Cílem této práce je analyzovat event marketingové aktivity Městského úřadu Zlín vůči obyvatelům a turistům města. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení pojmu event marketing, popsání jeho vývoje a jeho začlenění do komunikačního mixu MÚ Zlín. V analytické části se zabývám konkrétním porovnáním eventů, které byly v minulosti pořádány se současnými. Součástí jsou i dva výzkumy zaměřené na celkovou eventovou nabídku města a její vnímání občany a turisty. Nakolik efektivitu nabídky ovlivňuje propagace a jak se eventy podílí na image města. Projektová část je zaměřena na doporučení, které by mělo MÚ Zlín udělat v event marketingové koncepci, taktéž na vytvoření nových eventů a jejich komunikaci k cílovým skupinám.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyse event marketing activities in the town Zlin, which are targeted to citizins and tourists. In the theoretical part, the thesis, is focused on the term event marketing, describing its development and also its integration into communication mix. The analytical part of this work is focused on comparing events from the past to present day events. This part includes two researches, which are focused on the event’s offer in the town and how it is percieved by citizens and tourists. And also how can promotion affects this event´s offer and how can events affect the image of the town. The project part is focused on recommendation for the town event marketing conception and also on creating new events a its communication to focus groups.
Cílem této práce je analyzovat event marketingové aktivity Městského úřadu Zlín vůči obyvatelům a turistům města. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení pojmu event marketing, popsání jeho vývoje a jeho začlenění do komunikačního mixu MÚ Zlín. V analytické části se zabývám konkrétním porovnáním eventů, které byly v minulosti pořádány se současnými. Součástí jsou i dva výzkumy zaměřené na celkovou eventovou nabídku města a její vnímání občany a turisty. Nakolik efektivitu nabídky ovlivňuje propagace a jak se eventy podílí na image města. Projektová část je zaměřena na doporučení, které by mělo MÚ Zlín udělat v event marketingové koncepci, taktéž na vytvoření nových eventů a jejich komunikaci k cílovým skupinám.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyse event marketing activities in the town Zlin, which are targeted to citizins and tourists. In the theoretical part, the thesis, is focused on the term event marketing, describing its development and also its integration into communication mix. The analytical part of this work is focused on comparing events from the past to present day events. This part includes two researches, which are focused on the event’s offer in the town and how it is percieved by citizens and tourists. And also how can promotion affects this event´s offer and how can events affect the image of the town. The project part is focused on recommendation for the town event marketing conception and also on creating new events a its communication to focus groups.
1. Zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu práce.
2. Popište historický vývoj využití eventových aktivit v komunikaci města Zlína.
3. Analyzujte současný stav využití event marketingu v komunikační strategii Městského úřadu Zlín.
4. Proveďte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny s ohledem na povědomí o eventových aktivitách Městského úřadu Zlín.
5. Navrhněte využití event marketingu v komunikačním mixu Městského úřadu Zlín včetně návrhu měření efektivity a dopadu na rozvoj města Zlína.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu práce.
2. Popište historický vývoj využití eventových aktivit v komunikaci města Zlína.
3. Analyzujte současný stav využití event marketingu v komunikační strategii Městského úřadu Zlín.
4. Proveďte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny s ohledem na povědomí o eventových aktivitách Městského úřadu Zlín.
5. Navrhněte využití event marketingu v komunikačním mixu Městského úřadu Zlín včetně návrhu měření efektivity a dopadu na rozvoj města Zlína.
Seznam doporučené literatury
ČERTÍK, Miroslav, et al. Cestovní ruch : Vývoj, organizace, řízení, Praha, ISBN 8023862758
HOYLE, Leonard H. Event marketing : How to successfully promote events, festivals, conventions and expositions. 1st edition. New York : Willey and SON, 2002. 224 s. ISBN 047140179X
JÁNOŠÍK, Rostislav, KOUHOUTEK , Jiří, KLÁSEK, Ivo. Zlín v proměnách času. Ivo Klásek; Marcela Lenczyková. 1. vyd. Zlín : Regulus, 2001
KOLB, Bonita M. Tourism marketing for cities and towns: Using branding and events to attract tourist. 1st edition. Oxford : Elsevier, 2006. ISBN 9780750679459
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie cestovního ruchu. 1. vyd. Praha : Grada publishing, a.s., 2006. ISBN 8024710145
ŠINDLER, Petr. Event marketing : Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha : Grada publishing, 2003. 236 s. ISBN 80-247-0646-6
VOSOBA, Pavel. Dokonalé služby. 1. vyd. Praha : Grada publishing, a.s., 2004. 164 s. ISBN 8924708477
Seznam doporučené literatury
ČERTÍK, Miroslav, et al. Cestovní ruch : Vývoj, organizace, řízení, Praha, ISBN 8023862758
HOYLE, Leonard H. Event marketing : How to successfully promote events, festivals, conventions and expositions. 1st edition. New York : Willey and SON, 2002. 224 s. ISBN 047140179X
JÁNOŠÍK, Rostislav, KOUHOUTEK , Jiří, KLÁSEK, Ivo. Zlín v proměnách času. Ivo Klásek; Marcela Lenczyková. 1. vyd. Zlín : Regulus, 2001
KOLB, Bonita M. Tourism marketing for cities and towns: Using branding and events to attract tourist. 1st edition. Oxford : Elsevier, 2006. ISBN 9780750679459
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie cestovního ruchu. 1. vyd. Praha : Grada publishing, a.s., 2006. ISBN 8024710145
ŠINDLER, Petr. Event marketing : Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha : Grada publishing, 2003. 236 s. ISBN 80-247-0646-6
VOSOBA, Pavel. Dokonalé služby. 1. vyd. Praha : Grada publishing, a.s., 2004. 164 s. ISBN 8924708477