Cílem této bakalářské práce je navrhnout sadu obalů na vybrané produkty s českou tradicí. Pro tento účel je vytvořen vizuální styl imaginární značky, která si dává za úkol tyto produkty zviditelnit a obnovit zájem o české tradice a kulturu. Teoretická část této bakalářské práce se zabývá obalovým designem, papírovými materiály a představuje české tradiční produkty. Praktická část analyzuje problematiku jednotlivých obalů, popisuje průběh navrhování a dokumentuje finální řešení.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to design a Set of Packages for selected products with Czech tradition. For this purpose, a visual style of the imaginary brand is created. The goal of this brand is to make these products more visible and renew interest in Czech traditions and culture. The theoretical part of this bachelor thesis deals with packaging design, paper materials and presents Czech traditional products. The practical part offers a research of the individual packages, describes the design process and documents the final solution.
Klíčová slova
obalový design, papír, tradiční české produkty, vizuální styl
Klíčová slova v angličtině
packaging design, paper, Czech Traditional products, visual style
Rozsah průvodní práce
50 s. (61 846 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je navrhnout sadu obalů na vybrané produkty s českou tradicí. Pro tento účel je vytvořen vizuální styl imaginární značky, která si dává za úkol tyto produkty zviditelnit a obnovit zájem o české tradice a kulturu. Teoretická část této bakalářské práce se zabývá obalovým designem, papírovými materiály a představuje české tradiční produkty. Praktická část analyzuje problematiku jednotlivých obalů, popisuje průběh navrhování a dokumentuje finální řešení.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to design a Set of Packages for selected products with Czech tradition. For this purpose, a visual style of the imaginary brand is created. The goal of this brand is to make these products more visible and renew interest in Czech traditions and culture. The theoretical part of this bachelor thesis deals with packaging design, paper materials and presents Czech traditional products. The practical part offers a research of the individual packages, describes the design process and documents the final solution.
Klíčová slova
obalový design, papír, tradiční české produkty, vizuální styl
Klíčová slova v angličtině
packaging design, paper, Czech Traditional products, visual style
Zásady pro vypracování
1. Rešerše
2. Analýza
3. Stanovení cílů
4. Řešení a realizace návrhů
5. Shrnutí, vyhodnocení, závěr
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše
2. Analýza
3. Stanovení cílů
4. Řešení a realizace návrhů
5. Shrnutí, vyhodnocení, závěr
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1000 obalový design: nejlepší nápady pro kartony, krabice, tašky a láhve. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 9788073911911.
JACQUES, Jean a Brigitte EVRARD. The package design book. Köln: Taschen, c2010. ISBN 978-3-8365-1996-0.
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Packaging the brand: the relationship between packaging design and brand identity. Lausanne, Switzerland: AVA Academia, 2011. ISBN 2940411417.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. Logo & corporate identity. 3., přeprac. vyd. Praha: Kafka design, c2014. ISBN 9788026067719.
Seznam doporučené literatury
1000 obalový design: nejlepší nápady pro kartony, krabice, tašky a láhve. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 9788073911911.
JACQUES, Jean a Brigitte EVRARD. The package design book. Köln: Taschen, c2010. ISBN 978-3-8365-1996-0.
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Packaging the brand: the relationship between packaging design and brand identity. Lausanne, Switzerland: AVA Academia, 2011. ISBN 2940411417.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. Logo & corporate identity. 3., přeprac. vyd. Praha: Kafka design, c2014. ISBN 9788026067719.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila návrhy sady obalů pro suvenýry, cílovou skupinou jsou zejména zahraniční turisté. Vytvořila vizuální styl v barvách české státnosti s obchodní značkou Folk Work. Popsala konstrukci, funkci a použité materiály obalů pro lázeňské oplatky, české granáty a pivo.
Komise ocenila komplexnost a vizuální styl představené práce, připomínky se týkaly nízké gramáže papíru, která ovlivňuje vzhled obalu a není tak dostatečně atraktivní, není zdůrazněno, že produkty jsou z České republiky a plechovkové pivo není typickým výrobkem, raději zvolit skleněný obal.