ALCEDO-Středisko volného času Vsetín. Zhodnoťte přínosy projektu, jeho efektivitu i případná rizika.
Seznam doporučené literatury
Čepelka, O. a spol. Práce s veřejností v nepodnikovém sektoru, Omega, Praha, 1997
Foret, M. Marketingová komunikace, 1. vyd. Brno, 2006, str. 443, ISBN 80-251-1041-9
Frič P. a kol. Strategie rozvoje neziskového sektoru, Fórum dárců, Praha 2000
Hannagan, J. T. Marketing pro neziskový sektor, Praha: Management Press, 1996
Janečková, L., Vaštíková, M. Marketing služeb, Grada Publishing: Praha, 2001
Jindra, J. Vzdělávání vedoucích pracovníků středisek volného času dětí a mládeže, FF UK PRAHA, 2005
Němec, P. Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, 1993, ISBN 80-85603-26-8
Světlík, J. Marketing školy, 1. vyd. Zlín, EKKA, 1996, str. 384, ISBN 80-902200-8-8
Seznam doporučené literatury
Čepelka, O. a spol. Práce s veřejností v nepodnikovém sektoru, Omega, Praha, 1997
Foret, M. Marketingová komunikace, 1. vyd. Brno, 2006, str. 443, ISBN 80-251-1041-9
Frič P. a kol. Strategie rozvoje neziskového sektoru, Fórum dárců, Praha 2000
Hannagan, J. T. Marketing pro neziskový sektor, Praha: Management Press, 1996
Janečková, L., Vaštíková, M. Marketing služeb, Grada Publishing: Praha, 2001
Jindra, J. Vzdělávání vedoucích pracovníků středisek volného času dětí a mládeže, FF UK PRAHA, 2005
Němec, P. Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, 1993, ISBN 80-85603-26-8
Světlík, J. Marketing školy, 1. vyd. Zlín, EKKA, 1996, str. 384, ISBN 80-902200-8-8