Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část bude obsahovat základní pojmy, které budou dále použity v této práci. V praktické části bude dále realizován kvalitativní výzkum ve formě rozhovorů, který bude směřovat ke splnění cíle práce, tedy vytvořit návrh podnikatelského plánu pro netradiční kavárnu ve Zlíně a zjistit jeho realizovatelnost v praxi. Výzkum se bude opírat o zkušenosti, názory a ověřené postupy majitelů a majitelek zlínských kaváren, kteří svůj podnikatelský plán již implementovali v praxi. Cílem práce je zpracovat podnikatelský záměr a zjistit, zdali by tento podnik byl výdělečný.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is divided into two parts. The theoretical part will contain basic terms which will be used in the practical part of this thesis. In the practical part, qualitative research will be conducted in the form of interviews, the aim of which will be to achieve the goal of this work, to create a proposal of a business plan for a trendy café in Zlín and to find out its feasibility in practice. The research will be based on experiences, opinions and best practices of owners of Zlín's cafés who have already implemented their business plans in practice. The thesis aims to elaborate a business plan and to find out whether the business would be profitable.
business plan, entrepreneurship, entrepreneur, marketing research, interview, marketing mix, café
Rozsah průvodní práce
67 s. (96 999 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část bude obsahovat základní pojmy, které budou dále použity v této práci. V praktické části bude dále realizován kvalitativní výzkum ve formě rozhovorů, který bude směřovat ke splnění cíle práce, tedy vytvořit návrh podnikatelského plánu pro netradiční kavárnu ve Zlíně a zjistit jeho realizovatelnost v praxi. Výzkum se bude opírat o zkušenosti, názory a ověřené postupy majitelů a majitelek zlínských kaváren, kteří svůj podnikatelský plán již implementovali v praxi. Cílem práce je zpracovat podnikatelský záměr a zjistit, zdali by tento podnik byl výdělečný.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is divided into two parts. The theoretical part will contain basic terms which will be used in the practical part of this thesis. In the practical part, qualitative research will be conducted in the form of interviews, the aim of which will be to achieve the goal of this work, to create a proposal of a business plan for a trendy café in Zlín and to find out its feasibility in practice. The research will be based on experiences, opinions and best practices of owners of Zlín's cafés who have already implemented their business plans in practice. The thesis aims to elaborate a business plan and to find out whether the business would be profitable.
business plan, entrepreneurship, entrepreneur, marketing research, interview, marketing mix, café
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborných materiálů
Studium problematiky podnikání a formulace cílů práce
Realizace kvalitativního marketingového výzkumu
Návrh podnikatelského plánu realizovatelného v praxi
Vyhodnocení provedeného výzkumu a formulace závěru
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborných materiálů
Studium problematiky podnikání a formulace cílů práce
Realizace kvalitativního marketingového výzkumu
Návrh podnikatelského plánu realizovatelného v praxi
Vyhodnocení provedeného výzkumu a formulace závěru
Clow, Kenneth E., and Karen E. James. 2014. Essentials of Marketing Research: Putting Research into Practice. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Červený, Radim, et al. 2014. Business plán: Krok za krokem. Prague: C. H. Beck.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2015. Marketing: An Introduction. 12th ed. Boston: Pearson Education.
Shelton, Hal. 2017. The Secrets to Writing a Successful Business Plan: A Pro Shares a Step-by-Step Guide to Creating a Plan That Gets Results. 2nd ed. Rockville, MD: Summit Valley Press.
Clow, Kenneth E., and Karen E. James. 2014. Essentials of Marketing Research: Putting Research into Practice. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Červený, Radim, et al. 2014. Business plán: Krok za krokem. Prague: C. H. Beck.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2015. Marketing: An Introduction. 12th ed. Boston: Pearson Education.
Shelton, Hal. 2017. The Secrets to Writing a Successful Business Plan: A Pro Shares a Step-by-Step Guide to Creating a Plan That Gets Results. 2nd ed. Rockville, MD: Summit Valley Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q: Která informace byla pro Váš business plán nejpřínosnější? A: The average spending of 100 CZK.
Q: What are the risks of interviews? Taking into consideration that that the interviewees are the
potential competitors of the new established café.... A: Keeping some information as a secret. Some rejected their participation in the interview.
Q: What would the author do if the customers would not be interested in proposed education and
training courses and lectures? A: Would try to find out in what the customers are interested and create content for Facebook.