Tématem práce je péče o děti na umělé plicní ventilaci, kteří jsou hospitalizovaní na oddělení intenzivní péče v Olomouckém kraji. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení problematiky umělé plicní ventilace a sní spojené komplikace a nežádoucí vedlejší účinky. Praktickou část práce tvoří kvalitativní výzkum psaný formou případové studie kazuistiky, které popisují péči o ventilované dítě a jeho specifické potřeby. Kvalitativního výzkumu se zúčastnili 4 respondenti, z toho 2 chlapci a 2 dívky. Hlavním cílem práce je na konkrétním případu popsat a analyzovat potřeby ventilovaného dítěte, specifikovat činnosti jednotlivých členů multidisciplinárního týmu.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is the care of children on artificial pulmonary ventilation, who are hospitalized in the intensive care department in the Olomouc Region. The theoretical part is focused on explaining the issue of artificial pulmonary ventilation and associated complications and undesirable side effects. The practical part of the thesis is a qualitative research written in the form of a case study - case studies describing the care of a ventilated child and its specific needs. Qualitative research was attended by 4 respondents, including 2 boys and 2 girls. The main objective of this work is to describe and analyze the needs of the ventilated child on a specific case, to specify the activities of individual members of the multidisciplinary team.
Klíčová slova
ventilované dítě, obtížné odpojování, kazuistika, specifické potřeby, multidisciplinární přístup
Klíčová slova v angličtině
ventilated child, difficult disconnection, case report, specific needs, multidisciplinary approach
Rozsah průvodní práce
91 s., 7 s. přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem práce je péče o děti na umělé plicní ventilaci, kteří jsou hospitalizovaní na oddělení intenzivní péče v Olomouckém kraji. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení problematiky umělé plicní ventilace a sní spojené komplikace a nežádoucí vedlejší účinky. Praktickou část práce tvoří kvalitativní výzkum psaný formou případové studie kazuistiky, které popisují péči o ventilované dítě a jeho specifické potřeby. Kvalitativního výzkumu se zúčastnili 4 respondenti, z toho 2 chlapci a 2 dívky. Hlavním cílem práce je na konkrétním případu popsat a analyzovat potřeby ventilovaného dítěte, specifikovat činnosti jednotlivých členů multidisciplinárního týmu.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is the care of children on artificial pulmonary ventilation, who are hospitalized in the intensive care department in the Olomouc Region. The theoretical part is focused on explaining the issue of artificial pulmonary ventilation and associated complications and undesirable side effects. The practical part of the thesis is a qualitative research written in the form of a case study - case studies describing the care of a ventilated child and its specific needs. Qualitative research was attended by 4 respondents, including 2 boys and 2 girls. The main objective of this work is to describe and analyze the needs of the ventilated child on a specific case, to specify the activities of individual members of the multidisciplinary team.
Klíčová slova
ventilované dítě, obtížné odpojování, kazuistika, specifické potřeby, multidisciplinární přístup
Klíčová slova v angličtině
ventilated child, difficult disconnection, case report, specific needs, multidisciplinary approach
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti zajištění základních potřeb o dětí s tracheostomií.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu prostřednictvím kazuistik.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti zajištění základních potřeb o dětí s tracheostomií.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu prostřednictvím kazuistik.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, P. et. al. Základy umělé plicní ventilace 2. roz. vyd. Praha: Maxdorf, 2005, ISBN 80-7345-059-3.
KAPOUNOVÁ, G. Ošetřovatelství v intenzivní péči. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-1830-9.
KLIMEŠ, J., L. KLIMEŠOVÁ, Umělá plicní ventilace. Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2011, ISBN 978-80-7013-538-9.
NOVÁK, I. et. al. Intenzivní péče v pediatrii. Praha: nakladatelství Galén, 2008, ISBN 978-80-7262-512-3.
POLIT, D. et. al. Nursing research. Lippincott Williams and Wilkin, 2011, ISBN 978-145-110-914-6.
SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3593-1.
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, P. et. al. Základy umělé plicní ventilace 2. roz. vyd. Praha: Maxdorf, 2005, ISBN 80-7345-059-3.
KAPOUNOVÁ, G. Ošetřovatelství v intenzivní péči. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-1830-9.
KLIMEŠ, J., L. KLIMEŠOVÁ, Umělá plicní ventilace. Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2011, ISBN 978-80-7013-538-9.
NOVÁK, I. et. al. Intenzivní péče v pediatrii. Praha: nakladatelství Galén, 2008, ISBN 978-80-7262-512-3.
POLIT, D. et. al. Nursing research. Lippincott Williams and Wilkin, 2011, ISBN 978-145-110-914-6.
SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3593-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Oponent práce navrhl z níže uvedených důvodů hodnocení F. V kapitole Potřeby nemocného se studentka zaměřuje pouze na potřeby dospělých, kapitola 4. je čerpána pouze z jedné publikace (Otová). V celé práci je často užíván pojem zdravotní sestra. V celé praktické části práci je nedostatečně a povrchně zpracovaná metodika. Cíle práce nesjou splněny. Nejsou popsány a analyzovány potřeby dítěte a specifika činnosti členů multidisciplinárního týmu, jak si studentka stanovila. Výsledky práce obsahují pouze 4 kazuistiky bez jakékoliv interpretace zjištěných výsledků. V diskuzi studentka pouze stanovila ošetřovatelské diagnózy a uvedla určující znaky a související faktory bez jakékoliv hlubší analýzy. V diskuzi chybí vyjádření se ke stanoveným cílům práce. Studentka se ve své prezentaci snažila na připomínky oponenta reagovat. Všichni členové komise se shodli na hodnocení bakalářské práce F - nedostatečně. Komise se plně ztotožňuje s hodnocením oponenta a doporučuje bakalářskou práci doplnit podle jeho doporučení.