Tato diplomová práce se věnuje specifickému stylu a pojetí komunikace značek skateboardového a snowboardového průmyslu. Praktická část představuje historicko-kulturní kontext boardových sportů včetně specifik cílové skupiny. Životní filozofie a styl spotřebitelů se významným způsobem promítá do marketingových komunikací značek působících v tomto odvětví. Cílem této práce je návrh vhodné komunikační strategie pro českou snowboardovou firmu Frople. Ta vychází především z analýzy konkurenčního prostředí. Řešení pro malou českou firmu představují dva návrhy kampaně z nichž každá vychází z jiných nároků na rozpočet.
Anotace v angličtině
This dissertation is devoted to specific style and conception of brand communication in skateboarding and snowboarding industry. The practical part presents historical and cultural context of boarding sports, including their specific target groups. The philosophy and lifestyle of consumers is significantly reflected in marketing communications of brands in this business branch. The aim of this dissetation is to prepare suitable communication strategy for Czech snowboard brand Frople. This, above all comes out from analysis of competition environment. Treatment for this small Czech company present two campaign concepts, where each of them respects different budget requierements.
Klíčová slova
Marketingový mix, oděvní průmysl, propagace, značka, image, segmentace, cílová skupina, kultura, subkultura, sociální skupina, konkurence, snowboard, skateboard, propagační kampaň, Frople.
Tato diplomová práce se věnuje specifickému stylu a pojetí komunikace značek skateboardového a snowboardového průmyslu. Praktická část představuje historicko-kulturní kontext boardových sportů včetně specifik cílové skupiny. Životní filozofie a styl spotřebitelů se významným způsobem promítá do marketingových komunikací značek působících v tomto odvětví. Cílem této práce je návrh vhodné komunikační strategie pro českou snowboardovou firmu Frople. Ta vychází především z analýzy konkurenčního prostředí. Řešení pro malou českou firmu představují dva návrhy kampaně z nichž každá vychází z jiných nároků na rozpočet.
Anotace v angličtině
This dissertation is devoted to specific style and conception of brand communication in skateboarding and snowboarding industry. The practical part presents historical and cultural context of boarding sports, including their specific target groups. The philosophy and lifestyle of consumers is significantly reflected in marketing communications of brands in this business branch. The aim of this dissetation is to prepare suitable communication strategy for Czech snowboard brand Frople. This, above all comes out from analysis of competition environment. Treatment for this small Czech company present two campaign concepts, where each of them respects different budget requierements.
Klíčová slova
Marketingový mix, oděvní průmysl, propagace, značka, image, segmentace, cílová skupina, kultura, subkultura, sociální skupina, konkurence, snowboard, skateboard, propagační kampaň, Frople.
1. Definujte teoretickou základnu marketingových komunikací, popište jednotlivé části, které jsou využívány v oděvním průmyslu. Popište pojmy kultura, subkultura, sociální skupina. Vymezte pojem "subkultura boardových sportů".
2. Analyzujte subkulturu boardových sportů, její sociální projevy, popište tuto subkulturu jako cílovou skupinu.
3. Analyzujte trh a tržní subjekty, které se na tuto cílovou skupinu zaměřují, jakým způsobem s ní komunikují.
4. Analyzujte pozici společnosti Frople na trhu a její současné marketingové komunikace.
5. Na základě analýz navrhněte novou komunikační strategii, která povede k posílení vnímání u cílové skupiny.
Zásady pro vypracování
1. Definujte teoretickou základnu marketingových komunikací, popište jednotlivé části, které jsou využívány v oděvním průmyslu. Popište pojmy kultura, subkultura, sociální skupina. Vymezte pojem "subkultura boardových sportů".
2. Analyzujte subkulturu boardových sportů, její sociální projevy, popište tuto subkulturu jako cílovou skupinu.
3. Analyzujte trh a tržní subjekty, které se na tuto cílovou skupinu zaměřují, jakým způsobem s ní komunikují.
4. Analyzujte pozici společnosti Frople na trhu a její současné marketingové komunikace.
5. Na základě analýz navrhněte novou komunikační strategii, která povede k posílení vnímání u cílové skupiny.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building : budování značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6
ZYMAN, S., BROTT, A. Konec reklamy, jak jsme ji doposud znali. 1 vyd. Praha: Management Press, 2006. 256 s. ISBN 80-7261-107-0
KOTLER, P. Marketing Management (10. rozšířené vydání). 1. vyd. Praha, Grada Publishing, spol. s r. o. 2001. Počet stran 719. ISBN 80-247-0016-6
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building : budování značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6
ZYMAN, S., BROTT, A. Konec reklamy, jak jsme ji doposud znali. 1 vyd. Praha: Management Press, 2006. 256 s. ISBN 80-7261-107-0
KOTLER, P. Marketing Management (10. rozšířené vydání). 1. vyd. Praha, Grada Publishing, spol. s r. o. 2001. Počet stran 719. ISBN 80-247-0016-6