Cílem mé bakalářské práce je vytvoření různých obalů na věci či peníze, které se budou lišit od obalů, které jsou k dostání na trhu. Tento produkt si klade nároky na originalitu, jedinečnost a kvalitní zpracování materiálu (kůže).
Moje vášeň pro tetování byla prvním podnětem pro hledání metody, jak aplikovat tuto techniku na useň a tak vytvořit originální výrobek s mým rukopisem. Tuto techniku aplikuji na věci každodenní potřeby jako je peněženka, mincovník nebo psaníčko. Dále se vracím k opomíjenému materiálu, což je kůže a jejímu kvalitnímu řemeslnému zpracování.
Anotace v angličtině
Purpose of my bachelor thesis is to make package for money or small personal things which is different from the regular wallets (etc.) that you can already buy. This product's idea is to be original, different, and have great quality of leather processing. My passion for tattoos was first impulse for finding way how to transfer this technique to leather, and so to design an original things, with my characterstics. I'm applying this technique to things of daily use - wallets, purses and coin holders. I'm looking backward to neglected material - leather, and processing of it.
wallet, purse, leather, tattoo, art noveau ornaments
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření různých obalů na věci či peníze, které se budou lišit od obalů, které jsou k dostání na trhu. Tento produkt si klade nároky na originalitu, jedinečnost a kvalitní zpracování materiálu (kůže).
Moje vášeň pro tetování byla prvním podnětem pro hledání metody, jak aplikovat tuto techniku na useň a tak vytvořit originální výrobek s mým rukopisem. Tuto techniku aplikuji na věci každodenní potřeby jako je peněženka, mincovník nebo psaníčko. Dále se vracím k opomíjenému materiálu, což je kůže a jejímu kvalitnímu řemeslnému zpracování.
Anotace v angličtině
Purpose of my bachelor thesis is to make package for money or small personal things which is different from the regular wallets (etc.) that you can already buy. This product's idea is to be original, different, and have great quality of leather processing. My passion for tattoos was first impulse for finding way how to transfer this technique to leather, and so to design an original things, with my characterstics. I'm applying this technique to things of daily use - wallets, purses and coin holders. I'm looking backward to neglected material - leather, and processing of it.
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1. 1000 obalový design: nejlepší nápady pro kartony, krabice, tašky a láhve. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-191-1
2. SCHAFFER, Jane a Sue SAUNDERS. Fashion design course: accessories: design practice and processes for creating hats, bags, shoes and more. First published. London: Thames & Hudson, 2012. ISBN 978-0-500-29034-7
3. KOZAK, Gisela Ruth a Julius WIEDEMANN. Package design now!. Köln: Taschen, 2008. ISBN 978-3-8228-4031-3
4.KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 8086863034
5. Alina Wheeler - Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team. Vyd. Wiley 2012. 336 s. ISBN: 978-1118099209
Seznam doporučené literatury
1. 1000 obalový design: nejlepší nápady pro kartony, krabice, tašky a láhve. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-191-1
2. SCHAFFER, Jane a Sue SAUNDERS. Fashion design course: accessories: design practice and processes for creating hats, bags, shoes and more. First published. London: Thames & Hudson, 2012. ISBN 978-0-500-29034-7
3. KOZAK, Gisela Ruth a Julius WIEDEMANN. Package design now!. Köln: Taschen, 2008. ISBN 978-3-8228-4031-3
4.KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 8086863034
5. Alina Wheeler - Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team. Vyd. Wiley 2012. 336 s. ISBN: 978-1118099209
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila sadu návrhů peněženek a psaníček z kůže, které jsou zdobeny tetováním, inspirací byly secesní vzory.
Zajímavým prvkem je použití magnetu pro uložení mincí a výkroj ve vnitřní části, který určuje pohlaví, pro které je peněženka určena. Konečnému výsledku předcházelo velké množství materiálových zkoušek, způsobů šití a použité škály barev.
Připomínka komise se týkala upínání peněženek a jejich ne příliš kreativnímu dekorování.