Cílem této bakalářské práce bylo zhodnotit význam kulturního mapování pro mezinárodní obchodní aktivity. Teoretická část se zabývá elementy kultury a poukazuje na důležitost kulturní inteligence v rámci mezinárodního obchodu. Tyto elementy kultury byly analyzovány a porovnány ve vybraných zemích Západní a Jižní Evropy. Dílčím cílem bylo provedení komparativní analýzy zaměřené na důležitost kulturních aspektů a kulturního mapování. Data byla získána z polo standardizovaných rozhovorů, které byly uskutečněny s obchodními manažery, vedoucími obchodních oddělení či s obchodními zástupci. Na základě těchto dat bylo vytvořeno doporučení pro firmy pro efektivní obchodní jednání v mezinárodním obchodě.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis was to assess the role of cultural mapping in international trade. Theoretical part addresses elements of culture and points out the importance of cultural intelligence within international trade. These elements were analysed and compared with selected countries of Western and Southern Europe. Sub-goal of this paper was the execution of comparative analysis focused on the importance of cultural aspects and cultural mapping. The data was gathered via a semi-structured interview conducted with commercial managers, chief commercial officers or sales representatives. By this data, the recommendations for effective business negotiations in international trade were created.
Klíčová slova
Kulturní mapování, Elementy kultury, Mezinárodní obchod, Západní Evropa, Východní Evropa
Klíčová slova v angličtině
Cultural mapping, Elements of culture, International trade, Western Europe, Southern Europe
Rozsah průvodní práce
63 s. (99 000 znaků).
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této bakalářské práce bylo zhodnotit význam kulturního mapování pro mezinárodní obchodní aktivity. Teoretická část se zabývá elementy kultury a poukazuje na důležitost kulturní inteligence v rámci mezinárodního obchodu. Tyto elementy kultury byly analyzovány a porovnány ve vybraných zemích Západní a Jižní Evropy. Dílčím cílem bylo provedení komparativní analýzy zaměřené na důležitost kulturních aspektů a kulturního mapování. Data byla získána z polo standardizovaných rozhovorů, které byly uskutečněny s obchodními manažery, vedoucími obchodních oddělení či s obchodními zástupci. Na základě těchto dat bylo vytvořeno doporučení pro firmy pro efektivní obchodní jednání v mezinárodním obchodě.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis was to assess the role of cultural mapping in international trade. Theoretical part addresses elements of culture and points out the importance of cultural intelligence within international trade. These elements were analysed and compared with selected countries of Western and Southern Europe. Sub-goal of this paper was the execution of comparative analysis focused on the importance of cultural aspects and cultural mapping. The data was gathered via a semi-structured interview conducted with commercial managers, chief commercial officers or sales representatives. By this data, the recommendations for effective business negotiations in international trade were created.
Klíčová slova
Kulturní mapování, Elementy kultury, Mezinárodní obchod, Západní Evropa, Východní Evropa
Klíčová slova v angličtině
Cultural mapping, Elements of culture, International trade, Western Europe, Southern Europe
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury zabývající se kulturním mapováním a kulturními aspekty v mezinárodním obchodě
Stanovení cílů práce
Analýza role kultury v mezinárodních obchodních aktivitách ve vybraných zemích západní a jižní Evropy
Provedení komparativní analýzy ve vybraných zemích západní a jižní Evropy a uvedení příkladů z praxe
Zhodnocení významu kulturního mapování a kultury pro mezinárodní obchodní aktivity a vytvoření doporučení pro efektivní obchodní jednání v mezinárodním obchodě
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury zabývající se kulturním mapováním a kulturními aspekty v mezinárodním obchodě
Stanovení cílů práce
Analýza role kultury v mezinárodních obchodních aktivitách ve vybraných zemích západní a jižní Evropy
Provedení komparativní analýzy ve vybraných zemích západní a jižní Evropy a uvedení příkladů z praxe
Zhodnocení významu kulturního mapování a kultury pro mezinárodní obchodní aktivity a vytvoření doporučení pro efektivní obchodní jednání v mezinárodním obchodě
Seznam doporučené literatury
Buckley, Peter J., and Pervez Ghauri. 2015. International Business Strategy: Theory and Practice. Abingdon: Routledge.
Chaney, Lillian, and Jeanette Martin. 2010. Intercultural Business Communication. Cambridge: Pearson.
Griffin, Ricky W., and Michael Pustay. 2012. International Business Global Edition. Cambridge: Pearson.
Hill, Charles W.L., Krishna Udayasankar, and Chow Hou Wee. 2013. Global Business Today. Colubmus, OH: McGraw-Hill Higher Education.
Schmidt, Wallace V., Roger N. Conaway, Susan S. Easton, and William J. Wardrope. 2007. Communicating Globally: Intercultural Communication and International Business. Los Angeles: SAGE.
Seznam doporučené literatury
Buckley, Peter J., and Pervez Ghauri. 2015. International Business Strategy: Theory and Practice. Abingdon: Routledge.
Chaney, Lillian, and Jeanette Martin. 2010. Intercultural Business Communication. Cambridge: Pearson.
Griffin, Ricky W., and Michael Pustay. 2012. International Business Global Edition. Cambridge: Pearson.
Hill, Charles W.L., Krishna Udayasankar, and Chow Hou Wee. 2013. Global Business Today. Colubmus, OH: McGraw-Hill Higher Education.
Schmidt, Wallace V., Roger N. Conaway, Susan S. Easton, and William J. Wardrope. 2007. Communicating Globally: Intercultural Communication and International Business. Los Angeles: SAGE.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his bachelor thesis.
Q: In what cases (regarding the size of companies) would you recommend the company to do culture mapping? Please, give reasons. A: (The student answered.)
Q: What are the reasons for companies to enter foreign markets? A: (The student answered.)
Q: Based on your research results, which key arguments would you use to persuade a company´s top management to adopt cultural mapping? A: (The student answered.)