Hlavním cílem diplomové práce je zvýšení konkurenceschopnosti Kavárničky Ernestinka, kdy současná pozice kavárny na zlínském trhu ve srovnání s konkurenčními podniky v okolí, je velmi nízká. Diplomová práce je rozdělena na tři základní části. V teoretické části jsou popsány poznatky z oblasti konkurence a konkurenceschopnosti, seznámení s metodami k aplikování potřebných analýz a představení základních náležitostí a povinností k provozování pohostinství. V praktické části je charakterizována a představena kavárna Ernestinka, dále pak popsán marketingový mix kavárny, aplikované analýzy k identifikování makroprostředí podniku pomocí PEST analýzy, mezoprostředí pomocí Porterovy analýzy, a nakonec podrobnější přehled konkurenčních kaváren za pomoci Benchmarkingu. Závěrem analytické části je projekt dvou návrhů změn ke zvýšení konkurenceschopnosti, který je podroben nákladovou, rizikovou a časovou analýzou.
Anotace v angličtině
The main aim of my master's thesis is increase the competitiveness of the Kavárnička Ernestinka, where the current position of the café on the Zlín's market is very low compared to competitive companies in the area. The thesis is divided into three basic parts. The theoretical part describes the knowledge in the field of competition and competitiveness, acquaintance with methods for applying the necessary analysis and introducing basic pertinence and responsibilities to pursuance of hospitality. In the practical part is described and presented the Ernestinka café, then described the marketing mix of the café, applied analysis to identify the macro environment of the company by virtue of PEST analysis, middle environment by Porter analysis, and finally more particular synopsis of competitive cafes by means of Benchmarking. In conclusion of the analytical part is the project of two changes recommendations to increase competitiveness, which is subjected to cost, risk and time analysis.
Hlavním cílem diplomové práce je zvýšení konkurenceschopnosti Kavárničky Ernestinka, kdy současná pozice kavárny na zlínském trhu ve srovnání s konkurenčními podniky v okolí, je velmi nízká. Diplomová práce je rozdělena na tři základní části. V teoretické části jsou popsány poznatky z oblasti konkurence a konkurenceschopnosti, seznámení s metodami k aplikování potřebných analýz a představení základních náležitostí a povinností k provozování pohostinství. V praktické části je charakterizována a představena kavárna Ernestinka, dále pak popsán marketingový mix kavárny, aplikované analýzy k identifikování makroprostředí podniku pomocí PEST analýzy, mezoprostředí pomocí Porterovy analýzy, a nakonec podrobnější přehled konkurenčních kaváren za pomoci Benchmarkingu. Závěrem analytické části je projekt dvou návrhů změn ke zvýšení konkurenceschopnosti, který je podroben nákladovou, rizikovou a časovou analýzou.
Anotace v angličtině
The main aim of my master's thesis is increase the competitiveness of the Kavárnička Ernestinka, where the current position of the café on the Zlín's market is very low compared to competitive companies in the area. The thesis is divided into three basic parts. The theoretical part describes the knowledge in the field of competition and competitiveness, acquaintance with methods for applying the necessary analysis and introducing basic pertinence and responsibilities to pursuance of hospitality. In the practical part is described and presented the Ernestinka café, then described the marketing mix of the café, applied analysis to identify the macro environment of the company by virtue of PEST analysis, middle environment by Porter analysis, and finally more particular synopsis of competitive cafes by means of Benchmarking. In conclusion of the analytical part is the project of two changes recommendations to increase competitiveness, which is subjected to cost, risk and time analysis.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti konkurence a konkurenceschopnosti.
Praktická část
Popište a analyzujte současné konkurenční postavení Kavárničky Ernestinka ve Zlíně.
Vytvořte projekt pro zvýšení konkurenceschopnosti Kavárničky Ernestinka.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte rešerši odborné literatury v oblasti konkurence a konkurenceschopnosti.
Praktická část
Popište a analyzujte současné konkurenční postavení Kavárničky Ernestinka ve Zlíně.
Vytvořte projekt pro zvýšení konkurenceschopnosti Kavárničky Ernestinka.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAUER, Zdeněk. Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky: tvorba názvu - obchodního jména krok za krokem. 1. vyd. Praha: Zdeněk Bauer, 2014, 340 s. ISBN 978-80-904272-7-3.
DOLEŽAL, Jan a Jiří KRÁTKÝ. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty! 1. vyd. Praha: Grada, 2017, 171 s. ISBN 978-80-247-5693-6.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. 1. vyd. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
PERCY, Larry a Richard H. ELLIOTT. Strategic advertising management. 5th ed. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press, 2016, 429 s. ISBN 978-0-19-870365-5.
SMITH, P. R. a Ze ZOOK. Marketing comunications: offline and online integration, engagement and analytics. 6th ed. London: KoganPage, 2016, 578 s. ISBN 978-0-7494-7340-2.
Seznam doporučené literatury
BAUER, Zdeněk. Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky: tvorba názvu - obchodního jména krok za krokem. 1. vyd. Praha: Zdeněk Bauer, 2014, 340 s. ISBN 978-80-904272-7-3.
DOLEŽAL, Jan a Jiří KRÁTKÝ. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty! 1. vyd. Praha: Grada, 2017, 171 s. ISBN 978-80-247-5693-6.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. 1. vyd. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
PERCY, Larry a Richard H. ELLIOTT. Strategic advertising management. 5th ed. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press, 2016, 429 s. ISBN 978-0-19-870365-5.
SMITH, P. R. a Ze ZOOK. Marketing comunications: offline and online integration, engagement and analytics. 6th ed. London: KoganPage, 2016, 578 s. ISBN 978-0-7494-7340-2.
Přílohy volně vložené
1 disketa
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Pavla Staňková, Ph.D.18b.
Uveďte zákony, které škodí konkrétně malým podnikatelům. Zodpovězeno částečně.
Jaký je dopad Vámi prezentovaných ekonomických a sociálně-ekonomických faktorů na podnikání v oblasti pohostinství? Zodpovězeno částečně.
Oponent práce: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D.17b.
Jakým způsobem lze charakterizovat Kavárničku Ernestinka na základě odhadované reakce na konkurenci podle Kotlera, dle Porterovy generické strategie a podle Kotlerovy strategie prostřednictvím velikosti tržního podílu? Zodpovězeno zcela.
Měla již diplomantka možnost projednat svoji DP s majitelkou Kavárničky Ernestinka, jaké byly případné reakce? Zodpovězeno zcela.
doc. Kubíčková, Jaký byste zvolila komunikační kanál pro zasažení skupiny seniorů? Zodpovězeno částečně.