Diplomová práce analyzuje český filmový a reklamní průmysl po roce 2000, hledá mezi nimi souvislosti a snaží se z marketingového i filmařského pohledu najít východisko pro výrobu a exploataci filmového díla na českém trhu i v zahraničí. Věnuje se možnostem financování filmu prostřednictvím reklamy. Nastoluje také otázku, zda má stát podporovat filmové umění a v jaké výši, aby naplnil obsah pojmu ''film je kulturní dědictví národa‘‘.
Anotace v angličtině
The diploma thesis analyses the Czech film and advertising industry after the year 2000, it looks for the connections between them and tries to find from the marketing and film in-dustry points of view the solution for the production and exploitation of the film piece in Czech and foreign markets. It focuses on the possibilities of film financing through adverti-sing. It also opens the question whether the state should support the film art and in what amount to be able achieve the idea ''the film is the cultural heritage of the nation‘‘.
Klíčová slova
Film, reklama, filmové žánry, marketing filmu, filmový trh
Klíčová slova v angličtině
Film, advertising, film genres, film marketing, film market
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce analyzuje český filmový a reklamní průmysl po roce 2000, hledá mezi nimi souvislosti a snaží se z marketingového i filmařského pohledu najít východisko pro výrobu a exploataci filmového díla na českém trhu i v zahraničí. Věnuje se možnostem financování filmu prostřednictvím reklamy. Nastoluje také otázku, zda má stát podporovat filmové umění a v jaké výši, aby naplnil obsah pojmu ''film je kulturní dědictví národa‘‘.
Anotace v angličtině
The diploma thesis analyses the Czech film and advertising industry after the year 2000, it looks for the connections between them and tries to find from the marketing and film in-dustry points of view the solution for the production and exploitation of the film piece in Czech and foreign markets. It focuses on the possibilities of film financing through adverti-sing. It also opens the question whether the state should support the film art and in what amount to be able achieve the idea ''the film is the cultural heritage of the nation‘‘.
Klíčová slova
Film, reklama, filmové žánry, marketing filmu, filmový trh
Klíčová slova v angličtině
Film, advertising, film genres, film marketing, film market
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Zpracujte teoretická východiska pro marketing českého filmového průmyslu po roce 2000.
2. Analyzujte možnosti financování českého filmového díla s důrazem na využití možností marketingových komunikací po roce 2000.
4. Navrhněte na modelovém příkladu řešení uplatnění marketingových komunikací při předprodukci, produkci a exploataci filmového díla v českých podmínkách po roce 2000.
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Zpracujte teoretická východiska pro marketing českého filmového průmyslu po roce 2000.
2. Analyzujte možnosti financování českého filmového díla s důrazem na využití možností marketingových komunikací po roce 2000.
4. Navrhněte na modelovém příkladu řešení uplatnění marketingových komunikací při předprodukci, produkci a exploataci filmového díla v českých podmínkách po roce 2000.
Seznam doporučené literatury
Toscani, Oliviero Reklama je navoněná zdechlina, 1.vydání Praha, Slovart Praha 1996, Počet stran 174. ISBN 80-85871-82-3
Smith, Paul Moderní marketing. 1.vydání Praha, Computer Press 2000. Počet stran 518. ISBN 80-7226-252-1
Ogilvy, D. Vyznání muže reklamy. 1.vydání Praha, Management Press Ringier 1995. Počet stran 140. ISBN 80-85603-88-8
Vysekalová, J. a Komárková, R. Psychologie reklamy. 1.vydání Praha, Grada Publishing, 2001. Počet stran 228. ISBN 80-247-9067-X
Křížek, Z. a Crha I. Život s reklamou. 2.vydání Praha, Grada Publishing 2002, počet stran 168. ISBN 80-247-0213-4
Světlík, Jaroslav Marketing pro evropský trh. 1.vydání Praha, Grada 2003, počet stran 272. ISBN 80-247-0422-6
Cleary, Stephen a Van Der Borgh, Simon Seminář Žánr a adaptace. Praha 23.-24.dubna 2005
Kmiotek, Christian a Durie, John J. Seminář Marketing a financování filmu. Praha 30.11.-1.12.2006
Seznam doporučené literatury
Toscani, Oliviero Reklama je navoněná zdechlina, 1.vydání Praha, Slovart Praha 1996, Počet stran 174. ISBN 80-85871-82-3
Smith, Paul Moderní marketing. 1.vydání Praha, Computer Press 2000. Počet stran 518. ISBN 80-7226-252-1
Ogilvy, D. Vyznání muže reklamy. 1.vydání Praha, Management Press Ringier 1995. Počet stran 140. ISBN 80-85603-88-8
Vysekalová, J. a Komárková, R. Psychologie reklamy. 1.vydání Praha, Grada Publishing, 2001. Počet stran 228. ISBN 80-247-9067-X
Křížek, Z. a Crha I. Život s reklamou. 2.vydání Praha, Grada Publishing 2002, počet stran 168. ISBN 80-247-0213-4
Světlík, Jaroslav Marketing pro evropský trh. 1.vydání Praha, Grada 2003, počet stran 272. ISBN 80-247-0422-6
Cleary, Stephen a Van Der Borgh, Simon Seminář Žánr a adaptace. Praha 23.-24.dubna 2005
Kmiotek, Christian a Durie, John J. Seminář Marketing a financování filmu. Praha 30.11.-1.12.2006