Dochází k přechodu od průmyslové ekonomiky k ekonomice kreativní. Stěžejním ekonomickým zdrojem se stává myšlenka a lidská inteligence a umělci jsou významným zdrojem kreativity. Studie předkládá možnosti efektivní spolupráce ekonomických subjektů a uměleckého světa, a představuje tak uměleckou kreativitu jako možný ekonomický zdroj. Spojením dobrého obchodu s kvalitním umění bohatne celá společnost.
Anotace v angličtině
The Industrial Economy is giving way to the Creative Economy, and corporations are at another crossroads. The power, prestige and money will flow to the companies with indispensable intellectual property. The most important force of all is the growing power of ideas. Artists are the main source of creativity. Study demonstrates the immense possibilities available for arts and business organisations to collaborate in effective creative way. Good business and great art together create a richer society.
Dochází k přechodu od průmyslové ekonomiky k ekonomice kreativní. Stěžejním ekonomickým zdrojem se stává myšlenka a lidská inteligence a umělci jsou významným zdrojem kreativity. Studie předkládá možnosti efektivní spolupráce ekonomických subjektů a uměleckého světa, a představuje tak uměleckou kreativitu jako možný ekonomický zdroj. Spojením dobrého obchodu s kvalitním umění bohatne celá společnost.
Anotace v angličtině
The Industrial Economy is giving way to the Creative Economy, and corporations are at another crossroads. The power, prestige and money will flow to the companies with indispensable intellectual property. The most important force of all is the growing power of ideas. Artists are the main source of creativity. Study demonstrates the immense possibilities available for arts and business organisations to collaborate in effective creative way. Good business and great art together create a richer society.
1. V teoretické rovině popište principy kreativní ekonomiky, roli a význam umění a jejich vzájemné propojení-kreativní potenciál umělců a jeho využití v marketingu.
2. Popište současný stav využití kreativní ekonomiky v marketingových komunikacích a formulujte cíle a hypotézy práce.
3. V analytické části uveďte případové studie využití umění v marketingu a proveďte srovnání. Na základě vlastního monitoringu firem a institucí v České republice představte množnosti a ochotu firem spolupracovat s umělci na přípravě komunikačních aktivit.
4. V projektové části formulujte s využitím výsledků analýz vlastní návrhy a doporučení na využití spojení art&business v České republice.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické rovině popište principy kreativní ekonomiky, roli a význam umění a jejich vzájemné propojení-kreativní potenciál umělců a jeho využití v marketingu.
2. Popište současný stav využití kreativní ekonomiky v marketingových komunikacích a formulujte cíle a hypotézy práce.
3. V analytické části uveďte případové studie využití umění v marketingu a proveďte srovnání. Na základě vlastního monitoringu firem a institucí v České republice představte množnosti a ochotu firem spolupracovat s umělci na přípravě komunikačních aktivit.
4. V projektové části formulujte s využitím výsledků analýz vlastní návrhy a doporučení na využití spojení art&business v České republice.
Seznam doporučené literatury
FLORIDA R. The rise of the creative class. Basic books 2002. ISBN 0-465-02477-7
HOWKINS J. The creative economy - How people make money from ideas. Penquin Group 2001. ISBN 0-14-028794-9
KOTLER P., ARMSTRONG G. Marketing Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0513-3
POSPÍŠIL Z. Sociosémiotika umělecké komunikace. František Šalé-Albert 2005. ISBN 80-86276-19-8
WIESAND A. SONDERMANN M. The creative sector-an engine for diversity, growth and jobs in Europe. European cultural foundation 2005. aktualizováno: 10. 11. 2005. http://www.encatc.org/downloads/creativesector.pdf
Seznam doporučené literatury
FLORIDA R. The rise of the creative class. Basic books 2002. ISBN 0-465-02477-7
HOWKINS J. The creative economy - How people make money from ideas. Penquin Group 2001. ISBN 0-14-028794-9
KOTLER P., ARMSTRONG G. Marketing Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0513-3
POSPÍŠIL Z. Sociosémiotika umělecké komunikace. František Šalé-Albert 2005. ISBN 80-86276-19-8
WIESAND A. SONDERMANN M. The creative sector-an engine for diversity, growth and jobs in Europe. European cultural foundation 2005. aktualizováno: 10. 11. 2005. http://www.encatc.org/downloads/creativesector.pdf