Diplomová práce je zaměřena na výzkum vlivu reklamy, na psychiku dětí. Cílovou skupinou respondentů byly zvoleny děti 1. stupně základní školy.
V teoretické části je popsán psychický vývoj dětí v období mladšího školního věku. Důležitými body, kterými se práce dále zabývá, je marketing a marketingový výzkum prováděný s dětmi, popis televizní reklamy a psychologie reklamy.
Cílem analytické části je zjištění, zda má reklama vliv na psychiku a vnímání děti mladšího školního věku. Pro výzkum byla využita metoda sběru dat z odborné literatury a dřívějších průzkumů, zaměřených na toto téma a výzkumné sondy. Ze získaných informací je v projektové části vytvořen tzv. ''manuál‘‘ pro marketingové agentury sloužící jako návod k vytvoření reklamy pro děti 1. stupně základní školy.
Anotace v angličtině
My thesis aims at the research of an influence of advertising on children´s psyche. Target group of respondents I have chosen are children at first stage of primary school. In theoretical part you can find a description of the psychic development of children in their junior school age period. Important points that my work deals with are marketing and marketing research practised on children, then a description of TV advertising and psychology of advertising.
The aim of an analytical part is a detection if an advertising influences children´s psyche and perception of children in their junior school age period. For the research it has been used the method of data collecting from scholarly literature and from previous research dealing with such a topic and research propositions. From the information obtained I have created ''a manual‘‘ in a design part which serves as the instructions for creating convenient advertising for children at first stage of primary school.
Klíčová slova
televizní reklama, marketing, marketingový výzkum, psychologie reklamy, děti 1. stupně základní školy
Klíčová slova v angličtině
Tv advertisement, marketing, psychology of advertisement, children of primary school.
Rozsah průvodní práce
95 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na výzkum vlivu reklamy, na psychiku dětí. Cílovou skupinou respondentů byly zvoleny děti 1. stupně základní školy.
V teoretické části je popsán psychický vývoj dětí v období mladšího školního věku. Důležitými body, kterými se práce dále zabývá, je marketing a marketingový výzkum prováděný s dětmi, popis televizní reklamy a psychologie reklamy.
Cílem analytické části je zjištění, zda má reklama vliv na psychiku a vnímání děti mladšího školního věku. Pro výzkum byla využita metoda sběru dat z odborné literatury a dřívějších průzkumů, zaměřených na toto téma a výzkumné sondy. Ze získaných informací je v projektové části vytvořen tzv. ''manuál‘‘ pro marketingové agentury sloužící jako návod k vytvoření reklamy pro děti 1. stupně základní školy.
Anotace v angličtině
My thesis aims at the research of an influence of advertising on children´s psyche. Target group of respondents I have chosen are children at first stage of primary school. In theoretical part you can find a description of the psychic development of children in their junior school age period. Important points that my work deals with are marketing and marketing research practised on children, then a description of TV advertising and psychology of advertising.
The aim of an analytical part is a detection if an advertising influences children´s psyche and perception of children in their junior school age period. For the research it has been used the method of data collecting from scholarly literature and from previous research dealing with such a topic and research propositions. From the information obtained I have created ''a manual‘‘ in a design part which serves as the instructions for creating convenient advertising for children at first stage of primary school.
Klíčová slova
televizní reklama, marketing, marketingový výzkum, psychologie reklamy, děti 1. stupně základní školy
Klíčová slova v angličtině
Tv advertisement, marketing, psychology of advertisement, children of primary school.
Zásady pro vypracování
1. Z dostupných sekundárních zdrojů dat zpracujte literární rešerši pro oblast marketingových komunikací a jejich vlivů na psychologický vývoj recipienta. Soustřeďte se na psychologický profil dítěte 1. stupně základní školy.
2. Stanovte cíle a hypotézy práce.
3. Patřičně zvolenými metodami a technikami realizujte průzkumnou sondu vnímání reklamy u dětí 1. stupně.
4. V projektové části vytvořte syntézu dat ze sekundárních zdrojů a vlastního šetření, která by mohla sloužit komunikačním agenturám jako "manuál" působení reklamy na žáka 1. stupně základní školy.
5. V závěru se vyjádřete se k hypotézám a nastiňte další možný vývoj tématu.
Zásady pro vypracování
1. Z dostupných sekundárních zdrojů dat zpracujte literární rešerši pro oblast marketingových komunikací a jejich vlivů na psychologický vývoj recipienta. Soustřeďte se na psychologický profil dítěte 1. stupně základní školy.
2. Stanovte cíle a hypotézy práce.
3. Patřičně zvolenými metodami a technikami realizujte průzkumnou sondu vnímání reklamy u dětí 1. stupně.
4. V projektové části vytvořte syntézu dat ze sekundárních zdrojů a vlastního šetření, která by mohla sloužit komunikačním agenturám jako "manuál" působení reklamy na žáka 1. stupně základní školy.
5. V závěru se vyjádřete se k hypotézám a nastiňte další možný vývoj tématu.
Seznam doporučené literatury
Vysekalová, J., Komárková, R.: Psychologie reklamy, Grada Publishing, Praha 2002
Tellis, G.J.: Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing, Praha 2000
Schwalbe, H. Praktická reklama, Grada Publishing, Praha 1994
Česká spol. pro propagaci a publiching relations.: Dítě a reklama-sborník, Mospra/Amasia, Praha 2003
Hudečková, H.: Specifické rysy reklamy určené pro děti-etika a komerce, UTB, Zlín 2001
Vysekalová, J., Komárková, R., Rymeš,M.: Psychologie trhu, Grada Publishing, Praha 1996
Winter,F.: Reklama a právo, Nakladatelství Orac, Praha 2004
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Slovart, Praha 1996
Seznam doporučené literatury
Vysekalová, J., Komárková, R.: Psychologie reklamy, Grada Publishing, Praha 2002
Tellis, G.J.: Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing, Praha 2000
Schwalbe, H. Praktická reklama, Grada Publishing, Praha 1994
Česká spol. pro propagaci a publiching relations.: Dítě a reklama-sborník, Mospra/Amasia, Praha 2003
Hudečková, H.: Specifické rysy reklamy určené pro děti-etika a komerce, UTB, Zlín 2001
Vysekalová, J., Komárková, R., Rymeš,M.: Psychologie trhu, Grada Publishing, Praha 1996
Winter,F.: Reklama a právo, Nakladatelství Orac, Praha 2004
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Slovart, Praha 1996