Důrazný akcent na komunikaci s občany je důležitou součástí propagace a prezentace města. Občané musí být do aktivit včas ''vtaženi‘‘, aby se stali nejen přímými účastníky těchto aktivit, ale aby se přijetím a přisvojením takového rozvoje města stali hlavními aktéry těchto dějů, probudil se jejich větší zájem o správu věcí veřejných a zesílilo se jejich patriotství k místu, kde - v případě Svitav - jen obtížně desítky let hledali svoji identitu. Největší výzvou pro města a obce dnes tedy nejsou technologie a jejich použití, nýbrž náplň komunikace a její marketingová koncepce. Proto je nutné zpracovat komunikační strategii města. Předejít ji musí důkladná analýza současného stavu komunikace města a městského úřadu, potvrzení či vyvrácení hypotéz a návrh strategie komunikace do budoucnosti.
Anotace v angličtině
A very significant part of the publicity campaign and the presentation of the town is a strong emphasis put on the communication with citizens. The citizens should get involved in various projects as they should not only witness the activities, but they should also accept and adopt the development of the town and play the leading roles in the action. By taking an interest in the public matters the citizens are supposed to become more patriotic than ever before. Their love of the town of Svitavy may get stronger as - in this case - they have been looking for their true identity for many years with some difficulties.
The greatest challenge towns and villages are to face are not various types of technology and their use but the way of communication and its conception of marketing. Therefore is is essential to make up the communication strategy of the town. An in-depth analysis is supposed to precede - the analysis of the present condition of the town communication and of the municipal administration, the conformation and the denial of the hypotheses and the project of a future communication strategy.
Klíčová slova
Komunikace, strategie, veřejná správa, cílová skupina, služba občanům, vztahy s veřejností, marketing.
Klíčová slova v angličtině
Communication, strategy, public administration, target group, service to citizens, public relations, marketing
Rozsah průvodní práce
152
Jazyk
CZ
Anotace
Důrazný akcent na komunikaci s občany je důležitou součástí propagace a prezentace města. Občané musí být do aktivit včas ''vtaženi‘‘, aby se stali nejen přímými účastníky těchto aktivit, ale aby se přijetím a přisvojením takového rozvoje města stali hlavními aktéry těchto dějů, probudil se jejich větší zájem o správu věcí veřejných a zesílilo se jejich patriotství k místu, kde - v případě Svitav - jen obtížně desítky let hledali svoji identitu. Největší výzvou pro města a obce dnes tedy nejsou technologie a jejich použití, nýbrž náplň komunikace a její marketingová koncepce. Proto je nutné zpracovat komunikační strategii města. Předejít ji musí důkladná analýza současného stavu komunikace města a městského úřadu, potvrzení či vyvrácení hypotéz a návrh strategie komunikace do budoucnosti.
Anotace v angličtině
A very significant part of the publicity campaign and the presentation of the town is a strong emphasis put on the communication with citizens. The citizens should get involved in various projects as they should not only witness the activities, but they should also accept and adopt the development of the town and play the leading roles in the action. By taking an interest in the public matters the citizens are supposed to become more patriotic than ever before. Their love of the town of Svitavy may get stronger as - in this case - they have been looking for their true identity for many years with some difficulties.
The greatest challenge towns and villages are to face are not various types of technology and their use but the way of communication and its conception of marketing. Therefore is is essential to make up the communication strategy of the town. An in-depth analysis is supposed to precede - the analysis of the present condition of the town communication and of the municipal administration, the conformation and the denial of the hypotheses and the project of a future communication strategy.
Klíčová slova
Komunikace, strategie, veřejná správa, cílová skupina, služba občanům, vztahy s veřejností, marketing.
Klíčová slova v angličtině
Communication, strategy, public administration, target group, service to citizens, public relations, marketing
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Analyzujte a vyhodnoťte možnosti vnější komunikace v samosprávě města:
a) Specifikujte cílové skupiny a komunikační kanály města Svitavy,
b) Zhodnoťte technické prostředky stávající komunikace města Svitavy.
4. Vytvořte manuál komunikace města Svitavy s vybranými cílovými skupinami a rozpracujte praktický příklad komunikace s občany.
