Cílem diplomové práce na téma Projekt uvedení nového nealkoholického nápoje na trh ve vybrané firmě je navrhnout vhodný produkt pro firmu XY s ohledem na aktuální situaci na trhu. Podstatou řešení bylo nalézt potenciální mezeru na trhu v oblasti sycených nealko-holických nápojů pomocí průzkumu trhu nealkoholických nápojů a hlavních konkurentů v daném odvětví trhu. Bylo definováno vhodné balení produktu na základě výsledků analýzy a navrhnuto řešení uvedení nového syceného nealkoholického nápoje na trh i s jeho finanč-ním vyhodnocením. Výsledkem práce bylo definovat nový produkt, a to především velikost balení, příchuť a cenu. Součástí projektu byl i odhad vyrobeného množství jednotlivých ba-lení, vymezení cílové skupiny spotřebitelů a určení segmentu trhu na který bude produkt uveden. Tento projekt bude sloužit firmě XY jako podklad k rozhodnutí, jak nejlépe optima-lizovat své nápojové portfolio.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis named The project to launch a new non-alcoholic beverage in selected company is to design a suitable product for company XY in accordance of the current market trend. The essence of the solution was to find a potential market gap in sparkling soft drinks by analyzing the market of non-alcoholic beverages and the main competitors in the related market category. The analysis was to propose the proper pack size of the product, how to place new sparling soft drink on market and financial evaluation. The result of the thesis was to define a new product, namely the size of the package, flavor and price. Project also included an estimated quantity of individual packages produced, definition of target group of consumers and identification of market segment in which the product will be presented. This project will serve company XY as a basis for deciding on how to optimize its beverage portfolio.
Klíčová slova
Produktový mix, spotřebitel, životní cyklus výrobku, fáze vývoje nového pro-duktu, nápoj, průzkum trhu
Klíčová slova v angličtině
Product mix, consumer, lifecycle of product, phase of new product development, drink, market research
Rozsah průvodní práce
108 s. (187 828 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce na téma Projekt uvedení nového nealkoholického nápoje na trh ve vybrané firmě je navrhnout vhodný produkt pro firmu XY s ohledem na aktuální situaci na trhu. Podstatou řešení bylo nalézt potenciální mezeru na trhu v oblasti sycených nealko-holických nápojů pomocí průzkumu trhu nealkoholických nápojů a hlavních konkurentů v daném odvětví trhu. Bylo definováno vhodné balení produktu na základě výsledků analýzy a navrhnuto řešení uvedení nového syceného nealkoholického nápoje na trh i s jeho finanč-ním vyhodnocením. Výsledkem práce bylo definovat nový produkt, a to především velikost balení, příchuť a cenu. Součástí projektu byl i odhad vyrobeného množství jednotlivých ba-lení, vymezení cílové skupiny spotřebitelů a určení segmentu trhu na který bude produkt uveden. Tento projekt bude sloužit firmě XY jako podklad k rozhodnutí, jak nejlépe optima-lizovat své nápojové portfolio.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis named The project to launch a new non-alcoholic beverage in selected company is to design a suitable product for company XY in accordance of the current market trend. The essence of the solution was to find a potential market gap in sparkling soft drinks by analyzing the market of non-alcoholic beverages and the main competitors in the related market category. The analysis was to propose the proper pack size of the product, how to place new sparling soft drink on market and financial evaluation. The result of the thesis was to define a new product, namely the size of the package, flavor and price. Project also included an estimated quantity of individual packages produced, definition of target group of consumers and identification of market segment in which the product will be presented. This project will serve company XY as a basis for deciding on how to optimize its beverage portfolio.
Klíčová slova
Produktový mix, spotřebitel, životní cyklus výrobku, fáze vývoje nového pro-duktu, nápoj, průzkum trhu
Klíčová slova v angličtině
Product mix, consumer, lifecycle of product, phase of new product development, drink, market research
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k problematice uvedení nového nealkoholického nápoje na trh.
Praktická část
Zpracujte analýzu trhu v kontextu uvedení nového nealkoholického nápoje na trh.
Na základě výsledků analýzy, zpracujte projekt uvedení nového nealkoholického nápoje na trh.
Vypracujte finanční vyhodnocení projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k problematice uvedení nového nealkoholického nápoje na trh.
Praktická část
Zpracujte analýzu trhu v kontextu uvedení nového nealkoholického nápoje na trh.
Na základě výsledků analýzy, zpracujte projekt uvedení nového nealkoholického nápoje na trh.
Vypracujte finanční vyhodnocení projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John. Efektivní inovace. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004, 240 s. ISBN 80-86851-04-4.
KAVAN, Michal. Výrobní a provozní management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002, 424 s. ISBN 80-247-0199-5.
LYKOVÁ, Jana. Jak organizovat a řídit úspěšný prodej. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002, 200 s. ISBN 80-247-0205-3.
MARTINEZ, Marian Garcia. Open Innovation in the Food and Beverage Industry. Cambridge: Elsevier Science & Technology, 2013, 448 s. ISBN 978-0-85709-595-4.
RAMA, Ruth. Handbook of Innovation in the Food and Drink Industry. New York: Haworth Press, 2008, 428 s. ISBN 978-1560222989.
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John. Efektivní inovace. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004, 240 s. ISBN 80-86851-04-4.
KAVAN, Michal. Výrobní a provozní management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002, 424 s. ISBN 80-247-0199-5.
LYKOVÁ, Jana. Jak organizovat a řídit úspěšný prodej. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002, 200 s. ISBN 80-247-0205-3.
MARTINEZ, Marian Garcia. Open Innovation in the Food and Beverage Industry. Cambridge: Elsevier Science & Technology, 2013, 448 s. ISBN 978-0-85709-595-4.
RAMA, Ruth. Handbook of Innovation in the Food and Drink Industry. New York: Haworth Press, 2008, 428 s. ISBN 978-1560222989.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Šárka Papadaki, Ph.D. 25 bodů. Proč jste nevyužila jedné z příležitostí, kterou popisujete ve SWOT analýze a to zaměřit nový produkt na zdravý životní styl? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: Ing. Ján Dvorský, Ph.D. 15 bodů. Prečo na str. 13 Ste neuviedli metódy spracovania práce? Zodpovězeno zcela. Aké metódy Ste využili při spracovaní teoretickej časti diplomovej práce (vymenujte aspoň tri metódy)? Pri spracovaní praktickej časti sú aplikované viaceré metódy, ktoré nie sú spomenuté na str. 13. Zodpovězeno zcela. Zdôvodnite výber SWOT analýzy na zhrnutie súčasnej situácie spoločnosti XY. Konzultovali Ste výsledky SWOT analýzy so spoločnosťou XY. Zodpovězeno zcela.
Doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D.: Jsou umělá sladidla skutečně ke zdraví šetrnější? Zodpovězeno zcela.
Ing. Josef Krůžela, CSc.: Jak zjišťujete, zda by takový produkt našel uplatnění na trhu? Zodpovězeno zcela. Odkud do výroby berete vodu a jak zjišťujete její kvalitu? Zodpovězeno zcela.