Cílem diplomové práce bylo zjistit úroveň povědomí o onemocnění meningokokovou meningitidou u studentů středních škol Zlínského regionu a následně vytvořit projekt vedoucí k jeho případnému zvýšení v rámci celorepublikové kampaně. Teoretická část diplomové práce vychází z odborné literatury vztahující se k problematice onemocnění i jeho prevence. Dále pak z oblasti sociálního marketingu a sociální reklamy. Analytická část je postavena na statistických údajích ukazujících současný stav onemocnění a pre-vence meningokokové meningitidy v České republice. Základ diplomové práce pak tvoří dotazníkové šetření o povědomí onemocnění u středoškolské mládeže Zlínského regionu na jehož základě byla vytvořena účelná kampaň, která by toto povědomí měla zvýšit.
Anotace v angličtině
The major objektive of this diploma thesis was to find out what the awareness of disease called meningokok meningitidis among secondary school in Zlín region is and afterwards to propose a project which would help to increase the level of the awareness. At the begin-ning of the theoretic part of this work literary sources dealing with this serious disease and with its prevention are executed. Later on materials connected to the problems of social marketing and social propaganda (within which the prevention falls) are stated. At analytic part of this work the present state of disease and prevention from statistical data in Czech republic are stated. The element of this diploma thesis compose a research using question-naires among secondary school students in Zlín region about awareness of disease. Ensue research was create new campaign increasing the awareness of disease.
Klíčová slova
Meningokoková meningitida, středoškolská mládež, sociální marketing, sociální reklama, statistické údaje, dotazníkové šetření, vyhodnocení analýzy, kampaň.
Klíčová slova v angličtině
Meningokok meningitidis, secondary school students, social marketing, social propaganda, statistical data, research using questionnaires, appraissal of analysis, campaign.
Rozsah průvodní práce
98 s., 26 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce bylo zjistit úroveň povědomí o onemocnění meningokokovou meningitidou u studentů středních škol Zlínského regionu a následně vytvořit projekt vedoucí k jeho případnému zvýšení v rámci celorepublikové kampaně. Teoretická část diplomové práce vychází z odborné literatury vztahující se k problematice onemocnění i jeho prevence. Dále pak z oblasti sociálního marketingu a sociální reklamy. Analytická část je postavena na statistických údajích ukazujících současný stav onemocnění a pre-vence meningokokové meningitidy v České republice. Základ diplomové práce pak tvoří dotazníkové šetření o povědomí onemocnění u středoškolské mládeže Zlínského regionu na jehož základě byla vytvořena účelná kampaň, která by toto povědomí měla zvýšit.
Anotace v angličtině
The major objektive of this diploma thesis was to find out what the awareness of disease called meningokok meningitidis among secondary school in Zlín region is and afterwards to propose a project which would help to increase the level of the awareness. At the begin-ning of the theoretic part of this work literary sources dealing with this serious disease and with its prevention are executed. Later on materials connected to the problems of social marketing and social propaganda (within which the prevention falls) are stated. At analytic part of this work the present state of disease and prevention from statistical data in Czech republic are stated. The element of this diploma thesis compose a research using question-naires among secondary school students in Zlín region about awareness of disease. Ensue research was create new campaign increasing the awareness of disease.
Klíčová slova
Meningokoková meningitida, středoškolská mládež, sociální marketing, sociální reklama, statistické údaje, dotazníkové šetření, vyhodnocení analýzy, kampaň.
Klíčová slova v angličtině
Meningokok meningitidis, secondary school students, social marketing, social propaganda, statistical data, research using questionnaires, appraissal of analysis, campaign.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací s důrazem na problematiku sociálního marketingu a dostupnou literaturu a materiály směřující k danému tématu. Objasněte příčiny onemocnění i současné možnosti prevence.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současného povědomí v oblasti prevence meningitidy u nejvíce rizikové skupiny, kterou představuje adolescentní mládež.
3. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte současnou situaci v oblasti prevence proti meningitidě, proveďte dotazníkové šetření u rizikové skupiny mládeže s ohledem k různé úrovni vzdělání.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
5. Na základě výsledků analýzy navrhněte vlastní projekt účelné kampaně v oblasti prevence proti meningitidě. Posuďte přínosy projektu, jeho efektivitu i případná rizika, která by mohla při realizaci projektu vzniknout.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací s důrazem na problematiku sociálního marketingu a dostupnou literaturu a materiály směřující k danému tématu. Objasněte příčiny onemocnění i současné možnosti prevence.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současného povědomí v oblasti prevence meningitidy u nejvíce rizikové skupiny, kterou představuje adolescentní mládež.
3. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte současnou situaci v oblasti prevence proti meningitidě, proveďte dotazníkové šetření u rizikové skupiny mládeže s ohledem k různé úrovni vzdělání.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
5. Na základě výsledků analýzy navrhněte vlastní projekt účelné kampaně v oblasti prevence proti meningitidě. Posuďte přínosy projektu, jeho efektivitu i případná rizika, která by mohla při realizaci projektu vzniknout.
Seznam doporučené literatury
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Čepelka, O.: Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie, Omega, Liberec, 2003
Čepelka, O. a př.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Nadace Omega 1997
Vysekalová, J., Komárková, R.: Psychologie reklamy, Grada Publishing, spol. s r.o., Praha 2001
Winter, F. a kol.: Právo a reklama, Linde Praha, a.s., 1996
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Nakladatelství Slovart, Praha 1996
Bálint, O. a kol.: Zásady diagnostiky a racionální terapie bakteriálních meningitid, Medix, Praha 2001
Beran, J., Havlík, J., Vonka, V.: Očkování: minulost, přítomnost, budoucnost, Galén, Praha 2005
Gregora, M.: Očkování a infekční onemocnění dětí, Grada Publishing, Havlíčkův Brod, 2005
Hobstová, J.: Hnisavé meningitidy v dětském věku, Galén, Praha 1999
Seznam doporučené literatury
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Čepelka, O.: Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie, Omega, Liberec, 2003
Čepelka, O. a př.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Nadace Omega 1997
Vysekalová, J., Komárková, R.: Psychologie reklamy, Grada Publishing, spol. s r.o., Praha 2001
Winter, F. a kol.: Právo a reklama, Linde Praha, a.s., 1996
Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina, Nakladatelství Slovart, Praha 1996
Bálint, O. a kol.: Zásady diagnostiky a racionální terapie bakteriálních meningitid, Medix, Praha 2001
Beran, J., Havlík, J., Vonka, V.: Očkování: minulost, přítomnost, budoucnost, Galén, Praha 2005
Gregora, M.: Očkování a infekční onemocnění dětí, Grada Publishing, Havlíčkův Brod, 2005
Hobstová, J.: Hnisavé meningitidy v dětském věku, Galén, Praha 1999