V teoretické části se zabývám výčtem herních žánrů (Akční, Adventura, Střílečka, Strate-gie). Rozebírám pohledy kamery a herní postavy. Zkoumám herní logiku a cíl. Popisuji co je to herní pocit a herní přístupnost. V praktické části se zaměřuji na mé řešení, které pramení z teoretické části a popisuji mou hru se jménem ZDENDA.
Anotace v angličtině
In the theoretical part I describe some of the game genres (Action, Adventure, Shooting, Strategy). I analyze camera views and game characters. I analyze game logic and goal. I describe what is a game feel and gaming accessibility. In the practical part, I focus on my solution, which is based on the theoretical part and describe my game called ZDENDA.
game, game genres, game characters, game accessibility, action, camera,
Rozsah průvodní práce
58 s. (50 445 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části se zabývám výčtem herních žánrů (Akční, Adventura, Střílečka, Strate-gie). Rozebírám pohledy kamery a herní postavy. Zkoumám herní logiku a cíl. Popisuji co je to herní pocit a herní přístupnost. V praktické části se zaměřuji na mé řešení, které pramení z teoretické části a popisuji mou hru se jménem ZDENDA.
Anotace v angličtině
In the theoretical part I describe some of the game genres (Action, Adventure, Shooting, Strategy). I analyze camera views and game characters. I analyze game logic and goal. I describe what is a game feel and gaming accessibility. In the practical part, I focus on my solution, which is based on the theoretical part and describe my game called ZDENDA.
game, game genres, game characters, game accessibility, action, camera,
Zásady pro vypracování
1. Rešerše k tématu práce
2. Analýza pro zpracování tématu
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše k tématu práce
2. Analýza pro zpracování tématu
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
MELISSINOS, Chris a Patrick O'ROURKE. The Art of Video Games: From Pac-Man to Mass Effect. Welcome Books (2012), 2012. ISBN 159962110X / 9781599621104.
COTTON, Bob. The Cyberspace Lexicon. Phaidon Press (1995), 1995. ISBN 0714832677 / 9780714832678.
H. THALER, Richard. Nudge (Šťouch) : jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Kniha Zlín (2010), 2010. ISBN 9788087162668 / 8087162668.
SCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. CRC Press (2008), 2008. ISBN 0123694965 / 9780123694966.
Seznam doporučené literatury
MELISSINOS, Chris a Patrick O'ROURKE. The Art of Video Games: From Pac-Man to Mass Effect. Welcome Books (2012), 2012. ISBN 159962110X / 9781599621104.
COTTON, Bob. The Cyberspace Lexicon. Phaidon Press (1995), 1995. ISBN 0714832677 / 9780714832678.
H. THALER, Richard. Nudge (Šťouch) : jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Kniha Zlín (2010), 2010. ISBN 9788087162668 / 8087162668.
SCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. CRC Press (2008), 2008. ISBN 0123694965 / 9780123694966.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student odprezentoval koncept své vlastní hry ZDENDA, herní prostředí a uživatelské rozhraní. Popsal příběh, který čeká na uživatele této hry. Součástí prezentace byly i propagační materiály k této hře.
Velká připomínka komise se týkala teoretické části, zároveň ocenila vtip a nadsázku, kterou použil u praktické části své bakalářské práce.