Bakalářská práce pojednává o potřebách hospitalizovaných dětí. Teoretická část je rozděle-na na tři hlavní části. V první části jsou popsány základní pojmy,jako jsou lidské potřeby a potřeby dětí v nemocnici. Druhá část se zabývá hospitalizací dítěte a třetí část popisuje roli dětské sestry.
Praktická část je zpracována pomocí kvantitativní metody, technikou dotazníku. Cílem výzkumu bylo zjistit důležitost potřeb a jejich saturaci u hospitalizovaných dětí. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké potřeby hospitalizované děti upřednostňují a zda se mění preference a saturace potřeb v závislosti na věku dítěte. Výzkum probíhal u dvou věkových skupin, mladší děti (7-11 let) a starší děti (12-15 let). Dotazníky byly vytvořeny ve dvou variantách, zvlášť pro každý věk a otázky byly přizpůsobeny danému věkovému období. Data byla zpracována celkem od 83 respondentů, hospitalizovaných ve FN Brno, PDM, KDCHOT. 41 respondentů bylo ve věkové skupině 7-11 let a 42 respondentů ve věkové skupině 12-15 let.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis describes the needs of hospitalised children. The theoretical section is divided into three main parts. The first part describes basic terms, such as human needs and needs of children in hospital. The second part describes the process of child hospitalisation, and the third part describes the role of children's nurse.The practical part is processed using quantitative method and surveys. The goal of the surveys was to find out the importance of children's needs and whether their needs are met in children's hospitals. Part of this survey was also to find the children's need preferences, whether they are being met and whether the preferences are changing with the child's age. The research was performed for two age categoriesjuniors (7-11 years old) and older juniors (12-15 years old). The questionnaires were created in two different versions, one for each age group, with the questions being customized to the age group. There were a total of 83 respondents hospitalised in FN Brno Hospital, Child Medicine Department, Child Surgical, Orthopaedic and Traumatology Ward. 41 respondents were in the age group 7-11 years old, and 42 respondents were in the age group 12-15 years old.
Klíčová slova
potřeby dětí, hospitalizace, dětská sestra, preference, saturace
Klíčová slova v angličtině
children's needs, hospitalisation, children's nurse, preferences, needs being met
Rozsah průvodní práce
106 s. (115 763)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o potřebách hospitalizovaných dětí. Teoretická část je rozděle-na na tři hlavní části. V první části jsou popsány základní pojmy,jako jsou lidské potřeby a potřeby dětí v nemocnici. Druhá část se zabývá hospitalizací dítěte a třetí část popisuje roli dětské sestry.
Praktická část je zpracována pomocí kvantitativní metody, technikou dotazníku. Cílem výzkumu bylo zjistit důležitost potřeb a jejich saturaci u hospitalizovaných dětí. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké potřeby hospitalizované děti upřednostňují a zda se mění preference a saturace potřeb v závislosti na věku dítěte. Výzkum probíhal u dvou věkových skupin, mladší děti (7-11 let) a starší děti (12-15 let). Dotazníky byly vytvořeny ve dvou variantách, zvlášť pro každý věk a otázky byly přizpůsobeny danému věkovému období. Data byla zpracována celkem od 83 respondentů, hospitalizovaných ve FN Brno, PDM, KDCHOT. 41 respondentů bylo ve věkové skupině 7-11 let a 42 respondentů ve věkové skupině 12-15 let.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis describes the needs of hospitalised children. The theoretical section is divided into three main parts. The first part describes basic terms, such as human needs and needs of children in hospital. The second part describes the process of child hospitalisation, and the third part describes the role of children's nurse.The practical part is processed using quantitative method and surveys. The goal of the surveys was to find out the importance of children's needs and whether their needs are met in children's hospitals. Part of this survey was also to find the children's need preferences, whether they are being met and whether the preferences are changing with the child's age. The research was performed for two age categoriesjuniors (7-11 years old) and older juniors (12-15 years old). The questionnaires were created in two different versions, one for each age group, with the questions being customized to the age group. There were a total of 83 respondents hospitalised in FN Brno Hospital, Child Medicine Department, Child Surgical, Orthopaedic and Traumatology Ward. 41 respondents were in the age group 7-11 years old, and 42 respondents were in the age group 12-15 years old.
Klíčová slova
potřeby dětí, hospitalizace, dětská sestra, preference, saturace
Klíčová slova v angličtině
children's needs, hospitalisation, children's nurse, preferences, needs being met
Zásady pro vypracování
Vyracování rešerše a nastudování odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti potřeb hospitalizovaných dětí, hospitalizace dítěte a práce dětské sestry.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu technikou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných informací.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vyracování rešerše a nastudování odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti potřeb hospitalizovaných dětí, hospitalizace dítěte a práce dětské sestry.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu technikou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných informací.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARCHALOUSOVÁ, Alexandra. Etika v ošetřovatelství. Opava: Slezská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7248-580-2.
PLEVOVÁ, Ilona a Regina SLOWIK. Komunikace s dětským pacientem. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2968-8.
RUBIN, Judith Aron. Child art therapy: 25th anniversary edition. 3rd ed. Hoboken, NJ: John Wiley, c2005. ISBN 978-04-7167-991-2.
SEDLÁŘOVÁ, Petra. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-2471-613-8.
SIKOROVÁ, Lucie. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-2473-593-1.
ŠAMÁNKOVÁ, Marie. Lidské potřeby ve zdraví a nemoci: aplikované v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-2473-223-7.
Seznam doporučené literatury
ARCHALOUSOVÁ, Alexandra. Etika v ošetřovatelství. Opava: Slezská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7248-580-2.
PLEVOVÁ, Ilona a Regina SLOWIK. Komunikace s dětským pacientem. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2968-8.
RUBIN, Judith Aron. Child art therapy: 25th anniversary edition. 3rd ed. Hoboken, NJ: John Wiley, c2005. ISBN 978-04-7167-991-2.
SEDLÁŘOVÁ, Petra. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-2471-613-8.
SIKOROVÁ, Lucie. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-2473-593-1.
ŠAMÁNKOVÁ, Marie. Lidské potřeby ve zdraví a nemoci: aplikované v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-2473-223-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Překvapil Vás některý výsledek, pokud ano, tak který a proč? (vyučující) "Překvapilo mne, že děti více preferují komunikaci s vrstevníky přes sociální sítě, něž osobní kontakt..."