Bakalářská práce pojednává o komunikaci jako nástroji spokojenosti gerontologických pacientů s ošetřovatelskou péčí v nemocnici. Skládá se ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je popsána komunikace, její druhy a komunikace se seniory ve zdravotnickém zařízení. Práce dále obsahuje pojmy stáří, stárnutí, jsou popsány změny ve stáří,zhodnocení geriatrického pacienta a geriatrická oddělení. V praktické části byla zvolena kvantitativní výzkumná metoda - dotazník. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou geriatričtí pacienti spokojeni s komunikací se zdravotnickým personálem. Zajímalo nás, co podle geriatrických pacientů je příčina nespokojenosti s komunikací.
Celkem jsme zpracovali data od 100 respondentů z gerontologických oddělení Krajské nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with communication as a tool of gerontological patients' satisfaction with nursing care in hospital. It consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part describes communication, its types and communication with the elderly in the health care facility. The work also includes concepts of anxiety, aging, age changes,geriatric patients and geriatric departments. In the practical part, a quantitative research method was chosen - a questionnaire. The aim of the work was to find out whether the geriatric patients are satisfied with the communication with the medical staff. We were wondering what, according to geriatric patients, is the cause of dissatisfaction with communication. In total, we processed data from 100 respondents from the gerontological departments of the Tomas Bata Regional Hospital in Zlín.
Bakalářská práce pojednává o komunikaci jako nástroji spokojenosti gerontologických pacientů s ošetřovatelskou péčí v nemocnici. Skládá se ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je popsána komunikace, její druhy a komunikace se seniory ve zdravotnickém zařízení. Práce dále obsahuje pojmy stáří, stárnutí, jsou popsány změny ve stáří,zhodnocení geriatrického pacienta a geriatrická oddělení. V praktické části byla zvolena kvantitativní výzkumná metoda - dotazník. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou geriatričtí pacienti spokojeni s komunikací se zdravotnickým personálem. Zajímalo nás, co podle geriatrických pacientů je příčina nespokojenosti s komunikací.
Celkem jsme zpracovali data od 100 respondentů z gerontologických oddělení Krajské nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with communication as a tool of gerontological patients' satisfaction with nursing care in hospital. It consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part describes communication, its types and communication with the elderly in the health care facility. The work also includes concepts of anxiety, aging, age changes,geriatric patients and geriatric departments. In the practical part, a quantitative research method was chosen - a questionnaire. The aim of the work was to find out whether the geriatric patients are satisfied with the communication with the medical staff. We were wondering what, according to geriatric patients, is the cause of dissatisfaction with communication. In total, we processed data from 100 respondents from the gerontological departments of the Tomas Bata Regional Hospital in Zlín.
Vypracování rešerše a studium odborné literatury.
Vypracování osnovy teoretické části bakalářské práce.
Příprava metodiky praktické části bakalářské práce.
Realizace výzkumu technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Diskuse a závěr bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Vypracování rešerše a studium odborné literatury.
Vypracování osnovy teoretické části bakalářské práce.
Příprava metodiky praktické části bakalářské práce.
Realizace výzkumu technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Diskuse a závěr bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
BUTTARO, Terry Mahan a Kate BARBA. Nursing care of the hospitalized older patient. Ames: Wiley-Blackwell, 2013. ISBN 978-0-8138-1046-1.
ČELEDOVÁ, Libuše, Zdeněk KALVACH a Rostislav ČEVELA. Úvod do gerontologie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3404-3.
ČEVELA, Rostislav, Zdeněk KALVACH a Libuše ČELEDOVÁ. Sociální gerontologie: úvod do problematiky. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3901-4.
HEGYI, Ladislav. Sociálna gerontológia. Bratislava: Herba, 2012. ISBN 978-80-89171-99-6.
KLEVETOVÁ, Dana. Motivační prvky při práci se seniory. 2., přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0102-3.
Seznam doporučené literatury
BUTTARO, Terry Mahan a Kate BARBA. Nursing care of the hospitalized older patient. Ames: Wiley-Blackwell, 2013. ISBN 978-0-8138-1046-1.
ČELEDOVÁ, Libuše, Zdeněk KALVACH a Rostislav ČEVELA. Úvod do gerontologie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3404-3.
ČEVELA, Rostislav, Zdeněk KALVACH a Libuše ČELEDOVÁ. Sociální gerontologie: úvod do problematiky. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3901-4.
HEGYI, Ladislav. Sociálna gerontológia. Bratislava: Herba, 2012. ISBN 978-80-89171-99-6.
KLEVETOVÁ, Dana. Motivační prvky při práci se seniory. 2., přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0102-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Z vašeho výzkumu vyplynulo, že pacienti nejvíce oceňují neverbální komunikaci - úsměv, pohlazení - jaké máte vysvětlení? (vyučující) Jak byla definována spokojenost oslovených respondentů s ošetřovatelskou péčí v nemocnici v oblasti komunikace, pro účely této práce? (vyučující) Jakým konkrétním způsobem probíhal výběr respondentů? (vyučující) V závěru práce konstatujete, že většina gerontologických pacientů je spokojena s komunikací se zdravotnickým personálem i přes neustálé zvyšování administrativní práce všeobecné sestry. Na základě kterých dat jste dospěla k tomuto názoru? (vyučující) Jaké byly konkrétní příčiny nespokojenosti oslovených respondentů v komunikaci s personálem? (vyučující) Vysvětlete Vaše tvrzení: Zlepšení v komunikaci může pro gerontologické pacienty znamenat i pohlazení, kdy 59 % respondentů uvedlo, že je všeobecná sestra nepohladí. Z čeho usuzujete, že zlepšení v komunikaci může pro geriatrické pacienty znamenat i pohlazení? (vyučující) Vysvětlete rozdíl mezi gerontologickým a geriatrickým pacientem? (vyučující) Studentka reagovala na dotazy komise věcně.