Práce se zabývá vlivem kulturního prostředí České republiky na tvorbu vhodných reklamních apelů. Využívá přitom poznatků, které definoval izraelský vědec Shalom Schwartz. Základem diplomové práce je vlastní výzkum, jehož cílem je zjištění hodnotových orientací obyvatel České republiky. Z výsledků výzkumu lze určit vhodné reklamní apely, které s dalšími prvky (strategie sdělení, informační obsah, formát reklamy, realizace reklamy) tvoří reklamní kreativní strategii.
Anotace v angličtině
The work deals with the influence of the cultural environment of the Czech Republic on appropriate advertising appeals using the mechanisms defined by an Israeli scientist named Shalom Schwartz. The base of the dissertation is a research trying to find out the value orientation of the Czech Republic inhabitants. The results of the research could be used for defining suitable advertising appeals, which in combination with other components (e.g. message strategy, content, advertising format, advertisement realisation) make the creative advertising strategy.
Klíčová slova
Kultura, Kulturní dimenze, Kulturní hodnoty, Kulturní rozdíly, Reklamní strategie, Reklamní apel, Mezinárodní marketing, Národní kultura.
Klíčová slova v angličtině
Culture, Cultural dimension, Cultural values, Cultural differences, Advertising strategy, Advertising appeal, International marketing, National culture.
Rozsah průvodní práce
135
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vlivem kulturního prostředí České republiky na tvorbu vhodných reklamních apelů. Využívá přitom poznatků, které definoval izraelský vědec Shalom Schwartz. Základem diplomové práce je vlastní výzkum, jehož cílem je zjištění hodnotových orientací obyvatel České republiky. Z výsledků výzkumu lze určit vhodné reklamní apely, které s dalšími prvky (strategie sdělení, informační obsah, formát reklamy, realizace reklamy) tvoří reklamní kreativní strategii.
Anotace v angličtině
The work deals with the influence of the cultural environment of the Czech Republic on appropriate advertising appeals using the mechanisms defined by an Israeli scientist named Shalom Schwartz. The base of the dissertation is a research trying to find out the value orientation of the Czech Republic inhabitants. The results of the research could be used for defining suitable advertising appeals, which in combination with other components (e.g. message strategy, content, advertising format, advertisement realisation) make the creative advertising strategy.
Klíčová slova
Kultura, Kulturní dimenze, Kulturní hodnoty, Kulturní rozdíly, Reklamní strategie, Reklamní apel, Mezinárodní marketing, Národní kultura.
Klíčová slova v angličtině
Culture, Cultural dimension, Cultural values, Cultural differences, Advertising strategy, Advertising appeal, International marketing, National culture.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdůvodnění problému kulturních vlivů na tvorbu reklamní strategie na základě existujících sekundárních zdrojů z oblasti reklamních apelů a teorie hodnotových typů dle S. Schwartze.
2. Přeložte dotazník PVQ jehož cílem je získání primárních údajů z oblasti hodnotových typů a proveďte šetření na dostatečně velkém vzoru populace ČR.
3. Analyzujte údaje získané primárním výzkumem.
4. Syntézou sekundárních informací a vlastního výzkumu navrhněte vhodné reklamní apely pro obyvatelstvo ČR celkem a členění na cílové skupiny v závislosti na věku, pohlaví a vzdělání.
5. Zdůvodněte svůj návrh a dejte jej do kontextu s ostatními částmi reklamní strategie.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdůvodnění problému kulturních vlivů na tvorbu reklamní strategie na základě existujících sekundárních zdrojů z oblasti reklamních apelů a teorie hodnotových typů dle S. Schwartze.
2. Přeložte dotazník PVQ jehož cílem je získání primárních údajů z oblasti hodnotových typů a proveďte šetření na dostatečně velkém vzoru populace ČR.
3. Analyzujte údaje získané primárním výzkumem.
4. Syntézou sekundárních informací a vlastního výzkumu navrhněte vhodné reklamní apely pro obyvatelstvo ČR celkem a členění na cílové skupiny v závislosti na věku, pohlaví a vzdělání.
5. Zdůvodněte svůj návrh a dejte jej do kontextu s ostatními částmi reklamní strategie.
Seznam doporučené literatury
SCHULTZ, D. at al., Essentials of Advertising Strategy. Ntc Publishing Group 1996. ISBN 084423527X
ALSTIEL, T., GROW, J., Advertising Strategy. Creative Tactics From the Outside/In. Sage Publication, Inc. 2006, ISBN 1-4129-1796-4
FILL, CH., Marketing Communications. Engagements, Strategies and Practice. Prentice Hall 2006. ISBN 978-0-273-68772-6
PICKTON, D., BRODERICK, A. Integrated Marketing Communications. Prentice Hall 2001, ISBN 0273-62513-6
JEFKINS, F., Advertising. Prentice Hall 2000. ISBN 978-0-273-63435-5
SCHWARTZ, S. H. Beyond Individualism/Collectivism. New Cultural Dimensions of Values. In: Kim, Uichol (Ed); Triandis, Harry C. (Ed); et-al. Individualism and collectivism: Theory, method, and applications. Cross-cultural research and methodology series, Vol. 18. (s. 85-119). Thousand Oaks: Sage Publications, 1994. ISBN 0-8-0395-763-7
SCHWARTZ, S. H., BARDI, A. Relations among Sociopolitical Values in Eastern Europe: Effects of the Communist Experience? Political Psychology, Vol. 18, No. 2. 1997 ISSN 0162-895X
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6
Seznam doporučené literatury
SCHULTZ, D. at al., Essentials of Advertising Strategy. Ntc Publishing Group 1996. ISBN 084423527X
ALSTIEL, T., GROW, J., Advertising Strategy. Creative Tactics From the Outside/In. Sage Publication, Inc. 2006, ISBN 1-4129-1796-4
FILL, CH., Marketing Communications. Engagements, Strategies and Practice. Prentice Hall 2006. ISBN 978-0-273-68772-6
PICKTON, D., BRODERICK, A. Integrated Marketing Communications. Prentice Hall 2001, ISBN 0273-62513-6
JEFKINS, F., Advertising. Prentice Hall 2000. ISBN 978-0-273-63435-5
SCHWARTZ, S. H. Beyond Individualism/Collectivism. New Cultural Dimensions of Values. In: Kim, Uichol (Ed); Triandis, Harry C. (Ed); et-al. Individualism and collectivism: Theory, method, and applications. Cross-cultural research and methodology series, Vol. 18. (s. 85-119). Thousand Oaks: Sage Publications, 1994. ISBN 0-8-0395-763-7
SCHWARTZ, S. H., BARDI, A. Relations among Sociopolitical Values in Eastern Europe: Effects of the Communist Experience? Political Psychology, Vol. 18, No. 2. 1997 ISSN 0162-895X
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6