5. Navrhněte případné další tematické pokračování práce.
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní odbornou literaturu jako východisko studia tematiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy, charakterizujte základní vědecké metody analýzy tematiky.
3. Analyzujte a vyhodnoťte možnosti vnější komunikace v samosprávě města:
a) Specifikujte cílové skupiny a komunikační kanály města Svitavy,
b) Zhodnoťte technické prostředky stávající komunikace města Svitavy.
4. Vytvořte manuál komunikace města Svitavy s vybranými cílovými skupinami a rozpracujte praktický příklad komunikace s občany.
5. Navrhněte případné další tematické pokračování práce.
Seznam doporučené literatury
Miroslav Foret: Marketingová komunikace, Computer Press, Brno, 2006
Philip Kotler: Marketing management, Grada Publishing, 2001 Marketing měst a obcí
Horáková, Stejskalová, Škapová: Firemní komunikace, Management Press, Praha 2000 Clarke
L. Caywood: Public relations, řízená komunikace podniku s veřejností, Computer Press, Brno, 2003
Pavel Pospíšil: Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002
Václav Svoboda: Public relations moderně a účinně, Grada Publishing, Praha, 2006
Denis McQuail: Úvod do teorie masové komunikace, Portál, Praha 1999
Zákon o obcích
Škarabelová, Simona, Foret, Miroslav. Komunikace s veřejností, public relations, lobbování, marketing ve veřejném sektoru
Jaroslav Rektořík, Jan Šelešovský - editoři. In /Obecná část vzdělávání vedoucích úředníků ÚSC/. 1. vydání. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2003,. s. 65-79. Učebnice ÚSC. ISBN 80-210-3278-2
Foret, M.: Komunikace s veřejností. Masarykova univerzita, Brno 1994
Foretová, V., Foret, M.: Komunikující město,. Masarykova univerzita, Brno 1996
Foret, M., Foretová, V.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch, Grada Publishing, Praha 2001
Foret, M.: Marketingová komunikace. Computer Press, Brno, 2003
Janečková, L.; Vaštíková, M.: Marketing měst a obcí, Grada Publishing, Praha 1999
Čepelka, O. a přátelé: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Nadace Omega. Liberec 1997
Drucker, P. F.: Řízení neziskových organizací. Management Press, Praha 1994
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996 Články z časopisů Moderní obec, Samospráva obcí www.komunikujici-město.cz
Seznam doporučené literatury
Miroslav Foret: Marketingová komunikace, Computer Press, Brno, 2006
Philip Kotler: Marketing management, Grada Publishing, 2001 Marketing měst a obcí
Horáková, Stejskalová, Škapová: Firemní komunikace, Management Press, Praha 2000 Clarke
L. Caywood: Public relations, řízená komunikace podniku s veřejností, Computer Press, Brno, 2003
Pavel Pospíšil: Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002
Václav Svoboda: Public relations moderně a účinně, Grada Publishing, Praha, 2006
Denis McQuail: Úvod do teorie masové komunikace, Portál, Praha 1999
Zákon o obcích
Škarabelová, Simona, Foret, Miroslav. Komunikace s veřejností, public relations, lobbování, marketing ve veřejném sektoru
Jaroslav Rektořík, Jan Šelešovský - editoři. In /Obecná část vzdělávání vedoucích úředníků ÚSC/. 1. vydání. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2003,. s. 65-79. Učebnice ÚSC. ISBN 80-210-3278-2
Foret, M.: Komunikace s veřejností. Masarykova univerzita, Brno 1994
Foretová, V., Foret, M.: Komunikující město,. Masarykova univerzita, Brno 1996
Foret, M., Foretová, V.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch, Grada Publishing, Praha 2001
Foret, M.: Marketingová komunikace. Computer Press, Brno, 2003
Janečková, L.; Vaštíková, M.: Marketing měst a obcí, Grada Publishing, Praha 1999
Čepelka, O. a přátelé: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Nadace Omega. Liberec 1997
Drucker, P. F.: Řízení neziskových organizací. Management Press, Praha 1994
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996 Články z časopisů Moderní obec, Samospráva obcí www.komunikujici-město.cz