Ambicí diplomové práce je popsat dialog s dětmi v žurnalistické praxi, konkrétně při natáčení dětských rozhlasových anket pro vysílání v regionálním rádiu Čas a jejich ná-slednou úpravu střihem. Praktickou část tvoří analýza výroby dětských rozhlasových anket, přepisy jejich základních i zpracovaných (upravených střihem) verzí a jejich vyhodnocení. V projektové části se zabývám možnostmi neetické manipulace při natáčení i následném zpracování dětských rozhlasových anket a návrhy, jak neetické manipulaci čelit.
Anotace v angličtině
The goal of the diploma thesis is to describe the dialogue with children in journalis-tic practice, namely during shooting of children´s radio inquiries in the regional radio "Čas" with their following editing. The analysis of the production of children´s radio inquiries, transcription of their original and adapted versions (through editing) and their evaluation form the practical part of the diploma thesis. I deal with the possibilities of unethical mani-pulation during shooting, the following editing and proposals how to face the manipulation concerning the children´s radio inquiries.
public communication, mass communication, media, radio, children´s radio inquiry, dialogue, strategy of journalistic dialogue, monologue, ethics, manipulation, journalism.
Rozsah průvodní práce
85
Jazyk
CZ
Anotace
Ambicí diplomové práce je popsat dialog s dětmi v žurnalistické praxi, konkrétně při natáčení dětských rozhlasových anket pro vysílání v regionálním rádiu Čas a jejich ná-slednou úpravu střihem. Praktickou část tvoří analýza výroby dětských rozhlasových anket, přepisy jejich základních i zpracovaných (upravených střihem) verzí a jejich vyhodnocení. V projektové části se zabývám možnostmi neetické manipulace při natáčení i následném zpracování dětských rozhlasových anket a návrhy, jak neetické manipulaci čelit.
Anotace v angličtině
The goal of the diploma thesis is to describe the dialogue with children in journalis-tic practice, namely during shooting of children´s radio inquiries in the regional radio "Čas" with their following editing. The analysis of the production of children´s radio inquiries, transcription of their original and adapted versions (through editing) and their evaluation form the practical part of the diploma thesis. I deal with the possibilities of unethical mani-pulation during shooting, the following editing and proposals how to face the manipulation concerning the children´s radio inquiries.
public communication, mass communication, media, radio, children´s radio inquiry, dialogue, strategy of journalistic dialogue, monologue, ethics, manipulation, journalism.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a zdrojů k tématům: dialog, cíle, strategie a taktika dialogu, komunikace a společnost, komunikace v prostředí instituce-školy, etika, asertivita a manipulace v dialogických situacích, dětské rozhlasové ankety.
2. Nastiňte současný stav realizace natáčení dětských rozhlasových anket a hypotézu diplomové práce.
3. V praktické části proveďte analýzu natáčení dětských rozhlasových anket.
4. V projektové části se zaměřte na možnosti manipulace při tvorbě dětských rozhlasových anket.
5. Navrhněte metody a způsoby obrany proti manipulativnímu chování, a to z pozice tvůrce výše zmíněných rozhlasových anket a také z pozice partnerů při jejich realizaci (žáků).
6. Učiňte závěry a navrhněte další možnosti řešení zkoumané problematiky.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a zdrojů k tématům: dialog, cíle, strategie a taktika dialogu, komunikace a společnost, komunikace v prostředí instituce-školy, etika, asertivita a manipulace v dialogických situacích, dětské rozhlasové ankety.
2. Nastiňte současný stav realizace natáčení dětských rozhlasových anket a hypotézu diplomové práce.
3. V praktické části proveďte analýzu natáčení dětských rozhlasových anket.
4. V projektové části se zaměřte na možnosti manipulace při tvorbě dětských rozhlasových anket.
5. Navrhněte metody a způsoby obrany proti manipulativnímu chování, a to z pozice tvůrce výše zmíněných rozhlasových anket a také z pozice partnerů při jejich realizaci (žáků).
6. Učiňte závěry a navrhněte další možnosti řešení zkoumané problematiky.
Seznam doporučené literatury
McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-714-0
MÜLLEROVÁ, O., HOFFMANNOVÁ, J., SCHNEIDEROVÁ, E. Mluvená čeština v autentických textech. Praha: 1992. ISBN 80-85467-96-8
OSVALDOVÁ, B., HALADA, J. (a kol.)Encyklopedie praktické žurnalistiky. Praha: Libri, 1999. ISBN 80-85983-76-1
REIFOVÁ, I. (a kol.) Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7
TONDL, L. Kultura dialogu a formy monologu. In: Mezi epistemologií a sémiotikou. Deset studií o vztazích poznání a porozumění významu. Praha: Filosofia, 1996. ISBN 80-7007-076-5
VYBÍRAL, Z. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-812-0
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2
Seznam doporučené literatury
McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-714-0
MÜLLEROVÁ, O., HOFFMANNOVÁ, J., SCHNEIDEROVÁ, E. Mluvená čeština v autentických textech. Praha: 1992. ISBN 80-85467-96-8
OSVALDOVÁ, B., HALADA, J. (a kol.)Encyklopedie praktické žurnalistiky. Praha: Libri, 1999. ISBN 80-85983-76-1
REIFOVÁ, I. (a kol.) Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7
TONDL, L. Kultura dialogu a formy monologu. In: Mezi epistemologií a sémiotikou. Deset studií o vztazích poznání a porozumění významu. Praha: Filosofia, 1996. ISBN 80-7007-076-5
VYBÍRAL, Z. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-812-0
VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2