Reklamní předměty jsou jedním s prostředků podpory prodeje. Jsou zařazeny do skupiny tzv. podlinkových nástrojů marketingové komunikace. Využití reklamních předmětů je velice široké. Sortiment reklamních předmětů lze rozdělit do skupin dle jejich typu, charakteru a účelu použití.
Společnost B.BRAUN Medical je jednou z největších farmaceutických firem působících na našem trhu. Zabývá se především výrobou a dodávkami prostředků a přípravků určených pro nemocniční trh. Vzhledem k tomu, že se jedná o výrobky, které nejsou volně prodejné, není možné je propagovat prostřednictvím mediální reklamy. Využívání reklamních předmětů je nedílnou součástí komunikace jejich obchodních zástupců s klienty (lékaři, zdravotními sestrami atd.) Podle zákona č. 40/1995 o regulaci reklamy jsou reklamní předměty jedním z mála způsobů, jak tyto prostředky propagovat.
Cílem této diplomové práce je výzkum možného vlivu reklamních předmětů na budování vztahů se zákazníky.
Anotace v angličtině
Distributing advertising items is one of the forms of sales promotion. They are classified as socalled bellow-the-line marketing communication tools. The use of advertising utems is very broad. The assortment of advertising objects can be divided into groups sorted by type, character and purpose of use.
B.BRAUN Medical is one of the largest pharmaceuticals businesses on our market. It is especially involved in the production and deliveries od devices and products for the hospital market. Because these products and not publicly marketable, it is not possible to promote them throught media advertising campaigns. The use of advertising items is an integral part of communication between sale agents and clients (physicians, nurses, etc.) Pursuant to Act 40/1995 on advertising regulation, advertising items are one of few possibleways to promote these products.
The objective of this diploma thesis is to analyse the potential influence of advertising items on building relationship with costumers.
Klíčová slova
marketing, reklamní předměty, osobní prodej, vztahy se zákazníky
Klíčová slova v angličtině
marjeting, advertising gifts, personal selling, relationship with costumers
Rozsah průvodní práce
69 str., 25 str. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Reklamní předměty jsou jedním s prostředků podpory prodeje. Jsou zařazeny do skupiny tzv. podlinkových nástrojů marketingové komunikace. Využití reklamních předmětů je velice široké. Sortiment reklamních předmětů lze rozdělit do skupin dle jejich typu, charakteru a účelu použití.
Společnost B.BRAUN Medical je jednou z největších farmaceutických firem působících na našem trhu. Zabývá se především výrobou a dodávkami prostředků a přípravků určených pro nemocniční trh. Vzhledem k tomu, že se jedná o výrobky, které nejsou volně prodejné, není možné je propagovat prostřednictvím mediální reklamy. Využívání reklamních předmětů je nedílnou součástí komunikace jejich obchodních zástupců s klienty (lékaři, zdravotními sestrami atd.) Podle zákona č. 40/1995 o regulaci reklamy jsou reklamní předměty jedním z mála způsobů, jak tyto prostředky propagovat.
Cílem této diplomové práce je výzkum možného vlivu reklamních předmětů na budování vztahů se zákazníky.
Anotace v angličtině
Distributing advertising items is one of the forms of sales promotion. They are classified as socalled bellow-the-line marketing communication tools. The use of advertising utems is very broad. The assortment of advertising objects can be divided into groups sorted by type, character and purpose of use.
B.BRAUN Medical is one of the largest pharmaceuticals businesses on our market. It is especially involved in the production and deliveries od devices and products for the hospital market. Because these products and not publicly marketable, it is not possible to promote them throught media advertising campaigns. The use of advertising items is an integral part of communication between sale agents and clients (physicians, nurses, etc.) Pursuant to Act 40/1995 on advertising regulation, advertising items are one of few possibleways to promote these products.
The objective of this diploma thesis is to analyse the potential influence of advertising items on building relationship with costumers.
Klíčová slova
marketing, reklamní předměty, osobní prodej, vztahy se zákazníky
Klíčová slova v angličtině
marjeting, advertising gifts, personal selling, relationship with costumers
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska podpory prodeje se zaměřením na POP materiály. Definujte základní pojmy včetně specifikace postavení reklamních předmětů v rámci marketingové komunikace a formulujte pracovní hypotézy.
2. Analyzujte trh s reklamními předměty s ohledem na členění dle charakteru reklamních předmětů, dle druhu reklamních předmětů a dle účelu použití.Charakterizujte komunikační specifika reklamních a dárkových předmětů včetně silných a slabých stránek.Stanovte metody sběru dat pro hodnocení efektivity využití reklamních dárkových předmětů v rámci komunikačního mixu.
3. Popište a vyhodnoťte komunikační specifika reklamních předmětů v rámci komunikačního mixu společnosti B.BRAUN Medical. Proveďte sběr dat a vyhodnoťte efektivitu využití reklamních a dárkových předmětů na budování vztahů se zákazníky společnosti B.BRAUN Medical.
4. Navrhněte případné další možné využití reklamních a dárkových předmětů při budování vztahů se zákazníky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska podpory prodeje se zaměřením na POP materiály. Definujte základní pojmy včetně specifikace postavení reklamních předmětů v rámci marketingové komunikace a formulujte pracovní hypotézy.
2. Analyzujte trh s reklamními předměty s ohledem na členění dle charakteru reklamních předmětů, dle druhu reklamních předmětů a dle účelu použití.Charakterizujte komunikační specifika reklamních a dárkových předmětů včetně silných a slabých stránek.Stanovte metody sběru dat pro hodnocení efektivity využití reklamních dárkových předmětů v rámci komunikačního mixu.
3. Popište a vyhodnoťte komunikační specifika reklamních předmětů v rámci komunikačního mixu společnosti B.BRAUN Medical. Proveďte sběr dat a vyhodnoťte efektivitu využití reklamních a dárkových předmětů na budování vztahů se zákazníky společnosti B.BRAUN Medical.
4. Navrhněte případné další možné využití reklamních a dárkových předmětů při budování vztahů se zákazníky.
Seznam doporučené literatury
Kotler, Philip: Marketing Management, Praha, Grada Publishing, 2001, 719 str., ISBN 80-247-0016-6
Pelsmacker, Patrick de: Marketingová komunikace, Praha, Grada Publishing, 2003, 581 str., ISBN 80-247-0254-1
TEllis, Gerard J.: Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing, 2000, 602 str., ISBN 80-7169-997-7
Foret, Miroslav: Marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing, 2003, 159 str., ISBN 80-247-0385-8
Seznam doporučené literatury
Kotler, Philip: Marketing Management, Praha, Grada Publishing, 2001, 719 str., ISBN 80-247-0016-6
Pelsmacker, Patrick de: Marketingová komunikace, Praha, Grada Publishing, 2003, 581 str., ISBN 80-247-0254-1
TEllis, Gerard J.: Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing, 2000, 602 str., ISBN 80-7169-997-7
Foret, Miroslav: Marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing, 2003, 159 str., ISBN 80-247-0385-8